jokka8 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Tja. liker jo ikke disse små flyene til Airbus noe bedre enn Boeing sine da.Jeg vil ha det sånn som Virgin America. Jeg tro ikke de har så mye å klage over. Du sa jo i sta at du kunne tenke deg A321, den eneste forskjellen på flyene i A320 serien er jo lengden så sånn sett er det like god plass i bredden i en 318 som en 321, de er forøvrig noen cm bredere enn 727/737/757. Du tenkte kanskje på større Airbus widebody fly? 330 eller noe sånt? Nei, men flyet er jo lengre og føles mye mer romslig enn f.eks. A319 eller 737. Jeg har aldri fløyet med noen av 757 sine maskiner, så jeg lurte på om A321 er det største narrowbody flyet? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Ser ut som FastTracken på OSL er både for de med Star Alliance Gold, de med business-biletter OG de med Economy Extra. Det virker litt rart - det kan jo fort bli mange med Economy Extra som vil gjennom. Men for all del - det er bra at de har fått til FastTrack. Det selges ikke så mange Economy Extra tickets, og de er dessuten relativt dyre. Og når markedsføringen av Economy Extra går på "deg som ikke vil stå i kø", skulle det jo bare mangle. Er foreløpig bare SAS som vil betale for det. A321 må vel kunne kalles Airbus' svar på 757 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det virker litt rart - det kan jo fort bli mange med Economy Extra som vil gjennom. Men for all del - det er bra at de har fått til FastTrack. Economy Extra-billetter til f.eks. New York koster jo bare 2-3 tusen mindre enn Business Class -- og 7-9 tusen mer enn Economy. Det er jo et premium produkt, så jeg ser ikke helt hva som er rart? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er Economy Extra så mye dyrere? Det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde det var omvent - at det var 2-3 tusen mer enn Economy og 7-9 tusen mindre enn Business. Jeg har egentlig ikke regnet EE som et premium produkt, men det stemmer vel faktisk. Uansett - FastTrack blir bra. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 ...og derfor selges det ikke så mange Economy Extra-billetter, siden prisen opp til business er såpass liten. Men kan jo være greit hvis du skal være kostnadseffektiv og trenger fleksibilitet. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det noen fancy måte å skaffe seg tilgang til en lounge i Frankfurt (FRA) på? Skal vente der i syv timer, og en deilig lounge med internett-tilgang hadde vært herlig da. Men jeg er litt for treig dessverre. Så på PriorityPass og det var for så vidt greit nok det, men problemet mitt er at jeg drar 24. november (loungebesøket skal ikke besøkes før på hjemreisen 29. nov dog), og rekker neppe å få tilsendt medlemskortet innen den tid. Har ikke noen kredittkort som gir tilgang til sånt, og reiser med billigste billett. Noen andre måter jeg ikke vet om, eller er "slaget tapt"? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Dersom du søker Diners Club kan du få dette innen avreise. Men uansett, Sky Club Lounge er åpen for alle mot et gebyr i følge LoungeGuide.net: http://www.loungeguide.net/wiki/u/Frankfur...Sky_Club_Lounge Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Herlig, takker. Det står også på Delta Air Lines Crown Room Club at man kan få tilgang med: * One day membership can be bought for 35 USD Betales disse på flyplassen da, evt. hvor? Begge de loungene ligger i Terminal 2, jeg ankommer og reiser fra Terminal 1. Har det noe å si? (Ja, jeg er flyplass-noob) Lenke til kommentar
Opalkev Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Skal reise til Santiago, Chile 10 desember i år. Reiser da med denne flymaskinen: 772 (Boeing 777-200 Passenger) Air france Er det noen som har noen erfaringer med air france og denne reisen - flytypen? vil gjerne vite mest mulig. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Skal reise til Santiago, Chile 10 desember i år. Reiser da med denne flymaskinen: 772 (Boeing 777-200 Passenger) Air france Er det noen som har noen erfaringer med air france og denne reisen - flytypen? vil gjerne vite mest mulig. Boeing 777 er ett moderne og stillegående fly med de nest største jetmotorene i Verden. Airbus A340 er konkurrenten til Boeing i denne klassen. Seteradene består av 3+3+3 altså 9 i hele raden. Ett stort fly med andre ord. Air France har sånn gjennomsnitt med service. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Boeing 777 er et av de feteste flyene du kan fly i dag. AF har AVOD på hvert sete (selv langt bak i bussen), så du kommer til å være fornøyd. Forresten: http://www.aftenposten.no/reise/article2116749.ece Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Jeg synes personlig Aftenposten ikke heeelt gjorde lurt i å trykke artikkelen, plutselig tror "alle" de kan bli oppgradert... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Tipper at SAS kommer til å møte en storm av smiskende reisende ved check in fremover, samt en hel del som nærmest krever å bli oppgradert Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Tipper at SAS kommer til å møte en storm av smiskende reisende ved check in fremover, samt en hel del som nærmest krever å bli oppgradert Det stemmer. Alle lurer på om flyet er overbooket for tiden... Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Skal reise med Apollo til Algarvekysten på ferie i 2 uker i slutten av august 2008. Ruten fra Oslo-Faro blir operert av SAS Charter som flyr en B-737. Har bestilt noe som Apollo/SAS kaller SAS Charter Comfort Class. Er det noen her som har erfaring med dette? Hvor "Comfort Class" er dette egentlig? Kostet 375 kr ekstra pr pers t/r. Noen som vet oppsettet på dette flyet? Er det 3+3? Vi er to som reiser sammen og håper å få i alle fall plass ved vinduet... og ikke midt- og midtgangsete... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Det er vel litt mer mat og muuuligens litt bedre benplass. Vet DK og BLX tar ut noen seterader om vinteren for aa lage et bedre langdistanseprodukt i forhold til f.eks. Thailand og UAE etc. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Fant litt info på apollo.no: På enkelte flygninger med SAS har du mulighet til å bestille SAS Charter Comfort Class. Du sitter i den fremre delen av kabinen, får gratis drikke ombord (ikke champagne), et varmt måltid (på et fåtall flyvninger et kaldt måltid), 35 kg fri bagasjevekt inkl. 5 kg håndbagasje. Spedbarn 0-2 år er ikke tillatt i denne klassen. OBS! Begrenset antall plasser. Noen som vet om det er egen innsjekk? Eller om seteoppsettet på SAS Charter's B737? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Tror SAS setter opp egen innsjekk. Samtidig, hvis det bare er en 737 er det kanskje litt overkill med egen innsjekk Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Economy Extra-billetter til f.eks. New York koster jo bare 2-3 tusen mindre enn Business Class -- og 7-9 tusen mer enn Economy. Det er jo et premium produkt, så jeg ser ikke helt hva som er rart? Regner med at det er ikke fleksible Business Class billetter i klasse Z du tenker på? Jeg tror Economy Extra billettene er fleksible...? Flyr ofte selv med ikke-fleksible Business Class billetter over til statene (CPH-EWR) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Economy Extra er vel fleksible ja. Derav prisen, og derav hvorfor de får bruke fast track. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå