Countryman Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Hmm Ved minste tvil bestiller jeg nytt pass = nå. Det lå vel egentlig i korta allerede før jeg spurte når jeg tenker meg om. Har ikke tid til å sjekke og vet at det kan dukke opp "et og annet" om man treffer på rett person der borte. Skal krysse en del små landbaserte grensekontroller. Case closed. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) ok, så ingen krise så lenge jeg har beviser for hjemreise før passet utgår altså. Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det som oftest burde gå om du har til hele perioden du har lovlig opphold for, når du har returbillett har jeg ikke hørt noen gå etter. Men om det er under ett år igjen av gyldighet ville jeg bestandig sjekket med landene jeg skal til for å være sikker. Å bli avvist kan bli en kostbar affære og du vil for evig og alltid bli plaget av spørsmålet "Har du noen gang blitt utvist eller nektet innreise til et land?" som stadig flere land stiller. Endret 1. april 2016 av robertaas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg trenger litt hjelp fra noen erfarne reiseglade. I går kveld bestilte jeg tur-retur New York fra Gardermoen, med Brussel Airlines til, og Lufthansa tilbake. Jeg presterte i all min dumhet å blande fornavn og etternavn. I passet mitt står det slik: Fornavn: Ola August Hansen Etternavn: Nordmann På bestillingen skrev jeg det inn slik: Fornavn: Ola Etternavn: August Hansen Nordmann Oppdaget denne feilen øyeblikkelig etter bestilling. Har prøvd å få endret det hos ticket.no som jeg reiser med, men de sier at billetten er non-refundable, og at jeg ikke får reist med denne billetten. På min ESTA-søknad stemmer navnet overens med passet, så i kontrollen inn til USA skal det ikke være noe problem forhåpentligvis, men er veldig usikker på om jeg får reist med fly i det hele tatt. Har lest flere steder at det ikke skal være noe problem, men siden dette er til USA vet jeg ikke. Noen som kan si om dette vil gå greit, eller om jeg må bite i det sure eplet og bestille ny billett? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Har du prøvd å ta direkte kontakt med Brussel Airlines/Lufthansa? Endret 6. april 2016 av akira7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Ticket.no sier at de gjorde det, og at det var Brussel Airlines som selv sa at det var ingenting å gjøre. Tok allikevel kontakt med dem selv, men det elektroniske systemet deres var nede i hele dag, så prøver igjen i morgen. Ticket sa også at billetten er tatt ut på Brussel Airlines dokumenter, så det er deres regler som gjelder, uten at jeg skjønte mye av det. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Om jeg har forstått det riktig, så er det Ticket som har solgt deg flybilletten, men billetten er SN stock ticket. Som regel er det slikt at du må forholde deg til der du har kjøpt billetten din. Jeg ville selv ikke bekymret meg for mye, det burde løse seg til i morgen når du har tatt direkte kontakt med Brussels Airlines når systemet er tilbake igjen. Jeg regner med at e-ticket nummeret ditt starter på 082- ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 E-ticket starter på 082- ja, helt korrekt. Forhåpentligvis vil de være behjelpelige i morgen ja, men virker jo som at det ikke er mulig å endre på noe som helst uten å booke en ny billett. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Får håpe personen du snakker med i morgen ikke er så firkanta. Jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle endre dette uten store problemer, da det er bare å flytte mellomnavnet ditt tilbake på fornavn feltet. Jeg selv tenker at du har jo alt på det rene, fornavn og etternavn er på plass, mellomnavnet ditt er bare blitt lagt feil først i etternavn feltet. Lykke til Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Høres utrolig lite servicevennlig ut. Disse billettene er registrert i en database, så det er ikke verre enn å gå inn og endre navnene i registreringen. Apropos ticket.no, er det noen som har prøvd gotogate? Jeg skulle bestille en Norwegian-billett der, men først tvinger de deg til å takke nei til en lang liste med forsikringer og når du klikker på "nei" så får du opp en pop-up hvor det står noe sånt som "er du sikker? en ulykke hender så lett etc." Jeg har aldri opplevd en side som pusher ekstrakostnadene så hardt. Men ikke nok med det; når jeg endelig var kommet frem til betalingen så skulle de ha 317 kroner i gebyr for at jeg betaler med Mastercard. Jeg prøvde andre korttyper, men det var like dyrt. Konkluderte med at denne siden var en scam og kjøpte billetten direkte fra Norwegian - kun 100 kroner i kortgebyr der, hvorfor så stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Tja. Den tredjeparten må jo tjene penger på noe. Har vel kanskje med det å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Lite servicevennlig kan man jo absolutt kalle det. Fikk tak i Brussel Airlines i dag, og de sa at vi kunne få endret navn på billetten hvis vi betaler en fee, uten at de sa hvor mye det var. De sa også at dette måtte gå gjennom Ticket, så jeg skulle ringe de og fortelle dem at de skulle kontakte Brussel for å få gjort endringen. Ringte de i dag kl. 10:30, og de har ikke ringt meg tilbake enda. Vitner jo også om enten ekstrem latskap, eller bare forsøk på svindel, fra Ticket side når de sier til meg at det er ingenting å gjøre og at de har kontaktet Brussel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Noen som vet om det er tilgang til printer på innenlandsloungen til SAS på Gardermoen? Evt. hvor mye man kan printe/pris? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Får jeg alle bonuspoengene for reiser som bestilles på kontoen min hos SAS? Jeg bestilte fire flybilletter, og tre av dem var til noen andre. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Poengene er ihvertfall personlige hos Norwegian. Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Den som reiser som får poengene Endret 17. april 2016 av koots Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Da ble det nytt pass imorgen og jeg lurer på om det er mulig å få beholde det gamle passet? Det står at jeg må levere den inn, men det må da være mulig å "ødelegge" det istedet, f.eks ved å klippe bort side1 hvor bildet er plassert? For meg har det en del affeksjonsverdi da det har vært med på utallige eventyr og er fullspekket med stempler osv...faktisk det eneste og mest konkrete minnet jeg har fra alle reisene om man ser bort ifra minnene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Da ble det nytt pass imorgen og jeg lurer på om det er mulig å få beholde det gamle passet? Det står at jeg må levere den inn, men det må da være mulig å "ødelegge" det istedet, f.eks ved å klippe bort side1 hvor bildet er plassert? -Om det er en reklamasjonssak for pass som har teknisk feil må de ha inn det gamle passet for at du skal få et nytt gratis. Om du velger å få det tilbake makulert må du betale som for vanlig passbytte. -Om det er et vanlig passbytte kan de makulere (lage hull gjennom og klippe bort deler av den maskinlesbare koden på "bildesiden") det gamle passet og gi deg det tilbake. -Om det er et vanlig passbytte og du har et visum i det som fortsatt er gyldig (for eksempel 10 års visum til USA) så kan de makulere alle sidene bortsett fra det med visum. Endret 21. april 2016 av robertaas 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Takk for det Robert Da går jeg for "hull-makulering". Får håpe de ikke gjør seg vanskelige der inne.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei, Reiser til Shanghai 22 juni og skal tilbake 6 eller 7 juli. Ser jeg kan få turen for rundt 5k med ruten Oslo-Køben-Shanghai (SAS). Burde jeg bestille så fort som mulig eller vil prisene holde seg stabile? Noen alternativer til SAS? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Har tolv og en halv time (på dagtid) på flyplassen i Bangkok om noen dager. Hva gjør man med slikt? Er immigrasjonskøer etc korte nok til at det er greit å ta turen ut for å sove ut litt, eller bør jeg booke meg inn på airside-hotellet? Har 12 timers flight både før og etter, så tror ikke jeg gidder å dra til sentrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå