Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Kan i alle fall berette en historie da jeg skulle til karibien i november / desember.

Satt på flyet som dere skjønner, alt var i skjønneste orden inntill vi hadde vært i luften i ca. 2 timer, en mann ligger i midtgangen livløs. Etter mye første hjelpsarbeid gir legene og personellet ombord opp kampen om livet hans. Så nå ligger det bare en person død i midtgangen..

Flyet må nødlandet i butfucking nowhere for å få mannen ut av flyet og flyet må sikkerhets sjekkes da det var for tungt for landing.

Død på fly er ikke morro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da har jeg en upcoming business trip til CPH i morgen tidlig. :)

Spørs vel om noen trip report er så jævlig interessant fra such trip, men blir artig. Jeg har Statens regulativ å forholde meg til for overnatting, men fra nyttår snikinnførte Kristin Halvorsen skatt på det "overskyttende", dvs at jeg ikke kan få det overskytende utbetalt til min konto uten skatt. Brukte en time sist på å skrive reiseregning og figure out hvordan det skulle føres. Diett fåes fortsatt etter sjablongtakst, og overskytende kan betales uten skatt..

Så som sjefen min sa - det er bare å bo over regulativet, så slipper vi det problemet...

Lenke til kommentar

Jeg skal med familien til Dubai på Lørdag og blir der i to uker, vi skal på besøk til tante :) Men hvordan er det med laptop og fly? Kan jeg ta den med som håndbagasje? Må jeg slå den på i sikkerhetskontrollen da?

Lenke til kommentar
Du kan selvsagt bringe med din laptop ombord. Noen ganger blir du spurt om å åpne maskinen, men dette er heller sjeldent. Du vil uansett aldri oppleve dette ved OSL.

Så det er bare rett fram, som med vanlig håndbagasje? Flott, da blir det spilling på flyet :D

Endret av Jann!s
Lenke til kommentar
Jeg slippet å gjøre dette på OSL og andre flyplasser rundt om i Europa.

Well, hvis du har sluppet på OSL er det fordi vekterene ikke har gjort jobben sin, eventuelt at du har hatt laptopen i en veske med lite annet, slik at scannen ble oversiktlig. Årsaken til at du må ta den ut er at det er vanskelig å se eventuelt underliggende gjenstander i bagen fordi stor elektronikk sperrer x-rayen.

Jeg har alltid laptopen i en tynn "pose-greie". Denne lar jeg naturligvis være på, unless Im asked to remove it, noe jeg tror jeg ble bla i AMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...