Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

De kunne med det samme fikset den terminalen de allerede har:

-for dårlig kapasitet/plass til sikkerhetssjekk

-de som skal til utlandet må slippe å gå gjennom en butikk

-kronglete/uoversiktlig/trangt mellom sikkerhetssjekk og gatene utland. Ikke i det hele tatt tilpasset mengden reisende.

-flere gater er vanskelige å finne.

De burde kostet på seg en studietur til Bryssel for å se hvordan det kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, ser ut til at det blir ny terminal på Gardermoen. Ny terminal til 3.9 milliarder.

Det blir tøft da :D

Det er ikke akkurat noe nytt. Planleggingsarbeid med ti fulltidsstillinger har pågått i flere år nå.

Det er foreløpig noe uklart hvordan utbyggingen vil skje - men de fleste forslagene går ut på å bygge på en tredje pir fra hovedbygget - eventuelt på lengre sikt utvide denne piren slik at vi får en full "terminal" slik som i dag i tillegg. Tror de fleste forslagene ligger ute på osl.no under headingen "T2".

Det er altså veldig lite sannsynlig at vi får noen ny "terminal", det er heller snakk om en stor utbygging av den nåværende terminalbygningen. Dette til tross for prosjektnavnet T2.

Jeg vet det ikke er noe nytt, men nå ser det ut som de vil bygge ut tidligere enn først planlagt.

Send gjerne link til "t2"

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Brussel er jo en grusom flyplass - den er ikke akkurat mål for noen studiereise fra OSL. :)

Enig... Strandet der da jeg ikke rakk en connecting flight til GVA, og heldigvis hadde jeg en lokal kar ved siden av meg på flyet som erklærte at han skulle guide meg til riktig skranke da flyvertinnen ga beskjed om at det neste flyet ikke ventet.

Sheraton var forøvrig en ålreit opplevelse der.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt nytten i å kverulere omkring dette -- men jeg (evt Joachim?) legger gjerne inn bilder slik at andre her kan unngå og gå raskt forbi tax-free butikken. Vi som reiser ofte deler gjerne slik info med deg så du skal slippe å forholde deg til plantegninger. :)

Jeg synes også det er helt utrolig at folk kan bruke en hel side på å påstå at det er en vei som er raskere enn en rett linje. Noen har visst bestemt seg for at at finnes uten å kunne vise til dette og da må man selvsagt nekte å forholde seg til plantegninger.

Jeg har heller aldri påstått at det ikke er mulig å ta en omvei utenom taxfreeen om man er oppmerksom på dette. Men det nytter visst heller ikke å gjenta dette. Noen har visst bestemt se for at jeg påstår dette, men de klarer selvsagt heller ikke dokumentere hvor jeg har sagt dette.

Ja, det utrolig å bruke så mye plass til dette, men jeg har nulltoleranse mot faktiske feil.

Tegn inn en vei som er kortere enn min rette grønne linje eller slutt med denne kveruleringen!

Lenke til kommentar
Brussel er jo en grusom flyplass - den er ikke akkurat mål for noen studiereise fra OSL. :)

Enig... Strandet der da jeg ikke rakk en connecting flight til GVA, og heldigvis hadde jeg en lokal kar ved siden av meg på flyet som erklærte at han skulle guide meg til riktig skranke da flyvertinnen ga beskjed om at det neste flyet ikke ventet.

Sheraton var forøvrig en ålreit opplevelse der.

Brussel er da ikke så ille :innocent:

Lenke til kommentar
Milde moses. :roll:

Jeg ser ikke helt nytten i å kverulere omkring dette -- men jeg (evt Joachim?) legger gjerne inn bilder slik at andre her kan unngå og gå raskt forbi tax-free butikken. Vi som reiser ofte deler gjerne slik info med deg så du skal slippe å forholde deg til plantegninger. :)

Jeg har tatt bilder(tilbrakte en ny natt på OSL) - de kommer i løpet av uken..

Lenke til kommentar
Jeg har tatt bilder(tilbrakte en ny natt på OSL) - de kommer i løpet av uken..

Jeg lurer på hva du egentlig har tenkt å vise med bildene.

A) At det er mulig å ta en omvei utenom taxfreebutikken om man er oppmerksom på dette?

-Jeg har sagt flere ganger at dette er mulig og har til og med tegnet det inn på plantegningen.

B) At du har funnet en vei som er kortere enn en rett linje?

-Klarer du dette så ligger du ann til nobelprisen i fysikk.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Visa vs. Mastercard i den sammenhengen går jo på at Visa-kortet det antagelig var snakk om var et DEBIT-kort, mens mastercardet ditt var et CREDIT-kort. Creditkort omfattes av kredittkjøpsloven. Hadde det vært et visa-kort som ikke gikk direkte på konto - de finnes - ville de hatt samme rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...