PlatinumFlyer Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Både UA og CO endret sine regler i forhold til expiring miles - så om ikke lenge begynner nok KLM's poenjg også å gå ut... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Både UA og CO endret sine regler i forhold til expiring miles - så om ikke lenge begynner nok KLM's poenjg også å gå ut... 8711420[/snapback] Har jeg og mine 1 mill poeng liten tro på.. Blir ihvertfall ikke noen Freddy pris for bonus systemet da.. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Million poeng Ca. hva koster det for en tur til Australia med KLMs poengsystem? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Million poeng Ca. hva koster det for en tur til Australia med KLMs poengsystem? 8714641[/snapback] Bergen-Sydney.. Booking classInfo Award Miles Economy 100 000 Business 150 000 First 200 000 Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hver vei. 8714973[/snapback] Det er tur/retur takk.. Jeg har flydd Singapore 160000 tur/retur førsteklasse.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det var billig! Ikke verst... Men igjen, det er jo dyrere å fly Star Alliance. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Har jeg og mine 1 mill poeng liten tro på.. Blir ihvertfall ikke noen Freddy pris for bonus systemet da.. 8714495[/snapback] Er vel den retningen det går hvis du ikke har aktivitet. Tror både CO og UA krever aktivitet, hva som helst, men at noen miles addet. Så lenge du har aktivitet er du nok OK. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Skal fly fra Stavanger til Bodø med flybytte i Trondheim i helgen. Hvilken retning lander flyene i Trondheim? Kommer de inn fra sjøen, altså vest-øst? Må vite hvilken side jeg skal sette meg på for å få utsikt over byen Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Setter du deg på venstre side får du trolig best utsikt over byen. Flyet flyr ikke over sjøen når det passerer Trondheim, men heller litt sør for byen, det var likevel nærme nok til at jeg kunne peke ut nøyaktig hvor huset mitt er Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Okay. Hvor fløy du fra da? Flyet mitt fra Stavanger mellomlander i Bergen og Ålesund, så mulig at flyr på nordsiden av byen ettersom det allerede komme vestfra? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg fløy fra Bergen. Men hvordan flyet flyr inn mot flyplassen avhenger vel uansett av hvilken trase flygeren har fått tildelt av flygelederen..? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Da har jeg sjekket inn online for COs flight PHX-EWR. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 VIP-terminalen på gardermoen står klar til disposisjon til du kommer hjem, Joachim. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 VIP-terminalen på gardermoen står klar til disposisjon til du kommer hjem, Joachim. 8744761[/snapback] Haha, det hadde jo vært noe.. Fløy down to PHX i den lille cessnaen i dag.. Er dog litt sint på CO... Min bestilling av low-calorie meal lå ikke inne, selvom jeg har styrt fælt med det. Og når jeg snakket med en dame der i går, fortalte hun meg at det var leit, at det måtte bestilles innen 24 timer i forveien... "Ma'am, det er rundt 30 timer til avgangen, og enda mer før avgang fra EWR." "Well, when we say 24 hours before, we mean the day before" Jeg ringte klokken ett om natten californiatid "Technically, it is tomorrow if I was calling from Alaska or Honolulu, Ma'am" "Thats not what we mean about the day before" "You do have a hub in EWR, I am pretty sure you will be able to get one singel low-calorie meal on the flight to OSLÆ "It doesnt matter where we have a hub, when you dont order in time. However, I will put it down, but you might not get it" Surt, og mye styr for lite ull. Rapport følger om hva jeg fikk. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg fløy fra Bergen. Men hvordan flyet flyr inn mot flyplassen avhenger vel uansett av hvilken trase flygeren har fått tildelt av flygelederen..?8744144[/snapback] Jo, du har rett i det. Men her i Stavanger er det slik at de fleste flyene letter og lander sør-nord, så derfor tenkte jeg at de kanskje hadde en fast innflygingstrase i Trondheim også. Men jeg får plotte meg inn på venstre side når jeg sjekker inn på nettet i morgen og satse på at det går slik jeg har tenkt. Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noen som har peil hvor jeg kan få kjøpt denne i Norge? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 OK, dette ble mildt sagt interresant. Jeg gruet meg jo til å flytte tilbake til Norge, og flyturen fra EWR til OSL hjalp ikke akkurat på dette... Jeg sjekket inn, betalte overvekt for fire bager, og ekstra gebyr for to ekstra bager. Artig. Til EWR var det ingen problemer. Jeg har en time der, akkurat nok til å løpe fordi gaten var byttet.... Så klart, den opprinnelige gaten var jo nærmest next to gaten hvor jeg kom inn på OG Presidents club... Så uansett, jeg kommer meg til riktig gate. En haug med norske stemmer... Begynte å få charterturfølelse... (Ikke at jeg noen gang har dratt på chartertur, men for mange nordmenn på et fly er ikke bra). Det er en av grunnene til at jeg pleier å like COs flight, at det er mange ikke-nordmenn ombord. Men ikke i dag. Jeg går i Elite-køen, eller kø er kanskje ikke ordet, siden jeg da går foran de andre... Hører mumling om hvorfor jeg kan gå der, mens andre blir avvist... Boarder flyet on time, jeg sitter i coach, men har fått blokket ut midtsete ihvertfall. Flyet stenger dørene, og artig artig, der sitter vi... Fire timer i flyet før vi tar av, pga noe værkomplikasjoner. Så jeg var ferdig med fire av seks blader før vi tar av. (GQ, Men’s Vogue, Runner’s World, Inc, F@st Company og Forbes). De serverer mat – og jeg fikk faktisk min low-calorie meal. Og her begynner moroen. Spesialmealene blir gitt ut først... Og hvorfor skal ”hain amerikaneren”(Jeg ser ikke noe poeng i å gjøre det klart at jeg er norsk) få maten først? En artig bieffekt var at jeg faktisk fikk ordentlig silverware, og ikke plastikkbestikk. Før flyet tok av, jeg gikk jeg bak og spurte om en diet coke... Sjefen i kabinens tittel er forøvrig ”International Service Manager”, og det var visst tyveårsdagen hennes i Continental i dag. Er det en høyere tittel for purser? Anyways, hun sa at jeg så jo nice nok ut, så jeg skulle få den. ”But please sit down here with us, those Norwegians are all gonna ask for sodas if they see yours”.... Men det var hyggelig, så jeg snakket litt med dem. De ante ikke noe om når flyet endelig skulle få gå, og den norske styrmannen, han var norsk og snakket norsk, nevnte at det var tyve fly foran i køen over PAen på norsk, men ikke engelsk. Apperantly, he didn’t tell the crew... Uansett, artig. En annen ting som irriterer meg fryktelig er at ingen klarer å lese det med at du skal tørke vasken på baderommet etter deg. INGEN. Jeg har vært der fire ganger nå, og alle fire gangene stod det vann i vasken. Hvor vanskelig kan det være? På flighten PHX-EWR har jeg aldri hatt problemer med det. Synes det er håpløst. Og nå sitter det en trønder bak meg og snakker om ”hain ekkle ammmerikanærn” , som da skal være meg... Jeg vurderer å presentere meg helt på slutten av flighten som, ”forresten, jeg er en ekkel amerikaner, forstår jeg?”... Han er forøvrig på sin tredje, minst, øl... Og en tredje irriterende ting, da flyet endelig tok av, etter at vi satt her i fire og en halv time (forresten utenfor Wlan-dekning, irriterende), var at folk begynte å klappe.. HALLO, dette er et rutefly fra et amerikansk selskap, please, du kan dra til Grand Canaria uten meg hvis det er drømmen din, med et Ving Solreiser fly.... Kun to av bagene var på gardermoen med meg... De andre to kom i kveld. Artig. Forøvrig var det ekstra moro i tax free’en hvor jeg snakket engelsk. Jeg startet på engelsk, og figured out at jeg kunne vel gjøre meg ferdig på engelsk. Totendamen der var ikke veldig god i engelsk, hadde ikke sett mange hjemmeprinted boarding pass før, og syntes i tillegg det var mistenkelig at jeg prøvde å kjøpe tax free med et boarding pass ustedt dagen før.... Hun måtte spørre sjefen sin... I tillegg tror jeg ikke hun var vant til å bli kalt ”ma’am”. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Som sagt før skal jeg til Alanya i Tyrkia i sommer å skal reise med Atlas jet. Noen som har reist med selskapet før? Hva tror dere jeg får å spise der, er inc måltid på flyet. Tror dere det vil være en tv skjer på setene?, mamma pratet om noe sånt, der kunne hun også se hvor de fløy over, hva slags land. Er det noe lesestoff på flyet, noen bra blader? Har ikke så mye peiling på slik egentlig. Så spør erfarene flykaprere om hva jeg kan forvente meg på turen ned. Skal vist ta 5 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå