Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PCen regnes som personal item, og er i tillegg til en carry on når du reiser til USA fra Norge. Unntak om du mellomlander på LHR.....

9421142[/snapback]

 

Sitter på CPH nå, der var ingen problemer med 2 kolli fra Bergen, men de sa jeg mest sansynlig kun fikk lov til å ha 1 kolli i USA.

 

Dette strider vel i mot det PlatinumFlyer sier, men jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar

Håndbaggasjeregelene i USA er standard en carry on og et personal item, enten det er en dameveske, laptop el.

 

Jeg vet ikke hva securityen i BGO sa, men de kan ha blandet med LHR-regler som sier kun et kolli håndbaggasje, personal item inkludert i dette.

 

Ellers er standard i USA to kolli opp til 50 pund hver på insjekket baggasje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En annen booking-klasse med forskjellig regler. Hvilket flyselskap er det snakk om?

 

Kan f.eks. nevne at en tur til New York i Business med SAS koster i underkant av 20.000 i "Z" - mens den koster nærmere 90.000 kr i "A". Begge billettene er business class billetter; forskjellen er fleksibilitet og garantert flysete etc.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Prøver meg:

 

ØKONOMI

* Full pris: Y, B, H

* Standard: M, N

* Rabatterte og spesielle: E, G, I, K, L, O, Q, R, S, T, U, V, W, X

(Tror U ofte brukes ved korte, hyppige ruter uten seteplassering, såkalt "Shuttle Service")

 

BUSINESS:

C er vel standard. J er vel en full fleksibel, såkalt "Business Premium". D og I kan være rabatterte businessbilletter, og i noen tilfeller ikke mulig å oppgradere.

 

FIRST CLASS:

F er standardkode. P såkalt First Class Premium(?). A er rabattert first class, Z kan være rabattert First Class eller i tilfeller rabattert business class. Så har vi jo R-en fra Concorden...

 

Merk at disse kodene varierer fra selskap til selskap, men tror de gir et greit utgangspunkt..

 

Ved seteplasseringen vi har oss SK på innenriks separeres faktisk klasse Y og M... I boardingprogrammet regnes de av alle ting som to forskjellig kabiner..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drit i denne posten, jeg fant det ut helt på egenhånd. :)

 

Hei.

Jeg lurte på om noen der ute vet hvilke flymakiner All Nippon Airways bruker på ruten london tokyo?

Og åssen multimediasystem det er på turistklassen?

Rett og slett, hva kan jeg vente meg?

 

Tusen takk for alle svar!

Endret av jokka8
Lenke til kommentar
Ved seteplasseringen vi har oss SK på innenriks separeres faktisk klasse Y og M... I boardingprogrammet regnes de av alle ting som to forskjellig kabiner..

9520730[/snapback]

Har opplevd noe slikt selv på flygning mellom Oslo og Bergen. På reisen til kunne jeg bare velge mellom seteradene f.o.m. 6 (litt usikker) og bakover, mens de foran var reserverte. Og den gangen var jeg særdeles ivrig og sjekket inn mer eller mindre akkurat 22 timer før, som er det tidligste innsjekking er mulig. På reisen hjem igjen kunne jeg velge mellom samtlige plasser. For øvrig har jeg merket at på flygninger mellom Oslo og Trondheim er det også kun mulig å velge plasser f.o.m. sjette rad. Kan nevne at jeg kun har reist med med Happy- og Ungdomsbilletter. Disse har såvidt jeg vet vært klassene T og M.

 

Noen som vet systematikken i seteplasseringen, finnes det for eksempel noen "triks" til å kunne velge radene først i flyet?

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar

Vel, hvis de er blokkert ut er det kun gate attendant som kan "override" og oppgradere" deg forover (Kode GS forøvrig :p ). "ingen" kan gjøre noe før innsjekk er closed, heller ikke SK Trafikk - ihvertfall er det utgangspunktet. Det går jo an for Trafikk å endre fare-class etc etc, men det har jeg aldri vært borte i. Mao, makten ligger hos Gate Attendant/coordinator.

 

Nesten alle BU-opperte fligher er vel 600-er, hvor jeg så godt som alltid, uansett fare, klarer å reservere 9C ved web-innsjekk. SK kjører jo ordentlige exit rows i motsetning til DY som strengt tatt bare har sete 13A og F som gode seter..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Er det noen som har fløyet med Aeroflot?

Har sett at de har billige flyvnigner til Tokyo, men det er ganske kjipt at de ikke har noen skjermer i setene.

De flyr jo med 767 maskiner, så jeg tror det ikke er likke "shabby" som ryktet til dette fly selskapet.

 

Så, hva synes dere, skal bestille hos dem, eller skal jeg fly med sas.

De koster jo 1100,- mer, men da får du fly med et ordentlig fly (A340).

 

PS. Har SAS VOD på turist?

 

Edit: Og ja, er de like løssluppen på vodkaen som ellers i Russland

Endret av jokka8
Lenke til kommentar

Aeroflot (SU) har en tupolev mellom Oslo og Moska. Det er en av de få Europeiske destinasjonene med tupoleven - dette pga. frakt. Det bråker mer enn MD80ene, setene faller sammen og flyet er gammelt. I tillegg må du forvente at halve flyet er etniske indere (ikke at det nødvendigvis er noe galt).

 

Jeg ville styrt unna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...