Neonex Skrevet 1. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2018 En del greie priser til USA med SAS fra f eks BGO og OSL (Go light uten baggasje). Booket meg en langhelg i San Francisco i desember til 2900 t/r. https://www.sas.no/tilbud/usa/ Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2018 Stor bot i Tyskland for website som har spredt "error fare". https://thepointsguy.com/news/lufthansa-wins-lawsuit-against-travel-site-for-publishing-error-fares/ Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 Blir man tilbydt lounge på Gardermoen når man flyr Premium med Norwegian til Bangkok? Jeg opplever å bli opplyst om dette i Bangkok hver gang, men aldri i Oslo. Kan ikke si jeg har sett en lounge heller.? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Blir man tilbydt lounge på Gardermoen når man flyr Premium med Norwegian til Bangkok? Jeg opplever å bli opplyst om dette i Bangkok hver gang, men aldri i Oslo. Kan ikke si jeg har sett en lounge heller.? Fra Norwegian sine sider: Oslo Lufthavn Gardermoen Lounge Ligger i 2. etasje, over den internasjonale avgangshallen Åpningstider Kl. 05.45–20.30 Det er sjeldent jeg blir opplyst om lounge rundt om i verden, der er nok mer normalt i østen. Endret 9. mai 2018 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 Se det? Så fint, takk skal du ha Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller... Florida, spesielt så langt sør som Miami, er kjempedeilig i slutten av februar Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 Gir en stemme for Miami ja Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 trenger hjelp til å bestemme meg...vinterferie 2019, 21. - 26. feb i Hong kong, 24. feb - 2. mars i beijing eller 19. - 27. feb i miami. er vel kanskje beijing som er best sesong akkurat da, men er litt småskeptisk til disse kineserene og er ikke helt fan av visum-søknadsprosessen deres heller... Ikke finn på å reise til Beijing i Q1, april-mai er derimot greit. Hong Kong og Miami er klart bedre valg. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Skal noen innom Hong Kong så er billige flighter videre til nylig visumsfrie Hainan et godt tips. Endret 9. mai 2018 av robertaas Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 Noen tips til billigere reiser fra Gardemoen med avreise 17. Mai og retur 21. Mai? Kan være overalt i Europa men ikke Finland eller Sverige.. Budsjett er max 6000 kr tur/retur. Mulig å finne noe så billig nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2018 Noen tips til billigere reiser fra Gardemoen med avreise 17. Mai og retur 21. Mai? Kan være overalt i Europa men ikke Finland eller Sverige.. Budsjett er max 6000 kr tur/retur. Mulig å finne noe så billig nå? Jada, det er egne søkemotorer nettopp for dette. Fx http://flybilligst.com/index.php?cc=1 London, Malaga, Praha, Alicante... Billigere om du reiser ut fredag: London, Gdansk, Reykjavik, Amsterdam, Faro, Dublin, Berlin.. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Noen her som reiser med kun Carry-On? Isåfall, hva har dere i sekken når dere reiser? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Det kommer jo helt an på hva, hvor og hvor lenge man skal? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Noen her som reiser med kun Carry-On? Isåfall, hva har dere i sekken når dere reiser? Reiser kun med carry-on med mindre jeg skal bort en hel uke. Reiser endel så jeg har endel fast i kofferten som er i kompakte utgaver og om tar liten plass. Listen med hva jeg har med er ganske lang da jeg dekker de fleste eventualiteter. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Noen her som reiser med kun Carry-On? Isåfall, hva har dere i sekken når dere reiser? Reiser kun med carry-on med mindre jeg skal bort en hel uke. Reiser endel så jeg har endel fast i kofferten som er i kompakte utgaver og om tar liten plass. Listen med hva jeg har med er ganske lang da jeg dekker de fleste eventualiteter. Kompakte utgaver? Som små tuber tannkrem f.eks.? Hvordan gjør du det i sikkerhetskontrollen? Må du f.eks. ta ut alt du har i toalettmappa? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Tar en titt på hva som ligger igjen fra siste tur: -ekstra SD-kort -penner, blyanter, markørpenner -et par plastskjeer, er også grei om støpslene i UK er litt vanskelige -multiformat strømadapter + strømadapter for siste sone -kopi av bildeside fra pass -reiseforsikring og kopi av reiseforsikring -et lite ekstra lager med valuta og ekstra kredittkort -små led-lamper som lett kan henges opp i tilfelle strømbrudd -immodum -compeed (gnagsårplaster) og vanlig plaster -kompakt paraply -multiformat powerbank -en liten ekstra mobil -halspastiller -nakkepute -ekstra hodetelefoner -øreplugger og sovemaske -et par gode norske plastposer til skittentøy og slikt -lader og ekstra batteri til kamera -kompakt kikkert -våtservietter, lommetørkler som også kan brukes som dopapir der det mangler -en kompakt pølsebag med adresselapp om jeg skulle trenge utvide lagringskapasitet eller slanke ryggsekken. -hefte med print av alle reservasjoner og data for turen. Det er langt mere nyttig enn hva man tror. -et par print av soduko fra Dagens Næringsliv, utrolig effektiv sovemedisin -nødrasjon av type pastrami pølser og cereal bar (hva heter de nå på norsk om de ikke nødvendigvis har protein?). Greit om man plutselig står fast et sted uten servering eller om man ikke har tid til å ta en skikkelig måltid. -ekstra mikrofiber t-skjorte som nesten ikke tar noe plass -pinsett og negelklipper som går på fly -tanntråd (jordan med håndtak) -billige polariserende solbriller, forbruksvare som kan ha flere funksjoner -vanntett liten pose for penger og slikt om man bader Alt dette får plass "i foret" på ryggsekken. Det er bare å legge til passende klær og toalettmappe. Endret 21. mai 2018 av robertaas 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Kompakte utgaver? Som små tuber tannkrem f.eks.? Hvordan gjør du det i sikkerhetskontrollen? Må du f.eks. ta ut alt du har i toalettmappa? Selvsagt reiser man kun med en mini tannkremtube. Den og alt annet flytende som mini roll-on har vel alle i en gjennomsiktig pose i toalettmappa som de tar ut i sikkerhetssjekken. Man trenger ikke tømme annet ut av toalettmappa. De som er hardcore reisende har også lagt om til å barbere uten barberskum. Det er raskere og det er mindre som man trenger ta med. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 Og du får plass til alt dette + klær til under 8 kg? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2018 De som er hardcore reisende har også lagt om til å barbere uten barberskum. Det er raskere og det er mindre som man trenger ta med. Skum Såpestykke går igjennom og er langt bedre for huden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå