Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det i underkant av fire uker til jeg skal prøve business class (intercontinental) produktet til Swiss, drister jeg meg til å lage en trip-report med bilder mon tro? :)

8884613[/snapback]

 

Gjør det. Tror jeg bare har fløyet med Swiss en gang, men det er mange år siden. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Fløy Swiss i Januar, men skrev aldri noen trip report. :) Men skal prøve å sette sammen en for min neste reise, som for øvrig inkluderer Lufthansa, Swiss og SAS business class. :)

 

Skal prøve å få tatt en del bilder også, dette er vel det eneste bildet jeg har tatt ombord et fly. :p

post-7722-1182188421_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe 10 euro per kilo. Ikke som i USA med en fast overvektspris..

 

Ring Lufthansa og spør. Jeg er riktignok ganske sikker på at det ligger mellom 10 og 20 euro per kilo, med andre ord ikke veldig lønnsomt.. På LH er det vel tyve kilo fordelt på x antall kolli, så det hjelper vel ikke å spørre hvor mye et ekstra kolli vil bli charged.

 

Er du bare en kilo over slipper du nok å betale, er du fem over sliter du nok noe mer..

Lenke til kommentar

LH varierer noe, men sist jeg sjekket var det alt fra €5 til €40 pr. kg overvekt, siden du flyr intra-europa tipper jeg et sted mellom €5 og 15€ pr. kg - om du flyr overseas er det fort veldig mye dyrere. :)

 

Hva er takstkoden for reisen din? Det skal være mulig å lese ut i fra reglene for billettypen (eng. "fare").

Lenke til kommentar

Dette er muligens besvart tidlegare, men eg vil ikkje leite gjennom 754 innlegg. ;)

 

Eg skal fly frå Bergen eller Haugesund til Oslo tur-retur 9. og 10. august. Vil prisane endre seg mykje den siste månaden, så det vil svare seg å bestille i god tid? Eg skal betale minst mogleg for turen.

 

Expertflyer.com var anbefalt tidlegare i tråden, er det ei side eg bør bruke eller flybilligst.com (elns)?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg ville bestilt så fort som mulig. Du vet aldri når de billigste priskategoriene blir utsolgt. Ser at det billigste du får fra Bergen med Norwegian er 748 kr, mens SAS tilbyr samme reise for 810 kr. Flyr du turen fra Haugesund får du den for 891 med SAS. Du klarer ikke å finne billigere billetter enn dette selv om du venter med å bestille. Husk at det er de billigste billettene som går først, det er derfor lurt å bestille i god tid.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Eneste mulighet for å få billigere billetter ved å bestille på et senere tidspunkt må være hvis flyselskapet kjører en spesiell kampanje. For eksempel fikk jeg i januar kjøpt tur/retur Trondheim - Bergen med Norwegian til 199 kr hver vei. Hadde jeg bestilt før kampanjen startet ville prisen vært 336 kr hver vei. Men slike kampanjer er sjelde, billettene blir fort solgt ut og de har ofte ugunstige reisetidspunkt. (Mine hadde riktig nok helt perfekte tider, men jeg var heldig. :wee: )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann

 

har bestilt noen billetter på norwegian.no. en to dags tur for å ordne noe greier.

 

på turen skal jeg kun ha håndbagasje. 2 dagers tur :p og har fått referanse nr og noe på mailen min. men så lurer jeg på hva gjør jeg dagen jeg skal reise? skal jeg printe ut det jeg fikk på mail og ta med referense nr og gå til innkjekkingen? har bare valgt håndbagasje. så noen som har gjort det før?

 

mvh Dilly

 

EDIT: det er fra oslo-budapest forresten :)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...