MindB Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 4300 tur retur Oslo-New York med sas i Januar. Sinnsykt fristende... Ca. 1000 kroner billigere hvis du reiser med Icelandair (med mulighet for stopover i Island) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Icelandair har veldig få plasser til den billigste prisen. Rundt 4800, så kan du fly direkte med CO OSL-EWR.. Var nede i 3200 i November via FRA og AMS. Lenke til kommentar
modin Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Icelandair har veldig få plasser til den billigste prisen. Rundt 4800, så kan du fly direkte med CO OSL-EWR.. Var nede i 3200 i November via FRA og AMS. Jeg har flydd OSL-EWR med CON en gang, det anbefalles ikke da ville jeg heller mellomlandet og flydd med et annet selskap. 757 maskinene til CON er slitene, og et narowbody fly som 757 er ikke noe særlig å fly overatlanteren med, med en smal gang osv. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Det er ingen rute jeg flyr så ofte som CO 38 og 39. Selv på economy er det god service, flyene er slettes ikke slitne slik jeg ser det - jeg jobber i bransjen - og jeg sparer en mellomlanding. Å fly transatlantic med en narowbody er vel ikke noe problem, så fremt man ikke lider av klaustrofobi. Har aldri helt skjønt hvorfor det skal være bedre med to midtganger. Du har jo bare "tilgang" på den ene. Må også nevne at CO's (Det er CO, ikke CON ) BusinessFirst er helt utrolig god, og selv på 752-ene som flyr på OSL er det alltid et dedikert crewmedlem som ordner mat. Å fly Continental OSL-EWR anbefales varmt. EDIT: Må jo også nevne at om jeg skal velge meg et favorittfly, så er det en 757 med winglets. Ser jo bare utrolig pent ut, både ut og innvendig. Synes f.eks A321 er mer "aggressive" Endret 6. november 2007 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Narrow-body fly over atlanteren er pes. Se bare på når folk skal gå på toalettet - eller når de som har fått ryddet vekk sine fat vil gå toalettet, man kommer ingen vei. Dessuten får man mer "charter-følelse" av et slikt fly når alle sitter tettpakket i kabinen. Nei, skal man fly interkontinentalt så flyr man da også interkontinentale fly. Mye mer behagelig atmosfære også på et SAS A340-300 - tom. A330 er bedre. Jeg mener at det stod en heller negativt artikkel i Aftenposten hva gjelder CO sine 757 over til EWR...? Noen som husker den? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Robbie, men vi sitter da foran gardinen uansett, uten pes i toalettkø!! Kan heller ikke si at det har plaget meg nevneverdig når jeg flyr Y med CO altså. CO har et mer gjennomført konsept enn SAS. Er det noe jeg forbinder med charter må det være DKs A330. Fysj og fy. Til Hawaii er det jo også i stor grad 757'ere som trafikkerer, selvom jeg jo kan styre meg for US Airways som jeg stort sett ender med å fly dit... Nei, 757 er et praktisk fly!! Må jo forøvrig nevnes at Iceleandair flyr på OSL med sin 752.... Så det blir jo det samme... Nytt bakgrunnsbilde: En B752 med winglets - i CO-farver;) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nei, må jeg først fly Boeing over dammen så skal jeg sannelig sitte i C på en 777. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Da sløser du tid med flybytte! Sist jeg fløy 777 transatlantic var OSL-LHR-PHX. Tror dog BA for det meste bruker 747 på den ruten. Dessuten er LHR et rottereir for connections. Men jeg vedgår jo at ClubWorld er rimelig bra. Dog ikke noe bedre enn BusinessFirst, sånn jeg ser det. Endret 6. november 2007 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dersom alternativet er BA og et 747 med connection i LHR, så blir jeg heller hjemme... og går tur i skogen... og sover i sovepose... (Du skjønner vel tegningen). LHR er en ubrukelig flyplass som burde legges ned. Lær av Star Alliance og opprett en egen terminal for BA, liksom Narita i Japan. Jeg foretrekker heller å overnatte i FRA (og alle musene som bor der) enn å sette mine bein på LHR. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Ja, jeg skyr jo LHR som pesten selv - deres sære carry-on rules gjør det ikke noe bedre... Nå får vel faktisk BA sin egne terminal 5 snart, men tviler strengt tatt på at det blir bedre av den grunn. Nei, jeg velger så godt som alltid CO. Eneste aberet vs LHR-PHX er jo at jeg må fortolle baggasjen på EWR. Men det gjør lite, sammenlignet med problemene i LHR, for å ikke snakke om den økete sjansen for forsinket baggasje.... Tenkte jeg skulle prøve SK til Chicago en gang til våren, men har strengt tatt ikke hørt så mye bra om SK på long haul... C er vel heller ikke noe å hoppe i været over, eller hva sier EBG-Robbie? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg synes ikke SKs nye Business Class er så verst faktisk - hvilket minner meg om at jeg burde en reiskildring til. Jeg fløy til EWR i slutten av september i SK C, og var vel stort sett fornøyd. Lenke til kommentar
MindB Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Icelandair har veldig få plasser til den billigste prisen. Hvis du er fleksibel med datoer, så er det er en stor sjanse at du får en plass til den billigste prisen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Icelandair har veldig få plasser til den billigste prisen. Hvis du er fleksibel med datoer, så er det er en stor sjanse at du får en plass til den billigste prisen Nja, antagelig i lavsesongen november og jan/feb. Ellers blir det lett relativt mye med Icelandair faktisk. Og det for ganske så trange fly. mener det er noen inch forskjell i pitchen på FI og CO. Lenke til kommentar
stue Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Noen som vet om greie søkemotorer for FIRST CLASS billetter? Kan Travelocity anbefales. Destinasjon er muligens Dubai, eller sørøst-asia. Ser at Emirates er relativt rimelige på first, men de flyr ikke fra Oslo. Noen tips til gode deals for å fly first ellers? Vil det være tilnærmet samme opplevelse med 777 kontra 747...emirates flyr vel A330 på dubai-strekningen. Endret 8. november 2007 av stue Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det er ingen rute jeg flyr så ofte som CO 38 og 39. Selv på economy er det god service, flyene er slettes ikke slitne slik jeg ser det - jeg jobber i bransjen - og jeg sparer en mellomlanding. Å fly transatlantic med en narowbody er vel ikke noe problem, så fremt man ikke lider av klaustrofobi. Har aldri helt skjønt hvorfor det skal være bedre med to midtganger. Du har jo bare "tilgang" på den ene. EDIT: Må jo også nevne at om jeg skal velge meg et favorittfly, så er det en 757 med winglets. Ser jo bare utrolig pent ut, både ut og innvendig. Synes f.eks A321 er mer "aggressive" Min opplevelse av Continental var, dårlig service, kondens vann som drypte ned i hodet på meg fra taket, og at de gikk tom for vann ca. en time etter avgang atpåtil ble vi 2 timer forsinket fordi det først var et vinduet som ikke var mulig å lukke ordentlig og når det endelig hadde ordnet seg var flyet tom for strøm og måtte lades på nytt. Hva angår Buisness first aner jeg at det er bra med da jeg er en fattig student er det ikke så veldig aktuelt, men når jeg gløttet frem foran gardinen så det ut som de hadde det ganske så fint. Men for meg er det standarden på turist som teller da det er det jeg reiser med, og da synes jeg ikke akkurat Continental virker som det beste alternativet. Flyene er ganske så slitne, de eldste flyene i CO sin 757 flåte er 14 år, og de yngste 8, men leser at de nå skal puss opp interiøret noe som er et pluss. 757 er som tidligere nevnt alt for smalt til å fly transatlantisk, som andre trekker fram er det ingen mulighet til å komme seg fram til toalettet i et narrowbody fly. 757 har jo trossalt samme tversnitt på flykroppen som 737, som sjeldent brukes til ruter på over 2 timer. På den annen side er jo den eneste grunnen til at Continental er i stand til å oppretholde ruten til Norge at de flyr med 757 (eneste flyet de kan fylle på en rute til Norge), så for kunder som ønsker å fly uten mellomlanding er det jo en fordel. Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Noen som vet om greie søkemotorer for FIRST CLASS billetter? Kan Travelocity anbefales. Destinasjon er muligens Dubai, eller sørøst-asia. Ser at Emirates er relativt rimelige på first, men de flyr ikke fra Oslo. Noen tips til gode deals for å fly first ellers? Vil det være tilnærmet samme opplevelse med 777 kontra 747...emirates flyr vel A330 på dubai-strekningen. Hva med å bestille direkte fra flyselskapets hjemmesider? Selv om Emirates ikke flyr fra Oslo, har de flight connections fra f.eks. Paris (CDG) og Frankfurt (FRA). En mulighet, er å bestille en separat billett fra Oslo til en av disse hubene. Emirates flyr med A330 fra Paris og Boeing 777 fra Frankfurt. Lufthansa og Air France tilbyr også booking i First Class gjennom sine hjemmesider. Lenke til kommentar
stue Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noen som vet om greie søkemotorer for FIRST CLASS billetter? Kan Travelocity anbefales. Destinasjon er muligens Dubai, eller sørøst-asia. Ser at Emirates er relativt rimelige på first, men de flyr ikke fra Oslo. Noen tips til gode deals for å fly first ellers? Vil det være tilnærmet samme opplevelse med 777 kontra 747...emirates flyr vel A330 på dubai-strekningen. Hva med å bestille direkte fra flyselskapets hjemmesider? Selv om Emirates ikke flyr fra Oslo, har de flight connections fra f.eks. Paris (CDG) og Frankfurt (FRA). En mulighet, er å bestille en separat billett fra Oslo til en av disse hubene. Emirates flyr med A330 fra Paris og Boeing 777 fra Frankfurt. Lufthansa og Air France tilbyr også booking i First Class gjennom sine hjemmesider. Så rådet er å booke på hjemmesidene til selskapene? Det finnes ikke agenter, som kanskje spesialiserer seg på slike flyvninger, og kan tilby relativt fordelaktige priser? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 757 har jo trossalt samme tversnitt på flykroppen som 737, som sjeldent brukes til ruter på over 2 timer.Dummeste jeg har hørt. Har du noen ide om flyet 737? DY kjøper nå inn hauger av de nye 737-erne. Hvorfor?! For å blandt annet kunne fly til Canary Islands. Og det har ikke bare med at DY er en LCC. Dummeste jeg har hørt at 737 sjeldent brukes på ruter over to timer. Hva slags andre fly mener du SAS Norge f.eks har? Flyr SAS Norge kun på ruter ca to timer? Lenke til kommentar
jokka8 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvis dette er det dummeste du har hørt, da har du ikke hørt mye i livet ditt . Jeg har flydd mye med 737, men sjeldent over 2 timer. Skjønner du hva jeg mener..? Det er ihvertfall sånn jeg ser det. Jeg er forøvrig enig i at det er kjipt å sitte i en 757 til new york, men om det kan forsvare prisen, så ville jeg tenkt over det en gang til... Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 At det ikke er 737 på over 2 timer? Jeg har da flere ganger tatt 737 på godt over 2 timer. Bestilte senest i dag en 4 timers tur med 737. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå