Jakke Skrevet 6. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2019 Her er ruta jeg har tenkt meg til. Blir to netter i Palermo, Napoli og Roma, den siste i Roma bli bare for å komme seg med flyet, så ikke mye tid den dagen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2019 Hmmm... Castelmezzano har jeg ikke fått med meg. Så spesielt ut. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2019 Akkurat det jeg tenkte! Håper det er verdt turen, blir nok å komme dit på kvelden, sove der, så utforske litt før turen går videre mot Napoli og Pompeii. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 7. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2019 4-seter helt for meg selv på Emirates fra Edinburgh til Dubai. Her skal det soves i horisontal tilstand! Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2019 Hotell og leiebil bestilt! 7694kr for 11 dager er jo ikke ille. Blir 16000 med flyreisa for to personer. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 (endret) Da blir det Edinburgh - Tokyo - Seoul - Taipei - Seoul - Tokyo - Edinburgh i nov/des. Ble jo fryktelig til flyception her, men det endte opp med å bli enkleste og billigste alternativ hvis jeg ikke ønsket å møtte stokke fryktelig mye om på flyselskapene. Får besøkt både Korea og Taiwan! Spennende og litt skummelt, men føler meg svært komfortabel i Japan nå, så tror det skal gå helt fint. Flyr Air France (som vanlig), Japan Airlines og China Airlines. Men er relativt korte turer med de to siste. Jeg må bare si at maten her i Australia har vært skuffende. Har prøvd mye forskjellig. Har veldig sjelden fått en positiv overraskelse, men det meste har vært smakløst og utrolig mye fett, så nå gleder jeg meg fryktelig til Japan, Korea og Taiwan, selv om det er lenge til. Endret 26. mai 2019 av Linaria1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Da blir det Edinburgh - Tokyo - Seoul - Taipei - Seoul - Tokyo - Edinburgh i nov/des. Ble jo fryktelig til flyception her, men det endte opp med å bli enkleste og billigste alternativ hvis jeg ikke ønsket å møtte stokke fryktelig mye om på flyselskapene. Får besøkt både Korea og Taiwan! Spennende og litt skummelt, men føler meg svært komfortabel i Japan nå, så tror det skal gå helt fint. I Seoul anbefaler jeg å få med en rundtur i en tradisjonell bydel med gamle småhus slik som Bukchon Hanok. Besøk av den demilitariserte sonen anbefales også, men pass på alt ikke er tilgjengelig alle ukerdager. Jeg klarte også presse inn en tur med lyntog til Busan da jeg hadde en helgetur til Seoul. Tar litt over 2 timer hver vei. Kimchi aka råtten kål med chili som er nasjonalretten er ikke for alle ganer, men de har heldigvis mat uten det. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 I Seoul anbefaler jeg å få med en rundtur i en tradisjonell bydel med gamle småhus slik som Bukchon Hanok. Besøk av den demilitariserte sonen anbefales også, men pass på alt ikke er tilgjengelig alle ukerdager. Jeg klarte også presse inn en tur med lyntog til Busan da jeg hadde en helgetur til Seoul. Tar litt over 2 timer hver vei. Kimchi aka råtten kål med chili som er nasjonalretten er ikke for alle ganer, men de har heldigvis mat uten det. Tusen takk for tips Har en koreansk restaurant i Edinburgh som jeg virkelig elsker, men unngår å spise kimchi der. Tror jeg skal overleve maten likevel. Er dessverre utrolig sart for sterk mat (det er fryktelig irriterende og ikke frivillig), og jeg vet at maten i Korea kan være sterk, men jeg tenker å bare prøve meg frem og finne ting jeg kan spise. Er utrolig glad i japchae, for eksempel. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2019 Verdt å ta en tur til Oslo med norwegian for 650kr t/r for å få 12 rewards og gratis setereservasjon? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2019 Betale 650,- for å få 12,-? Høres ut som dårlig butikk for meg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2019 Verdt å ta en tur til Oslo med norwegian for 650kr t/r for å få 12 rewards og gratis setereservasjon? Du sparer det inn om du tar minst 9 flighter de neste 12 månedene... Eller minst 3 interkontinentale. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg har 10 flights nå og mangler 2 turer bare for å få gratis setereservasjon Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 4. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2019 Vurderer en uke i Polen i ferien, er mest interessert i kultur drikke og biler, noen som har tips til plasser og ting å gjøre? Vurderer å kjøre ned Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2019 Flyr fra Amsterdam til Atlanta så videre til Fort Lauderdale. Har 1t35min stopover i Atlanta før Fort L. Er det nok? Jeg har lyst på innsjekket bagasje men vet ikke om tør pga spørs om rekker neste fly liksom. Erfaringer? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2019 Normalt sett er det lett å få bagasje videre i usa, er somregel bånd rett utenfor tollen. Så dette er ikke det største problemet ditt, det er imigrasjon. Finnes dog hurtiglinjer og slikt, så søk etter det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2019 Flyr fra Amsterdam til Atlanta så videre til Fort Lauderdale. Har 1t35min stopover i Atlanta før Fort L. Er det nok? Jeg har lyst på innsjekket bagasje men vet ikke om tør pga spørs om rekker neste fly liksom. Erfaringer? Å ha mellomlanding ved ankomst i USA er skikkelig amatør. Her burde folk som er på dette forumet visst bedre. Lenke til kommentar
Leifen Skrevet 10. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2019 Sist jeg mellomlandet i Atlanta og skulle videre til Orlando brukte jeg rundt 3 timer fra landing til gate for avgang. Vet ikke om jeg var spesielt uheldig, men var i alle fall enorme køer gjennom immigrasjon, toll, innsjekk osv. Fikk generelt inntrykk av at Atlanta var en veldig dårlig organisert flyplass. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2019 Atlanta gikk helt fint. Tok sånn 10min gjennom både immigrasjon og tollen. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 22. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2019 Noen som har erfaring med flyforsinkelser.no eller lignende sider? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. juli 2019 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2019 Noen som har erfaring med flyforsinkelser.no eller lignende sider? Litt usikker men tror dette selskapet er i arrest i påvente av en ankesak. Men det er litt på siden. Har ingen erfaring med å bruke slik hjelp, men lang erfaring med å klage selv. Det er lettere enn en skulle tro! Sas har feks ett skjema en fyller ut og velger hvilken komp. En ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå