Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde det var motsatt for alle. Store fly har ingen knappe bevegelser. A380 er det roligste flyet jeg noengang har sittet i. Foruten vinkelen merker man ikke mye til at det tar av eller lander.

 

Har derimot sittet i et lite privatfly engang det var litt vind. Skal si setbeltene fikk kjørt seg.

 

Nei, jeg vet at det er rart. Minste jeg har flydd i var Britten-Norman Islander (9-seter) og det var ikke noe problem, men 777 og 747 sliter jeg i :p På siste turen fikk 777-en en ubehagelig sleng under landingen. 

Kanskje det er det at det er få bevegelser jeg sliter meg. Vissheten om at jeg flyr over Atlanterhavet og ikke merker noe som helst. Vet ikke.

 

Nettopp bestilt tur til Istanbul og Tbilisi med Turkish Airlines. Har et svært kort flybytte i Istanbul, men booket hele turen i ett gjennom reiseselskap denne gangen, så det får bli som det blir.

 

Noen andre fått denne mailen?

 

Vi har fått den. Er dette verdt noe eller er det bare reklame?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting og fjerning av unødvendig bilde i sitat.
Lenke til kommentar

Oi. Billgste jeg finner er sånn 5000kr t/r.

 

Jeg flyr denne ruten tur/retur 2-3 ganger årlig med Norwegian, og når du benytter deg av lavpriskalenderen er det ikke uvanlig å finne billetter til 1499 èn vei.

 

Jeg flyr bestandig Premium og mener du bør vurdere det på slike lange reiser siden det mest sannsynlig ikke vil ruinere deg likevel.

Dette koster vanligvis 12-13k tur/retur og er verdt det, selv om det ikke er heelt buisniss-class sammenlignet med andre flyselskaper.

Den største bonusen ved å betale litt ekstra er innsjekkingskøen du kommer til når du skal hjem fra Bangkok - den er ENORM hver eeneste gang - her kan du bare gå rett forbi, og for meg er dette alene verdt flere fete griser.

 

I den forbindelse vil jeg tipse om Norwegiankortet - dette er genialt hvis du reiser en del med dette selskapet - kanskje spesielt hvis du benytter deg av mange minibankuttak i utlandet - alle uttakene er gebyrfrie i kontrast til ditt vanlige visakort som fort kan gi deg en kjedelig utgift når du kommer hjem.

Kortet er gratis å bruke så sant du gjør opp for deg hver måned.

Jeg tjener opp 2-4000 poeng på kortet mellom hver reise som i sin tur gir tilsvarende rabatt i kroner på flybillettene jeg kjøper - og vipps er det ikke dyrt med litt billig-luksus som Premiumbilletter er.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at et prispåslag tilsvarende 32% av en gjennomsnittlig månedslønn ikke er noe de fleste kan koste på seg helt uten videre. 

 

Hmmm...det er jeg ikke enig i.

Det er ikke uvanlig å betale 8-10k for vanlige billetter tur/retur Bangkok med f.eks Thai Airways.

 

Ser ikke helt den der. Når man reiser til en slik plass har man som regel spart opp litt penger og bruker ikke nødvendigvis lønna alene til en slik billett.

 

Skal man unne seg litt comfort når man skal sitte 22-24 timer på et fly sammenlignet med å bli plassert hvor-som-helst bakover i flyet er ikke de tusenlappene så veldig mye...

Må også tenke på at mat er inkludert, setevalg er inkludert, drikke (også alkohol) er inkludert, bagasje er inkludert....ingenting av dette er inkludert med vanlige billetter = differansen er ikke så stor som man skulle tro.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hmmm...det er jeg ikke enig i.

Det er ikke uvanlig å betale 8-10k for vanlige billetter tur/retur Bangkok med f.eks Thai Airways.

 

Ser ikke helt den der. Når man reiser til en slik plass har man som regel spart opp litt penger og bruker ikke nødvendigvis lønna alene til en slik billett.

 

Skal man unne seg litt comfort når man skal sitte 22-24 timer på et fly sammenlignet med å bli plassert hvor-som-helst bakover i flyet er ikke de tusenlappene så veldig mye...

Må også tenke på at mat er inkludert, setevalg er inkludert, drikke (også alkohol) er inkludert, bagasje er inkludert....ingenting av dette er inkludert med vanlige billetter = differansen er ikke så stor som man skulle tro.

Evt. kan man torturere seg gjennom de 22-24 timene sammen med de fattige for så leve som en konge i 2 uker i Thailand. 

 

Flere muligheter :)

Lenke til kommentar

Evt. kan man torturere seg gjennom de 22-24 timene sammen med de fattige for så leve som en konge i 2 uker i Thailand. 

 

Flere muligheter :)

 

Jau, eller gjøre begge deler og likevel ikke være ruinert.

 

Er det virkelig så dyrt med 12-13k tur/retur når man skal fly så langt altså..?

Jaja, jeg visste ikke det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jau, eller gjøre begge deler og likevel ikke være ruinert.

 

Er det virkelig så dyrt med 12-13k tur/retur når man skal fly så langt altså..?

Jaja, jeg visste ikke det :)

Ja, folk er forskjellige. Normalt reiser man med familien og da blir jo summen raskt uhåndterlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å betale 8-10k for vanlige billetter tur/retur Bangkok med f.eks Thai Airways.

Thai er dyre. Man får ofte økonomi pluss hos selskaper som gir bedre sitterkomfort der til under 8k t/r.

 

Jeg sovner raskt på flyet og er enig i at man som oftest får mye bedre valuta for pengene på å bruke dem på destimasjonen. Og med ca 25 private reiser i året blir biz en dyr uvane.

Lenke til kommentar

Er også verdt å nevne at oppgradering ved skranke ofte gir lavere pris en å bestille høye klasser i utgangspunktet. Husker jeg skulle fly Tokyo - san fran hvor de skulle ha rundt 50 000 for biz. Betalte langt mindre for en økonomibillett(husker ikke prisen i farten). Når jeg kom til skranken skulle de ha 5000 for oppgraderingen ca. 

Lenke til kommentar

Er også verdt å nevne at oppgradering ved skranke ofte gir lavere pris en å bestille høye klasser i utgangspunktet. Husker jeg skulle fly Tokyo - san fran hvor de skulle ha rundt 50 000 for biz. Betalte langt mindre for en økonomibillett(husker ikke prisen i farten). Når jeg kom til skranken skulle de ha 5000 for oppgraderingen ca. 

50.000 kroner er en helt ellevill pris for businness class. Man kommer seg ofte til Asia eller Australia t/r i business class for 12-13.000 om man er god på timing.

 

Man må passe på at oppgradering på Gate:

-gir en det dårligste setet i klassen

-gjelder kun for én strekning som det er en reise med flere strekningen

-ikke gir privilegier som lounge, mere bagasje og prioritert innsjekking om man ikke allerede har fått det pga status.

-ikke gir økt bonusopptjening.

 

Å by på oppgradering før flighten er derfor et alternativ som gir mere valuta for pengene.

Lenke til kommentar

50.000 kroner er en helt ellevill pris for businness class. Man kommer seg ofte til Asia eller Australia t/r i business class for 12-13.000 om man er god på timing.

 

Man må passe på at oppgradering på Gate:

-gir en det dårligste setet i klassen

-gjelder kun for én strekning som det er en reise med flere strekningen

-ikke gir privilegier som lounge, mere bagasje og prioritert innsjekking om man ikke allerede har fått det pga status.

-ikke gir økt bonusopptjening.

 

Å by på oppgradering før flighten er derfor et alternativ som gir mere valuta for pengene.

 

Ja enveis fra Japan til USA er ofte veldig dyrt, i tillegg var dette en bestilling til neste dag så summen av det hele ble veldig dyre billetter. Økonomi billetten kostet mye den også ift hva en fikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja enveis fra Japan til USA er ofte veldig dyrt, i tillegg var dette en bestilling til neste dag så summen av det hele ble veldig dyre billetter. Økonomi billetten kostet mye den også ift hva en fikk. 

Om man bare skal  én vei så er det ofte billigere å kjøpe t/r. Ofte glemmer folk å sjekke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...