Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thorz skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig ikke, men det føles enda trist å ha mistet tilgang til den beste flyselskaps alliansen i verden

Husk at alternativet var konkurs. Lufthansa bød også på som defakto var et konkursbo, men de bød mye mindre enn KLM og ikke nok til at SAS ville klart seg så godt som de har fått til nå.

Det er egentlig imponerende at de har holdt flyselskapet igang gjennom disse prosessene og til og med lansert nye fordeler som gratis ombooking på dagen for de med diamantstatus. De har gjort dette nettopp for å holde på sine mest lojale og lønnsomme kunder.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Thorz said:

Selvfølgelig ikke, men det føles enda trist å ha mistet tilgang til den beste flyselskaps alliansen i verden

Verdens største ja, beste kan diskuteres. One World er mindre men har høyere klasse over flyselskapene.

One World har også bedre tilbud ang lounger, spesielt med tanke på Cathay Pacific og Qantas sine first class lounges som du kan benytte med Emerald/Platinum stays.

Men hvilken som er best kommer ann på hvor i verden man flyr mest.

Har tidligere hatt gul status i mange år både hos SkyTeam og Star Alliance, men har nå Platinum hos One World. 
 

Og av egen erfaring så er kvaliteten som Frequent Flyer langt bedre hos One World enn de 2 andre

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (5 timer siden):

Bygg MagLev over hele Eurasia så vi slipper fly og flyplasser mere.

Bare syv små problemer:

-mye av sørøst-asia ligger på øyer

-For å komme seg dit fra Europa må man gjennom områder med krig/konflikt/terrorvelde/regimer som ikke vil godta transit

-Man må gjennom områder med klima/terreng som ikke tillater maglev året rundt. Man må ha hyperloop som er dyrere.

-Stabilt internasjonalt samarbeid over mange år for utbygging med land som ikke snakker mye sammen

-Hvordan få 20+ grensepasseringer uten tollkontroll og visumskrav

-Finansiering

-Klarlegging av hvem som skal styre dette om man skal ha en sammenhengende reise og ikke bare masse bruddstykker

 

 

Lenke til kommentar
paatur skrev (7 timer siden):

Og av egen erfaring så er kvaliteten som Frequent Flyer langt bedre hos One World enn de 2 andre

Har også hatt gullstatus hos alle 3 fra private reiser, men har ikke lengere gullstatus hos One World. Har også hatt varierende opplevelser med premiumproduktene og status hos Star Alliance og SkyTeam. Har ikke hatt negative opplevelser med status hos One World, men synes det er drøyt å kreve at om man flyr business uten status så skal man betale rundt 1000 NOK for setereservasjon per flight.

Lenke til kommentar
4 hours ago, robertaas said:

Har også hatt gullstatus hos alle 3 fra private reiser, men har ikke lengere gullstatus hos One World. Har også hatt varierende opplevelser med premiumproduktene og status hos Star Alliance og SkyTeam. Har ikke hatt negative opplevelser med status hos One World, men synes det er drøyt å kreve at om man flyr business uten status så skal man betale rundt 1000 NOK for setereservasjon per flight.

Det problemet har jeg aldri hatt hos One World, altid hatt gratis sete reservasjon uansett om booket economy super light billett eller bussnies, men har ikke flyd med alle selvskapene i one World 

Nå blir jo Oman Airlines fult medlem i One World senere i år og Fiji Airways blir medlem i 2025.

Ogås en del rapporter om at Starlux og Philippines Airlines har lyst og bli med I One World

Så Potensielt så er One World den alliansen med størst nettverk i Asia og Stillehavet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...