PlatinumFlyer Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Rimelig god. Er jo huben til gamle US Airways - og forsåvidt det nye(etter sammenslåingen med HP er jo PHX også en viktig hub med mye av det gamle Am. West). Jeg synes PHL er rimelig oversiktlig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Så vi tipser ikke taxier i Oslo? Virkelig! :O Så en hundrelapp i tillegg til Oslo Taxis fastpris fra Gardermoen på natt(750 - billigste drosjeselskapet til Oslo) er med andre ord ikke nødvendig...? Taxi 2 har lavest fastpris fra Gardermoen til Oslo. 440,- om dagen og 590,- om natten. http://taxi2.no/gardermoen.html http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1880194.ece Ellers er det nok av taxisjåfører som selv legger til tipset på taksameteret når de stopper. Endret 14. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Da var det på tide med 3 ukers ferie og teste C på SK, LH og LX! Du reiser lett og kjøper det du trenger på veien? God tur forøvrig! Hehe, det der er bare min carry-on. På bildet mangler det en stooor TravelPro "Amerikakoffert" samt en svær Wilson tennisbag. Jeg klarte dessuten å holde meg under 50 kg innsjekket baggasje. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Trenger hjelp til å finne en ny slags "carryall" bag, som også er liten nok til carry-on. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Om du vil ha det beste (og dersom lommeboken din tillater det) kjøper du en 20" eller 22" carry-on fra Tumi. Se f.eks. denne. Setter derimot lommeboken noen begresninger så hadde jeg kjøpt en TravelPro fra Crew-serien deres. Edit: Merk at dette er carry-ons jeg (med godt over 100.000 miles i året) ville ha stolt på. Du klarer deg sikkert fint med en random Samsonite eller Carlton, men Tumi eller TravelPro (i den rekkefølgen) er brands jeg trygt kan anbefale andre. Endret 15. januar 2008 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vet ikke om det er jeg som er blind, men står det ikke priser på tumi på nettet? Selges de kanskje bare i butikkene? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dersom man ikke er i USA (eller UK?) får man ikke se priser på tumi.com -- men du kan f.eks. bruke Google Product Search og legge på noen % så kommer du frem til den norske prisen. Evt. send en mail til din nærmeste Steffens butikk, evt. kjøpe fra utlandet og håpe tollvesenet sover. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Skal til England de neste mnd.. Jeg skal se på det da. Har også sett litt på Samsonite. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg vet at pappa er veldig fornøyd med Samsonite, og han reiser mye. Vet ikke hvor mye, men han hadde nærmere 200 reisedøgn i fjor - så det blir en del. Han hev nettopp en bag fra Samsonite, som han hadde brukt i 3-4 år. Dog, dette var vanlig bagasje, ikke carry-on. Det jeg prøver å si, er vel at Samsonite har god kvalitet, og at de holder lenge. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det vet jeg selv, av egen erfaring, og pappas ikke minst. Han hadde ikke så mye som 200 reisedager i fjor, men rundt 150-170. Han bruker Samsonite når han ikke skal ha med seg så mye, og han er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ja, jeg bruker også Samsonite. Samsonite-ryggsekken min er kjempegod, og alt vi har her hjemme er omtrent Samsonite, med unntak av et par sekker. Jeg er helt forelsket i min duffel-bag. Finner den ikke på Samsonite.com akkurat nå, men den ligner veldig på denne: http://www.samsonitecompanystores.com/weba...1&langId=-1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg har sett litt på en liknende. Liker også denne veldig... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er det nokon her som har reist med Condor Air før, og da gjerne i Comfort Class på 767-ane deira? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Er det nokon her som har reist med Condor Air før, og da gjerne i Comfort Class på 767-ane deira? Yepp. Helt ordinær business class-klasse. Er jo strengt tatt et charterselskap - men de flyr jo intercont ruter. Fløy dem FRA-Vancouver. De har jo et glimrende samarbeid med LH, så er jo no problems hva det angår. Tror LH har store eierandeler i Condor. Som sagt, helt grei C-klasse, men ikke noe spesielt å hoppe i været over. Innbiller meg at de også har MCO(Orlando) som rute fra FRA. Kjekt hvis du skal dit. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) LH eier 24,9% av Condor -- men selskapet regnes ikke som en subsidiary av LH i Star Alliance sammenheng, så ingen EuroBonuspoeng på deg (men du kan riktignok få Miles & More poeng, om jeg ikke tar helt feil). Kan minne litt om LH's gamle business class seter med moderne farger: Endret 17. januar 2008 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
MindB Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kan minne litt om LH's gamle business class seter med moderne farger: Moderne farger? Vel, kan ikke si meg enig med den uttalelsen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kverulant. Har du sett LHs gamle C seter? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, ser ut til at det blir ny terminal på Gardermoen. Ny terminal til 3.9 milliarder. Det blir tøft da Lenke til kommentar
MindB Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Kverulant. Har du sett LHs gamle C seter? Så det skal ikke være mulig å komme med egne meninger? Ja, har sett de gamle C setene, var ikke det peneste synet, men disse nye setene er ikke akkurat en fryd for øyet heller. Endret 17. januar 2008 av MindB Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, ser ut til at det blir ny terminal på Gardermoen. Ny terminal til 3.9 milliarder.Det blir tøft da Det er ikke akkurat noe nytt. Planleggingsarbeid med ti fulltidsstillinger har pågått i flere år nå. Det er foreløpig noe uklart hvordan utbyggingen vil skje - men de fleste forslagene går ut på å bygge på en tredje pir fra hovedbygget - eventuelt på lengre sikt utvide denne piren slik at vi får en full "terminal" slik som i dag i tillegg. Tror de fleste forslagene ligger ute på osl.no under headingen "T2". Det er altså veldig lite sannsynlig at vi får noen ny "terminal", det er heller snakk om en stor utbygging av den nåværende terminalbygningen. Dette til tross for prosjektnavnet T2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå