Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Tja. liker jo ikke disse små flyene til Airbus noe bedre enn Boeing sine da.

Jeg vil ha det sånn som Virgin America. Jeg tro ikke de har så mye å klage over. :)

 

Du sa jo i sta at du kunne tenke deg A321, den eneste forskjellen på flyene i A320 serien er jo lengden så sånn sett er det like god plass i bredden i en 318 som en 321, de er forøvrig noen cm bredere enn 727/737/757. Du tenkte kanskje på større Airbus widebody fly? 330 eller noe sånt?

 

Nei, men flyet er jo lengre og føles mye mer romslig enn f.eks. A319 eller 737.

Jeg har aldri fløyet med noen av 757 sine maskiner, så jeg lurte på om A321 er det største narrowbody flyet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som FastTracken på OSL er både for de med Star Alliance Gold, de med business-biletter OG de med Economy Extra.

 

Det virker litt rart - det kan jo fort bli mange med Economy Extra som vil gjennom. Men for all del - det er bra at de har fått til FastTrack.

Det selges ikke så mange Economy Extra tickets, og de er dessuten relativt dyre. Og når markedsføringen av Economy Extra går på "deg som ikke vil stå i kø", skulle det jo bare mangle.

 

Er foreløpig bare SAS som vil betale for det.

 

A321 må vel kunne kalles Airbus' svar på 757

Lenke til kommentar
Det virker litt rart - det kan jo fort bli mange med Economy Extra som vil gjennom. Men for all del - det er bra at de har fått til FastTrack.

 

Economy Extra-billetter til f.eks. New York koster jo bare 2-3 tusen mindre enn Business Class -- og 7-9 tusen mer enn Economy. Det er jo et premium produkt, så jeg ser ikke helt hva som er rart?

Lenke til kommentar

Er Economy Extra så mye dyrere?

Det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde det var omvent - at det var 2-3 tusen mer enn Economy og 7-9 tusen mindre enn Business.

 

Jeg har egentlig ikke regnet EE som et premium produkt, men det stemmer vel faktisk. Uansett - FastTrack blir bra. :wee:

Lenke til kommentar

Er det noen fancy måte å skaffe seg tilgang til en lounge i Frankfurt (FRA) på? Skal vente der i syv timer, og en deilig lounge med internett-tilgang hadde vært herlig da. Men jeg er litt for treig dessverre. Så på PriorityPass og det var for så vidt greit nok det, men problemet mitt er at jeg drar 24. november (loungebesøket skal ikke besøkes før på hjemreisen 29. nov dog), og rekker neppe å få tilsendt medlemskortet innen den tid. Har ikke noen kredittkort som gir tilgang til sånt, og reiser med billigste billett. Noen andre måter jeg ikke vet om, eller er "slaget tapt"? :p

Lenke til kommentar

Herlig, takker. :) Det står også på Delta Air Lines Crown Room Club at man kan få tilgang med:

* One day membership can be bought for 35 USD

 

Betales disse på flyplassen da, evt. hvor? Begge de loungene ligger i Terminal 2, jeg ankommer og reiser fra Terminal 1. Har det noe å si?

 

(Ja, jeg er flyplass-noob)

Lenke til kommentar
Skal reise til Santiago, Chile 10 desember i år.

 

Reiser da med denne flymaskinen: 772 (Boeing 777-200 Passenger) Air france

 

Er det noen som har noen erfaringer med air france og denne reisen - flytypen?:)

 

vil gjerne vite mest mulig.

 

Boeing 777 er ett moderne og stillegående fly med de nest største jetmotorene i Verden. Airbus A340 er konkurrenten til Boeing i denne klassen. Seteradene består av 3+3+3 altså 9 i hele raden. Ett stort fly med andre ord. Air France har sånn gjennomsnitt med service. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal reise med Apollo til Algarvekysten på ferie i 2 uker i slutten av august 2008.

 

Ruten fra Oslo-Faro blir operert av SAS Charter som flyr en B-737. Har bestilt noe som Apollo/SAS kaller SAS Charter Comfort Class. Er det noen her som har erfaring med dette? Hvor "Comfort Class" er dette egentlig? Kostet 375 kr ekstra pr pers t/r. Noen som vet oppsettet på dette flyet? Er det 3+3? Vi er to som reiser sammen og håper å få i alle fall plass ved vinduet... og ikke midt- og midtgangsete...

Lenke til kommentar

Fant litt info på apollo.no:

 

På enkelte flygninger med SAS har du mulighet til å bestille SAS Charter Comfort Class. Du sitter i den fremre delen av kabinen, får gratis drikke ombord (ikke champagne), et varmt måltid (på et fåtall flyvninger et kaldt måltid), 35 kg fri bagasjevekt inkl. 5 kg håndbagasje.

 

Spedbarn 0-2 år er ikke tillatt i denne klassen.

OBS! Begrenset antall plasser.

 

 

Noen som vet om det er egen innsjekk? Eller om seteoppsettet på SAS Charter's B737?

Lenke til kommentar
Economy Extra-billetter til f.eks. New York koster jo bare 2-3 tusen mindre enn Business Class -- og 7-9 tusen mer enn Economy. Det er jo et premium produkt, så jeg ser ikke helt hva som er rart?

Regner med at det er ikke fleksible Business Class billetter i klasse Z du tenker på?

Jeg tror Economy Extra billettene er fleksible...?

 

Flyr ofte selv med ikke-fleksible Business Class billetter over til statene (CPH-EWR) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...