Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Ser i værappen på iPhone at været varierer veldig. Neste uke er det alt fra minus til pluss 20 :p

Uansett takk for svar. Tenker september ikke er bedre, eller?

Luftfuktighet gjør at kaldt vær skjennes kaldere enn hva det er og varmet vær varmere, +2 i New York kan kjennes kaldere ut enn -20 i Oslo. Og når det er varmt blir det fort trykkende varmt. Været er også kronisk ustabilt og i september er det orkansesong.

Mai er antagelig det tryggeste valget.

Skjønner. Er det best å la vær da? Mai er ikke et valg da SAS ikke har ungdomsbilletter i den måneden som er rimelige :/

Kan i alle fall på lik linke med rutinerte folk på blant annet TripAdvisor anbefale å bo i Long Island City. Rett over Quensboro Bridge så er du på Manhattan. Halv pris og mye bedre standard mot fem min på banen kontra Manhattan.

Takk! Det er billigere å bo der ja? Ser jeg får tre netter til rundt 4k som har fått bra tilbakemelding. Det er vel vanskelig å få noe bra til 1000kr natten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner. Er det best å la vær da? Mai er ikke et valg da SAS ikke har ungdomsbilletter i den måneden som er rimelige :/

Det er fullt mulig å reise til new York hele året, men vær forberdt på at det beste er mai og da er det selvsagt mange som vil reise dit og billigbillettene taes straks de legges ut.

Har bodd sentralt på Manhattan, mellom Macys og Empire State Building for ca. 600 NOK inkludert kjip frokost, men da må man også booke når det er billig.

Lenke til kommentar

Ser i værappen på iPhone at været varierer veldig. Neste uke er det alt fra minus til pluss 20 :p

Uansett takk for svar. Tenker september ikke er bedre, eller?

Luftfuktighet gjør at kaldt vær skjennes kaldere enn hva det er og varmet vær varmere, +2 i New York kan kjennes kaldere ut enn -20 i Oslo. Og når det er varmt blir det fort trykkende varmt. Været er også kronisk ustabilt og i september er det orkansesong.

Mai er antagelig det tryggeste valget.

Kan i alle fall på lik linke med rutinerte folk på blant annet TripAdvisor anbefale å bo i Long Island City. Rett over Quensboro Bridge så er du på Manhattan. Halv pris og mye bedre standard mot fem min på banen kontra Manhattan.

Takk! Det er billigere å bo der ja? Ser jeg får tre netter til rundt 4k som har fått bra tilbakemelding. Det er vel vanskelig å få noe bra til 1000kr natten?

Så definitivt billigere å bo der. Fruen og jeg bodde på Z NYC hotel (4*), 6 netter for 6,4k inkl. tax (som er forholdsvis mye, ikke alle sider legger det på før slutten av bestilling, sånn fyi).

Hotellet er bare ett av flere på LIC som visstnok er ganske bra. Z NYC har bare rom med utsikt over skylinen til Manhattan, og vi hadde en utsikt fra rommet som var helt, helt strålende (bare å be om rom så høyt oppe som mulig). Bar på taket (ikke åpen i desember, garantert ikke i februar heller, men strålende utsikt derfra, da). Gikk også en gratis shuttlebuss fra hotellet hver time til Lex/59th. Den gikk også tilbake helt frem til 23 på kvelden. Subway var uansett fem min unna, og Uber fra Manhattan kostet rundt 5-10 USD.. Så vi tok stort sett shuttlebussen frem, og Uber tilbake fra hvor enn vi måtte være, når vi ville.

Kan i alle fall anbefales :) Kjenner noen som har bodd på andre hoteller i Long Island City som visstnok også er bra, så er mange muligheter :) 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar og tips espresso og robertaas.

Sjekket opp det hotellet espresso, ser ganske fint ut, men du fikk det tydeligvis billig.

Jeg får det kun til 5k for tre netter. I tillegg står det; "Alle priser inkluderer gebyrer for gjenhenting av skatt og tjenestegebyr

Den totale prisen av din bestilling inkluderer ikke eventuelle byskatter.

Obligatorisk byavgift for hele reservasjonen som betales på hotellet er 88.05 NOK"

Men fant noen andre hoteller. Skal sjekke litt rundt. Har noen rabattkoder i tillegg så :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hei! Er i Sør-Amerika, skal tilbake til Norge en gang i sommer. Men vil veldig gjerne ta med denne (bag med matter) er dette noe jeg bare kan ta med til flyplassen og sende med som vanlig bagasje? Eller må jeg avklare det som spesial bagasje? Har allerede kjøpt biletet og ikke krysset av for spesial bagasje dog..

post-392539-0-07964300-1488253211_thumb.png

Endret av Craque
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med flyplassen i Atlanta? Har fått endret flytidene mine, slik at jeg nå har 50 minutt transit der (kommer fra LAX og skal til AMS). Når jeg booket ruten var det satt opp 1,5 time. Er det mulig å rekke det, eller bør jeg allerede nå kontakte KLM for å få endret en av flightene?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med flyplassen i Atlanta? Har fått endret flytidene mine, slik at jeg nå har 50 minutt transit der (kommer fra LAX og skal til AMS). Når jeg booket ruten var det satt opp 1,5 time. Er det mulig å rekke det, eller bør jeg allerede nå kontakte KLM for å få endret en av flightene?

Har vært der flere ganger og sist for 3-4 uker siden. Så lenge du har gjennomgående billett så er det bare å prøve å rekke flighten og de fikser så ombooking om du er for sen. Tror minimum tid de har for domestic til international er 40 minutter og flyselskapet vil normalt ikke booke deg om før planlagt transit er mindre enn dette. 

Det er en rekke med terminaler, de ligger etter hverandre og det er t-bane mellom dem. Fra domestic ankomst kommer du rett inn på gaten. Oversikt over hvilke fly som går videre fra hvilken terminal og gate er vanligvis ikke i nærheten av dere du kommer inn så du mister raskt et par minutter på å orientere deg om de ikke har gjort litt reseatch på forhånd om hvilke terminaler du kommer til og skal fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev lengre oppe om NYC tur.

Men jeg tror jeg heller reiser til Miami. Flybillettprisen er den samme, får 6000 mer poeng fra SAS versus NYC.

Men jeg vet ikke om jeg tørr siden Miami er relativt utrygt område. Da tenker jeg på Downtown/Blue Lagoon, nedsiden ved MIA flyplassen. Neighborhood-o-meter (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=10FPUhRVoMy2EIJjJJQVkx-qkEcs&hl=en_US&ll=26.145872344366328%2C-80.2573425&z=10) bruker jeg når jeg sjekker ut hoteller, og finner ut at hotellene ligger i lyseblått område, men noen av hotellene har gult og rødt område rundt ... Så det gjør meg usikker. Vil ikke bli skutt heller. Statistikk viser at sannsynligheten er 1 av 98 folk for at noe kriminelt skjer deg. Ganske høyt.

Uansett. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Hei! Er i Sør-Amerika, skal tilbake til Norge en gang i sommer. Men vil veldig gjerne ta med denne (bag med matter) er dette noe jeg bare kan ta med til flyplassen og sende med som vanlig bagasje? Eller må jeg avklare det som spesial bagasje? Har allerede kjøpt biletet og ikke krysset av for spesial bagasje dog..

Hva slags dimensjoner er det på mattene slik de blir pakket? Det vil nok i stor grad være avgjørende for om det må sendes som spesialbagasje eller ikke.

Lenke til kommentar

Når skal du dra? Hvor gammel er du? Hvem drar du med?

Begynnelsen av april. Reiser alene og er 21 år.

Værmessig er et den beste tiden for Miami, men i New York kan det fremdels være frost om morgenen.

Men så kommer det jo helt ann på hva du er ute etter å se og oppleve. Begge destinasjonene kan være topp eller kjipe elt etter hva du gjør ut av dem. Sol og strand-> Miami, Museer og utstillinger -> New York. Shopping, restauranter og barer finner du begge steder. Bortsett fra South Beach er det egentlig ikke så mye mer severdig i Miami, mens det er veldig mye forskjelllig å se på rundtom i New York. Å kjøre eller ta shuttle ned til Key West slår alle utflukter du kan ta fra New York og så kan du også ta en tur i everglades.

Lenke til kommentar

snip

snip
Værmessig er et den beste tiden for Miami, men i New York kan det fremdels være frost om morgenen.

Men så kommer det jo helt ann på hva du er ute etter å se og oppleve. Begge destinasjonene kan være topp eller kjipe elt etter hva du gjør ut av dem. Sol og strand-> Miami, Museer og utstillinger -> New York. Shopping, restauranter og barer finner du begge steder. Bortsett fra South Beach er det egentlig ikke så mye mer severdig i Miami, mens det er veldig mye forskjelllig å se på rundtom i New York. Å kjøre eller ta shuttle ned til Key West slår alle utflukter du kan ta fra New York og så kan du også ta en tur i everglades.

Takk for svar. Setter pris på det :)

Ja, er ikke så mye å se i Miami mens New York har frihetsgudinnen, Empire State Building osv.

Men værmessig er det Miami som frister. Jeg sjekket været i går i New York, og da var det nede i minus 9 ... Miami har gode temperaturer, shopping og føler det blir mer avslappende enn New York. Jeg sliter og med å finne noen rimelige hoteller i NYC til datoene jeg har tenkt meg. I Miami er det en del å velge mellom.

Eller jeg finner hotell i New York til ca 1400-1500kr natten, som bl.a. Hilton. Dette er både på Manhatten og New York Downtown. Men er dette dyrt for å være New York? Det koster ca det samme for hotell i Miami (Hyatt, Marriot, Hilton. Dette i Downtown og Brickell. Mulig South Beach om jeg strekker på pengene).

Jeg vet ikke om jeg tørr å kjøre selv i Miami, hehe. Jeg har kjørt litt i Ft. Lauderdale, men vil tro Miami har litt mer okkuperte bilveier. Ellers frister det meget. Men kanskje best å ikke ha. Shuttle virker jo greit, så lenge jeg får opplevd like mye som å kjøre alene.

Edit: Jeg er interessert å trave rundt, oppleve, handle billig mat, shoppe litt, ikke bruke for mye penger, slappe av, nyte livet.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvor billig vil du ha det? På de aller billigste koffertene er det gjerne veldig kjipe hjul og kjipe glidelåser, og de to tingene, i tillegg til slarkete håndtak, er det som kanskje er det mest irriterende og de tingene man bruker mest på en trillekoffert.

TravelPro sin Crew-serie er regnet for å være noe av det beste du får til budsjettvennlige priser. De har en del andre serier også, men ser du hva de som reiser mye bruker av TravelPro er det Crew-serien som går igjen. Nyeste er på Crew 11 nå, men du får sikkert tak i f.eks. Crew 9 eller 10, som også er regnet for å være veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer fortsatt ikke å bestemme meg mellom NYC eller Miami.

Det blir vanskelig med bil i Miami. New York virker gøy men og hektisk. Hotellrommene små, og er virker som om det er kaldt der borte nå. Ønsket helst varme og chill, men jeg vil ikke dra til Miami i tro at det blir dritkjedelig. Jeg vet det ikke er sightseeingbyen. Vet ikke om jeg får dratt til Kew West. Blir Miami virkelig bortkastet hvis jeg ønsker å slappe av, gå på stranden, handle i amerikanske butikker som kun er i Florida? Kanskje jeg finner meg noe tur til Everglades. Er det rart å dra på aligatorfarm alene?

Jeg har en venn som kan gi meg gratis oppgradering til suite på Hyatt Regency Miami. Så jeg får suite for 3,7k. Men omtalene på Tripadvisor har den fått 3,9 av 5. Er det verdt å ta hotellet kun for suiten? Virker meget gøy da jeg aldri har bodd i suite før. Men så er Regency i Downtown og ikke Beachen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...