ugotabanana Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kan i alle fall berette en historie da jeg skulle til karibien i november / desember. Satt på flyet som dere skjønner, alt var i skjønneste orden inntill vi hadde vært i luften i ca. 2 timer, en mann ligger i midtgangen livløs. Etter mye første hjelpsarbeid gir legene og personellet ombord opp kampen om livet hans. Så nå ligger det bare en person død i midtgangen.. Flyet må nødlandet i butfucking nowhere for å få mannen ut av flyet og flyet må sikkerhets sjekkes da det var for tungt for landing. Død på fly er ikke morro... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Det er ikke moro. Men prosedyrene der er jo det samme uansett flyselskap, hvis det er det du sikter til. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Noen som har en epost adresse hvor man kan etter registrere poeng gjennom eurobonus sas? finner bare en adresse man må sende gjennom posten. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du må sende dette pr post direkte til kontoret i Bangkok, eller evt. gjennom en adresse de har i Stockholm. Du må legge ved boarding pass også. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Da har jeg en upcoming business trip til CPH i morgen tidlig. Spørs vel om noen trip report er så jævlig interessant fra such trip, men blir artig. Jeg har Statens regulativ å forholde meg til for overnatting, men fra nyttår snikinnførte Kristin Halvorsen skatt på det "overskyttende", dvs at jeg ikke kan få det overskytende utbetalt til min konto uten skatt. Brukte en time sist på å skrive reiseregning og figure out hvordan det skulle føres. Diett fåes fortsatt etter sjablongtakst, og overskytende kan betales uten skatt.. Så som sjefen min sa - det er bare å bo over regulativet, så slipper vi det problemet... Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg skal med familien til Dubai på Lørdag og blir der i to uker, vi skal på besøk til tante Men hvordan er det med laptop og fly? Kan jeg ta den med som håndbagasje? Må jeg slå den på i sikkerhetskontrollen da? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan selvsagt bringe med din laptop ombord. Noen ganger blir du spurt om å åpne maskinen, men dette er heller sjeldent. Du vil uansett aldri oppleve dette ved OSL. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja, du kan ta den med. Nei, du må ikkje slå den på. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan selvsagt bringe med din laptop ombord. Noen ganger blir du spurt om å åpne maskinen, men dette er heller sjeldent. Du vil uansett aldri oppleve dette ved OSL. Når du skal til statene, så åpnes den. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Du kan selvsagt bringe med din laptop ombord. Noen ganger blir du spurt om å åpne maskinen, men dette er heller sjeldent. Du vil uansett aldri oppleve dette ved OSL. Så det er bare rett fram, som med vanlig håndbagasje? Flott, da blir det spilling på flyet Endret 5. mars 2008 av Jann!s Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du må bare huske å ta laptopen ut av sekken og sende den i en egen boks. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ikke alltid. Stemmer det, men på de fleste flyplasser. Det er heller ikke nødvendig på innenlands reiser i USA, men om du skal inn. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Åpnes? På hvilken måte? Jeg reiser ofte til statene via EWR eller direkte til ORD/PHX, og har aldri hatt noe problem med laptop? Hva mener vi med åpne? Åpne som i og slå på for å vise at den virker?? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg snakker som å ta ut laptop fra veske og la den alene gå igjennom maskinen, ikke noe mer. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Å ja, det regner jeg som standard. Dette må du selvsagt også på OSL. Regner derfor med at Robbie snakker om noe annet? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg slippet å gjøre dette på OSL og andre flyplasser rundt om i Europa. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg slippet å gjøre dette på OSL og andre flyplasser rundt om i Europa. Det har eg aldri opplevd å slippe på OSL. Har gått bra eit par ganger (Bangkok, Frankfurt osv.), men da har maskina vært ein Asus EeePC (http://eeepc.asus.com). :-P Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg slippet å gjøre dette på OSL og andre flyplasser rundt om i Europa. Well, hvis du har sluppet på OSL er det fordi vekterene ikke har gjort jobben sin, eventuelt at du har hatt laptopen i en veske med lite annet, slik at scannen ble oversiktlig. Årsaken til at du må ta den ut er at det er vanskelig å se eventuelt underliggende gjenstander i bagen fordi stor elektronikk sperrer x-rayen. Jeg har alltid laptopen i en tynn "pose-greie". Denne lar jeg naturligvis være på, unless Im asked to remove it, noe jeg tror jeg ble bla i AMS. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Når jeg skulle på flyet fra København til Atlanta, så ble PC-en min tatt ut av veske og åpnet, deretter tatt igjennom kontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå