Spartapus Skrevet 12. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2019 Hvordan får man gratis billetter dit? De ble vunnet i en konkurranse på jobben til samboern. Opprinnelig vant vi faktisk flybilletter til Miami, men etter å ha gjort litt research så virket Miami som en forferdelig uinteressant plass (for meg i det minste, som hovedsakelig reiser pga. historieinteressen), og reiseselskapet var villig til å endre billettene til Cuba. Her vet jeg det er en del interessant, som bygninger fra den tidligste spanske koloniseringen av Amerika, fantastiske landskap som i Viñales og selvfølgelig steder knyttet til revolusjonen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2019 Skal en tur til Sør-korea neste måned og tenkte å bruke noe annet enn sas/lufthansa for en gangs skyld. Noen som har hatt noen fine flyopplevelser bort dit? En kollega dro med emiratene før jul, det var helt ok mente han. Store deler av reisen gikk i 2-2-2 konfig også, liker best 1-2-1. Har tenkt litt på Q suites, hørt det er bra. Noen andre som bør vurderes? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Skal en tur til Sør-korea neste måned og tenkte å bruke noe annet enn sas/lufthansa for en gangs skyld. Noen som har hatt noen fine flyopplevelser bort dit? Har flydd Første klasse med Lufthansa til Seoul og med Asiana tilbake, helt greit. Endret 12. februar 2019 av robertaas Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2019 Har flydd Første klasse med Lufthansa til Seoul og med Asiana tilbake, helt greit. Nå vill jeg helst prøve noe annet enn Lufthansa denne gang Asiana har jeg aldri flydd. Har du prøvd Q suites? Hørt mye bra om de. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2019 Nå vill jeg helst prøve noe annet enn Lufthansa denne gang Asiana har jeg aldri flydd. Har du prøvd Q suites? Hørt mye bra om de. De enste "suitene" jeg har prøvd på fly er de til British AIrways. Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Asiana har en artikkel om kontoret vaart i in-flight-magasinet i mars Hvis du flyr med dem Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Skal en tur til Sør-korea neste måned og tenkte å bruke noe annet enn sas/lufthansa for en gangs skyld. Noen som har hatt noen fine flyopplevelser bort dit? En kollega dro med emiratene før jul, det var helt ok mente han. Store deler av reisen gikk i 2-2-2 konfig også, liker best 1-2-1. Har tenkt litt på Q suites, hørt det er bra. Noen andre som bør vurderes? Anbefaler Qatar, soleklart beste business jeg har flydd (og jeg har flydd mange selskap). Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Ble LOT denne gangen. Aldri prøvd før og greit med litt *A poeng. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Woo, langtur til Tokyo igjen i november/desember. Tenker å dra en tur innom Korea også denne gangen, da jeg alt har vært i Japan og dette blir en veldig lang tur. Blir gode gamle Air France igjen. Var fornøyd med dem sist, så fint å fly med dem igjen. Jeg synes det er kjipt at så mange prøver få noe ekstra fra turistene der. Folk er hyggelige og ikke farlige, men veldig mange har innført en egen "turistskatt" med at de tar ting fra turister eller alltid gir feil sum tilbake når man kjøper noe. Det er ikke store dyre ting eller store summer, men det er irriterende at det er slik hele tiden. Det er sånn ting som jeg også finner småirriterende. Altså, jeg skjønner jo at de trenger det, jeg ser hvor urettferdig verdens pengefordeling er osv... Men man føler seg så brukt. Endret 16. februar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Woo, langtur til Tokyo igjen i november/desember. Tenker å dra en tur innom Korea også denne gangen, da jeg alt har vært i Japan og dette blir en veldig lang tur. Blir gode gamle Air France igjen. Var fornøyd med dem sist, så fint å fly med dem igjen. På den tiden anbefaler jeg å besøke sneapene ved Nagano. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 På den tiden anbefaler jeg å besøke sneapene ved Nagano. IMG_0455.jpg Det skal vurderes, takk Kjøpte også fly til New Zealand nå. Er mens jeg allerede er i Australia, så ikke så kjempetur som det høres ut, bare noen dager i Auckland. Vet at New Zealand fortjener en lengre tur enn det, men så vet man jo aldri hvilke steder man kommer seg til med det første, så det blir hyggelig å ta en tur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Kjøpte også fly til New Zealand nå. Er mens jeg allerede er i Australia, så ikke så kjempetur som det høres ut, bare noen dager i Auckland. Vet at New Zealand fortjener en lengre tur enn det, men så vet man jo aldri hvilke steder man kommer seg til med det første, så det blir hyggelig å ta en tur. Pass på at begge veier er de ganske så nazi på biologisk materiale og alt av friluftsutstyr, inkludert terrengsko. De må være helt nye eller så grundig rengjort at de ikke kan finne et sandkorn på dem. Ellers anbefales på det sterkeste en dagstur ned til Roturoa med grottene i Waitomo. Mye mer spennende enn Auckland. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 På den tiden anbefaler jeg å besøke sneapene ved Nagano. IMG_0455.jpg Dette frister veldig. Samtidig vurderer jeg Kyushu neste gang jeg er i Japan. Beppu f.eks. er kjent for sine onsen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Dette frister veldig. Samtidig vurderer jeg Kyushu neste gang jeg er i Japan. Beppu f.eks. er kjent for sine onsen. Skal man så langt nedover fra Tokyo bør man nesten fly, og da kan man gjerne fly helt ned til Ishigaki. Man kan oppleve onsen mange steder i Japan. Der sne-apene bor tok de jo over et bad som var bygd for menensker og det er flere onsen i området. Falt totalt for et hotell i Kanazawa som hadde nattåpent onsen på taket. Kunne sitte der og se opp på stjernene, helt utrolig stemning. Likte også byen som man ikke hadde hørt så mye om. Slott, severdige parker, gammelby, kunstgalleri med morsomme installasjoner, Og liker man ikke sjømat kunne man spise lokal and eller biff fra Noto. Likte også stemningen i byen, veldig Kardemomme by. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 17. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2019 Pass på at begge veier er de ganske så nazi på biologisk materiale og alt av friluftsutstyr, inkludert terrengsko. De må være helt nye eller så grundig rengjort at de ikke kan finne et sandkorn på dem. Ellers anbefales på det sterkeste en dagstur ned til Roturoa med grottene i Waitomo. Mye mer spennende enn Auckland. Takk for tipset. Skal ikke ha med noe friluftsutstyr, så tror ikke jeg får med meg biologisk materiale, men skal passe veldig nøye på sko og sånt. Har jo sett grensevakt-programmene derfra. Og takk for tipset. Skal se hva jeg får til når jeg er der. Det er bare for å få en liten smak, og om jeg liker det, kan jeg reise tilbake. Hvordan er det med visum og sånn til New Zealand? Er jo Visa Waiver der, men til Australia og USA må man jo ha sånt e-Visa. Trenger vi det til NZ eller er det bare å sette seg på flyet? (så lenge man har returbillett, overnatting og god oppførsel og helse i boks). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2019 Og takk for tipset. Skal se hva jeg får til når jeg er der. Det er bare for å få en liten smak, og om jeg liker det, kan jeg reise tilbake. Hvordan er det med visum og sånn til New Zealand? Er jo Visa Waiver der, men til Australia og USA må man jo ha sånt e-Visa. Trenger vi det til NZ eller er det bare å sette seg på flyet? (så lenge man har returbillett, overnatting og god oppførsel og helse i boks). Du må ha utreisebillett og kan bli bedt om å dokumentere at du har nok penger til oppholdet. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 17. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2019 Du må ha utreisebillett og kan bli bedt om å dokumentere at du har nok penger til oppholdet. Kult, det går helt fint. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2019 Skal man så langt nedover fra Tokyo bør man nesten fly, og da kan man gjerne fly helt ned til Ishigaki. Man kan oppleve onsen mange steder i Japan. Der sne-apene bor tok de jo over et bad som var bygd for menensker og det er flere onsen i området. Falt totalt for et hotell i Kanazawa som hadde nattåpent onsen på taket. Kunne sitte der og se opp på stjernene, helt utrolig stemning. Likte også byen som man ikke hadde hørt så mye om. Slott, severdige parker, gammelby, kunstgalleri med morsomme installasjoner, Og liker man ikke sjømat kunne man spise lokal and eller biff fra Noto. Likte også stemningen i byen, veldig Kardemomme by. Kanazawa ser bra ut og er notert. Japan er et sted jeg reiser tilbake til med 2-3 års mellomrom, så det er ingenting i veien for at jeg gjør begge deler. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2019 Japan er et sted jeg reiser tilbake til med 2-3 års mellomrom, så det er ingenting i veien for at jeg gjør begge deler. Ønsker dra litt nord-øst så jeg prøver å finne et program for Tohoku-regionen. Sendai virker ikke for spennende. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2019 Ønsker dra litt nord-øst så jeg prøver å finne et program for Tohoku-regionen. Sendai virker ikke for spennende. Det lengste nord jeg har vært er Niigata, som er en koselig liten by med flere onsen-hoteller og fine fjellområder å gå tur i. Før eller siden må jeg komme meg til Hokkaido også, selv om jeg nok synes Kyushu og Shikoku virker hakket mer spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå