Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel vel, det finnes hyggelige norske crew også, men det som kanskje er hovedproblemet her er at de strekningene det er mest norsk crew på, er korte. Er begrenset hvor mye service du får "ytt" på en halvtime til BGO eller TRD, eller en knapp time til CPH. Jeg tror faktisk også mye norsk crew prøver. En av dere spurte hva jeg jobber med - svaret er ground handling og litt HR innen dette. Av det jeg ser av crew, ser det ut som "folk flest" er mest fornøyde etter chartertur, spesielt med DK - MyTravel Airways, men også jevnt over på Alicante-turer etc. Jeg tror mao. lengden på flyreisen har en del å si hva gjelder service. Og vi ser jo også det, når vi her i tråden nevner flyselskap som generelt flyr lengre ruter, som de vi er mest fornøyde med(Virgin, CO, Emirates, Thai osv). I tillegg bruker vel i stor grad norske kunder LH i forbindelse med lengre ruter.

Lenke til kommentar
Noe som er litt spesielt er at First Class har innebygd massasje-greier i setene. :wee:

Massasjefunksjon i setet er det ganske mange flyselskap som tilbyr på business-og førsteklasse. I forrige uke reiste jeg fra Bangkok til Wien med Austrian på businessklasse, og de hadde også massasjefunksjon i setet.

Lenke til kommentar

Når dere betaler reiser er det feks et spesielt kort det bruker til å betale reisen med, et som dere føler dere får noe ekstra igjen for? Jeg har vurdert å skaffe meg Diners med SAS Eurobonus. For da har man på en måte 2 kort i et.

Hva slags kort har dere ellers? Ser feks at Lufthansa har eget Star Alliance kort, noen sånne kort dere foretrekker foran andre?

Og, har dere noen gode sider ala finn.no og http://www.pinpointtravel.com/ sin søkemotor for å finne billig fly reiser?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Ja, tenker på et kort du kan opptjene poenger på. Ser feks at Lufthansa også har et slikt kort, og tenkte da at kanskje jeg heller skulle registrere poeng på lufthansa kortet. Dem har jo mange flere destinasjoner som man kan bruke poengene på, og kanskje dem har flere tilbud en SAS?

Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått en god del.

Du bestiller ikke reiser med et EuroBonus- eller Miles&More-kort, med mindre dette er kombinert med et kredittkort (eksempelvis Diners Club eller MasterCard) - eller med mindre du har opparbeidet deg nok poeng for å betale reisen med.

Før du velger et bonusprogram må du først kartlegge dine reisevaner. Hvor flyr du oftest? Med hvilket flyselskap? Intra-europa eller interkont? Har du planer om å nå sølv- eller gullstatus? Er lounge-tilgang viktigst?

Videre er det ikke slik at en flyreise med f.eks. LH eller SK gir like mange poeng. Det er en rekke faktorer som avgjør poengsummen du får på en gitt reise, deriblant hvilket bonusprogram du er medlem av (EuroBonus eller Miles&More), hvilken bookingklasse det er snakk om (Q, V, T, Y etc?) samt selvsagt om det er snakk om en premium billett (business class eller first class) eller om du er sølv-, gull-, eller "black"-medlem i det valgte bonusprogrammet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det får man si. Kan ikke si jeg er veldig fornøyd, blir ikke store forbedringen... En del gater forsvinner jo ved utbyggingen... Og kan vel ikke akkurat si jeg er stor fan av bussing... LCCene vil kanskje omfavne det om OSL gir gode nok rabatter for fjernparkering. Men spørs vel om OSL synes det er nødvendig...

Gleder meg til å se arkitektkonkurransen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...