MindB Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det stemmer at Lufthansa ikke tilbyr online check-in når du reiser fra Norge. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Noe som er litt spesielt er at First Class har innebygd massasje-greier i setene. Dette har Lufthansa i Business Class også. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Der har du svaret. Norsk kabinpersonell er frekke av natur. De har mye å lære... De norske jeg har vært borti på Norwegian har da vært hyggelige. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har bare sett hyggelige norsk kabinpersonell en gang. En gang, av alle de gangene jeg har reiset. Det blir jo en stereotype for meg, når det bare har skjedd en gang. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Vel vel, det finnes hyggelige norske crew også, men det som kanskje er hovedproblemet her er at de strekningene det er mest norsk crew på, er korte. Er begrenset hvor mye service du får "ytt" på en halvtime til BGO eller TRD, eller en knapp time til CPH. Jeg tror faktisk også mye norsk crew prøver. En av dere spurte hva jeg jobber med - svaret er ground handling og litt HR innen dette. Av det jeg ser av crew, ser det ut som "folk flest" er mest fornøyde etter chartertur, spesielt med DK - MyTravel Airways, men også jevnt over på Alicante-turer etc. Jeg tror mao. lengden på flyreisen har en del å si hva gjelder service. Og vi ser jo også det, når vi her i tråden nevner flyselskap som generelt flyr lengre ruter, som de vi er mest fornøyde med(Virgin, CO, Emirates, Thai osv). I tillegg bruker vel i stor grad norske kunder LH i forbindelse med lengre ruter. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Noe som er litt spesielt er at First Class har innebygd massasje-greier i setene. Massasjefunksjon i setet er det ganske mange flyselskap som tilbyr på business-og førsteklasse. I forrige uke reiste jeg fra Bangkok til Wien med Austrian på businessklasse, og de hadde også massasjefunksjon i setet. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Når dere betaler reiser er det feks et spesielt kort det bruker til å betale reisen med, et som dere føler dere får noe ekstra igjen for? Jeg har vurdert å skaffe meg Diners med SAS Eurobonus. For da har man på en måte 2 kort i et. Hva slags kort har dere ellers? Ser feks at Lufthansa har eget Star Alliance kort, noen sånne kort dere foretrekker foran andre? Og, har dere noen gode sider ala finn.no og http://www.pinpointtravel.com/ sin søkemotor for å finne billig fly reiser? Endret 22. mars 2008 av everlong Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du tenker på fordelsprogrammer? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ja, det også. Jeg har i dag kun kortet fra SAS Eurobonus. Men ser at det er flere som tilbyr bla. Star Alliance kort. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hva mener du med Star Alliance-kort? Et EuroBonus-kort er et Star Alliance-kort ved at du kan opptjene poeng blant alle selskapene i Star Alliance -- eller tenker du på betalingskort? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ja, tenker på et kort du kan opptjene poenger på. Ser feks at Lufthansa også har et slikt kort, og tenkte da at kanskje jeg heller skulle registrere poeng på lufthansa kortet. Dem har jo mange flere destinasjoner som man kan bruke poengene på, og kanskje dem har flere tilbud en SAS? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 EuroBonus fungerer jo på LH, samt alt anna i Star Alliance, så akkurat det har jo ingenting å seie. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ok, så jeg kan bestille reiser gjennom LH fra mitt Eurobonus kort hos SAS også? Og det er ikke noe forskjell på hva LH og SAS sitt kort gir for poeng på de enkelte reisene? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 LH har vel Miles&More, men Eurobonus fungerer jo på alt innanfor Star Alliance, så det er hipp som happ. Om M&M gir fleire poeng hos LH veit eg ikkje. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 LH har Miles&More, ja. Jeg er medlem. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror du har misforstått en god del. Du bestiller ikke reiser med et EuroBonus- eller Miles&More-kort, med mindre dette er kombinert med et kredittkort (eksempelvis Diners Club eller MasterCard) - eller med mindre du har opparbeidet deg nok poeng for å betale reisen med. Før du velger et bonusprogram må du først kartlegge dine reisevaner. Hvor flyr du oftest? Med hvilket flyselskap? Intra-europa eller interkont? Har du planer om å nå sølv- eller gullstatus? Er lounge-tilgang viktigst? Videre er det ikke slik at en flyreise med f.eks. LH eller SK gir like mange poeng. Det er en rekke faktorer som avgjør poengsummen du får på en gitt reise, deriblant hvilket bonusprogram du er medlem av (EuroBonus eller Miles&More), hvilken bookingklasse det er snakk om (Q, V, T, Y etc?) samt selvsagt om det er snakk om en premium billett (business class eller first class) eller om du er sølv-, gull-, eller "black"-medlem i det valgte bonusprogrammet. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Vedtatt å bygge ut Gardermoen http://www.na24.no/naeringsliv/article1712577.ece Blir spennende Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja, det får man si. Kan ikke si jeg er veldig fornøyd, blir ikke store forbedringen... En del gater forsvinner jo ved utbyggingen... Og kan vel ikke akkurat si jeg er stor fan av bussing... LCCene vil kanskje omfavne det om OSL gir gode nok rabatter for fjernparkering. Men spørs vel om OSL synes det er nødvendig... Gleder meg til å se arkitektkonkurransen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 For min del kan alle LCCene flytte til Rygge eller Dombås eller noe deromkring. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vil nå tro det blir resultatet med større press på OSL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå