PlatinumFlyer Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Bruk en av Norwegians automater du, det går antagelig mye raskere.. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Reiser til BKK via LHR om 2 uker med BA. Arbeidsgiver har bestilt billetter på Club, men jeg skal kanskje oppgradere meg selv til First ved hjelp av bonuspoeng jeg har hos BA Executive Club. Er det noen som har fløyet på First med BA før? Har på følelsen av at det muligens er litt overkill med F på BA med tanke på den nye C kabinen som forresten er helt fantastisk. Har fløyet F og C hos Air France og der var forskjellen som natt og dag, men er forskjellen like stor hos BA? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Iflg. en kollega er C på BA fantastisk, og endelig sammenlignbart med ikke-Europeiske flyselskaper (tenk Emirates, Cathay etc). Service og mat er riktignok bedre på F, men jeg hadde klart meg med C. Er vel ikke verre enn å oppgradere på vei hjem igjen? Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har nettopp pratet med en hyggelig dame hos BA i London, og hun sender meg et par vouchere slik at jeg blir oppgradert til F uten at det koster meg et poeng. Har nesten 2000 tier points på bonuskortet mitt, og i tillegg er selskapet jeg jobber for en veldig god kunde hos BA, så da så hun gjennom fingrene og sender meg vouchere til LHR-BKK og BKK-LHR. Så da blir det BA til BKK på F, og QF tilbake til LHR på F. Kan ikke gjøre annet enn å takke og bukke for fantastisk service hos British Airways. Når det gjelder den nye C på BA, fikk jeg gleden av å teste den tidligere i sommer på strekningen LHR-PVG, og det var mildt sagt en fantastisk opplevelse. Har aldri sovet så godt noensinne ombord i et fly. Maten var himmelsk og servicen var upåklagelig. Den er som du sier Robbiedeluxe, fullt på høyde, om ikke bedre enn Emirates, Cathay, Ethihad og Singapore. Har to andre reiser jeg må på litt senere i sommer, BA til NRT og Jet Airways fra BRU til BOM. Sistnevnte kan bli spennende, har hørt mye rart om Jet Airways. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Da sitter jeg i Oslo, på Scandic i Høvik(a?), og skal snart dra til flyplassen. Skal ned til Athen med SAS, men det er noe jeg er usikker på. Har SAS egen skranke for EuroBonus Gold på innsjekking? Og hvordan er det med boarding? Er det egen kø der? Dette er da på Gardermoen. Og hvordan ser loungen til SAS ut? Er den fin? Blir vel en tur der mens vi venter på at alle som skal på chartertur kommer seg vekk fra gatene. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ja, SAS (og Star Alliance) har en egen innsjekkingsskranke for Star Gold medlemmer, herunder EuroBonus Gold. Pga janteloven finnes det dessverre ikke hverken fastlane i sikkerheten eller egen kø ved boarding i Norge. (Fastlane ved sikkerheten kommer riktignok snart på OSL). SAS loungene er hyggelige de, ikke noe out of this world, men funker greit. Pølser og lomper på fredager forresten. Som EuroBonus Gold kan du også benytte deg av den "bedre" loungen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 SK Loungen på OSL er faktisk bedre enn mye annet, så ingen grunn til å klage over den. SAS tar dessuten Eurobonus Gold køen sin fryktelig seriøst, og målet er at det "aldri" skal være i den skranken. En liten kø er derimot akseptabelt på business, i køen ved siden av. Har du noe info om denne fast-lanene ved sikkerhetskontrollen? Med unntak av de største peakperiodene er det jo faktisk ikke så ille med kø på OSL. Per i dag er det meg bekjent kun CO og KLM (Mulig også AF) som boarder Elite og Business med egen kø på Gardermoen. Det er noe SAS muligens burde ta til seg. However, det vil jo medføre noen sekunder lenger på bakken, også var det om SK synes det er verdt det. Forresten, dersom man bare lager et lite "track" som CO gjør i andre land, der Business og Elites kan gå foran selve køen, tar det jo ikke noe mer tid heller... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Okei, bare en liten oppsummering av turen til nå. Vi kommer på Gardermoen, parkerer på P10, og går til innsjekking. Litt kø på EuroBonus Gold faktisk, men det var fordi noe mannskap skulle sjekke inn. Ventet i ca 1 minutt (kan vel faktisk ikke regnes som kø da), og fikk levert inn 6 bagger. Et seil var også med, men uheldigvis sendte SAS-damen oss litt for langt. Jaja. Får sjekket inn seilet, og vi fikser litt småting. Vi går videre, og det er lite kø i sikkerhetskontrollen, og etter kjøp av et par bøker om Athen og Hellas gikk vi opp i loungen til SAS. Første loungen var helt okei, men den neste, og bedre, var faktisk imponerende. Satt der en god stund, og koste oss med vann, kjeks, småmat og internett. Slappet av der til en halvtime før avgang, og så stakk vi på flyet. Var faktisk overbooket, men vi kom oss fint med. Fikk også business/economy extra-plasser til economy-pris. (Var bare economy der, pluss en rad med economy extra) Edit: Litt småfiksing. Forresten var landingen i Athen skikkelig patetisk. Pilotene fikk til en grei landing, litt bumpete, og så starter halve flyet å klappe. Uff. Men så kommer vi inn da, og all bagasjen er kommet - untatt den ene bagen min. Så jeg og min far går da bort til skranka hvor du sier at du har mistet bagasje. Greit med gullkort, slapp det lille av kø. Var faktisk egen skranke for EuroBonus Gold. Ihvertfall, vi fyller ut alt og gir adressen til hotellet, og akkurat i det vi skal gå kommer det en svett kar i skitten t-skjorte med bagen min. Hadde falt av på rullebanen. Forresten, hva er det som skjer med priority-bagger? Vi hadde priority på alle våre, men de var faktisk noen av de siste bagene. Ihvertfall. Vi kommer oss ut av flyplassen, og tar en buss med seilerene (vi er her siden min bror skal seile EM), og så får vi tak i noen taxier. Kommer oss til hotellet, og det ser skikkelig bra ut. Ligger i det beste strøket i byen (er i Varkiza, 30km utenfor Athen), og det ser bra ut. Dessverre skuffer rommene litt, men det er nå så. Fikk en 75 kvadratmeter suite, med 6 senger. Kjekt det, når vi bare er 4 personer. Endret 8. juli 2007 av hc(tm) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Flere som skal se 787 lanseringen live i natt? http://787premiere.newairplane.com/ Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Flere som skal se 787 lanseringen live i natt? http://787premiere.newairplane.com/ 9032724[/snapback] Det hadde vært kult. Hvilken kanal? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hvilken kanal? 9032779[/snapback] Internett. (Streamen vil starte automatisk om ca. en time.) Endret 8. juli 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvilken kanal? 9032779[/snapback] Internett. (Streamen vil starter automatisk om ca. en time.) 9032806[/snapback] Jah, jeg så det nå Gleder meg litt til å fly med et 787. Det ser veldig behagelig ut Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 787 Dreamliner så bare så bra ut... Det var nesten orgastisk Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Det ser veldig behagelig ut 9032824[/snapback] De fleste flyselskapene stripper nok ut en del av komforten bak gardinen... Men fortsatt, skal jo være bedre mht. jetlag og ikke minst bedre luft, så det ønsker vi jo velkommen. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Noen som vet av strømkontakter på Gardermoen? Skal sitte der i 6 timer og vente på flyet neste mandag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Kombigatene tror jeg har strom. Har du tilgang til lounge er jo det det beste... Skal du til utland? Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Skal til Paris. Med Norwegian Endret 10. juli 2007 av edge Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Skal til Paris. Med Norwegian 9044273[/snapback] Da kan du glede deg til du kommer til himmelen, for nå får du oppleve helvete. That is what I've heard Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Paris med DY er jo ikke CDG en gang, men den andre flyplassen en del lengre unna Paris... Lykke til.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Faktisk ikke, Joachim. Norwegian flyr til Orly som er nærmere Paris sentrum enn CDG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå