Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har fulgt flyforumsdiskusjonen med stor interesse og har valgt å følge rådet om å bruke expertflyer.com i jakten på billetter. Har et par kjappe spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

 

1. Når man søker 'Fare information' etter en reise fra f. eks CPH til EWR og får opp de forskjellige prisene for de forskjellige booking class-ene, ligger disse prisene fast eller er det en "standardpris" med mulige avvik? Altså prisen på f. eks klasse K er angitt til 3235 NOK (pluss skatter). Vil det alltid være prisen for den strekningen i den klassen forutsatt at det er tilgjengelige billetter - og tilsvarende i andre og mer attraktive bookingklasser?

 

2. Hvor mye pleier skatter og avgifter å utgjøre? Gjerne ca snitt ift. pris.

 

Hvis noen har noen gode råd og tips til bruk av expertflyer.com, er det bare å komme med de. Jeg er en fersking ;)

Lenke til kommentar
Han gjør nok ikke det, han har bare ikke skjønt poenget med Expertflyer.com! :)

Har man lyst til å betale for informasjon som er tilgjengelig andre steder så er det jo fritt frem. Etter hva jeg forstår kan man jo ikke engang bestille reisen på siten så man skal først gå dit og så dit hvor man bestiller. Nei, jeg skjønner ikke poenget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg lurte på om noen av dere reiseglade har erfaring med Continental Airlines, og evt. hva slags inntrykk dere har av selskapet?

Skal fly over dammen med Continental til sommeren, fordelen er at det er direkteflight fra Gardermoen til Newark, ulempen er at jeg har lest ganske mye drit om disse flygningene til Continental på nett. ;)

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om noen av dere reiseglade har erfaring med Continental Airlines, og evt. hva slags inntrykk dere har av selskapet?

Jeg er veldig fornøyd med Continental, har flydd mye med de innenriks i USA.

 

Flydd med de to ganger over fra Oslo til New York, de flyr foreløpig en 757 på den strekningen, det er et fly med 1 midtgang. Jeg synes det blir litt trangt.

 

Altså ikke noe galt med inntrykket mitt av Continental!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

OK, jeg kan si en del om Continental. Mange klager på at OSL-EWR flyes med en 757, og at dette er "trangt", fordi den bare har en midtgang. De fleste klager ikke når tilsvarende fly går til f.eks Alicante. Hva er problemet med en midtgang? Det bør du kunne leve med, er det jeg vil frem til. Personlig synes jeg en 757-200 med winglets, slik den CO flyr på OSL, er noe av det penere du ser av fly.

 

Jeg har fløyet CO mellom OSL-EWR og tilbake ca 20 ganger, og er veldig fornøyd. Spesielt deres BusinessFirst-tilbud er noe jeg setter stor pris på, god kvalitet for pengene.

 

Jobber i flybransjen, også til tider tett mot Continental. Det som jo må nevnes er at amerikanske myndigheter stiller svært strenge sikkerhetskrav i forhold til flyvninger med utenlandsk avgangsflyplass. Dette innebærer at Continental/US gov har hyret inn ICTS-vektere som kommer til å stille deg et par spm. før innsjekk, og også før du boarder flyet(Hvor har håndbaggasjen din vært siden innsjekk, har noen gitt deg noe etc etc).

 

I tillegg kan vi jo nevne at du ikke bør glemme noe igjen på flyet før du går ut her i Oslo, har du først gått ut, har du ikke lov til å gå inn igjen i flyet. I så tilfelle må en av vekterne fra ICTS gå inn og lete for deg. Med andre ord, en del sikkerhetskrav, men ikke mer enn at du tåler det.

 

Continental ranker høyt på min liste over flyselskap. :)

Lenke til kommentar
Dette innebærer at Continental/US gov har hyret inn ICTS-vektere som kommer til å stille deg et par spm. før innsjekk, og også før du boarder flyet(Hvor har håndbaggasjen din vært siden innsjekk, har noen gitt deg noe etc etc).

Disse folkene har en veldig kjedelig jobb og ingenting er som en bombevits for å sprite opp i hverdagen deres. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Bombevits er vel en garantert seier når du skal ut å fly uansett hvilket selskap. ;)

Ellers takk for tilbakemeldinger, at de har egne vektere bryr meg ikke stort da jeg ikke har for vane å forsøke å ta med eksplosiver eller knark når jeg skal ut å fly, så de kan få rundspørre og sjekke uten at jeg skal sette meg opp mot dette.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Dette innebærer at Continental/US gov har hyret inn ICTS-vektere som kommer til å stille deg et par spm. før innsjekk, og også før du boarder flyet(Hvor har håndbaggasjen din vært siden innsjekk, har noen gitt deg noe etc etc).

Disse folkene har en veldig kjedelig jobb og ingenting er som en bombevits for å sprite opp i hverdagen deres. :innocent:

 

Nå blir de faktisk stadig "sjekket" ved at en del "skumle" ting plasseres i flyet/leveransene til flyet, så de må nok være på vakt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...