El Matador Skrevet 21. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg har fått med meg at man helst burde unngå mellomlanding i USA på vei inn i USA. Men hvordan er det på vei ut? Bagasje og alt går som en vanlig mellomlanding uten noe mer stress? Ja, så lenge du starter i USA og har gjennomgående billett. Ingen venting på bagasje, ingen passkontroll og som oftest ingen sikkerhetskontroll. Å bare gå fra en gate til en annen som jeg gjorde for en uke siden var en virkelig bra opplevelse. Eneste strek i regningen var at de ikke hadde flere mini pretzel dogs hos Auntie Anne. Hva med mellomlanding i Canada med gjennomgående billett, smooth sailing det også? Er Vegas-Toronto-London-Stavanger. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2016 Mellomlanding i Toronto er helt kurant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2016 Brus på kiosk LAX : 2.50$ , 0.6 liter Brus på Norwegian LAX-Osl : 4$......0,33 liter Penger å spare....... Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 17. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2016 Brus på kiosk LAX : 2.50$ , 0.6 liter Brus på Norwegian LAX-Osl : 4$......0,33 liter Penger å spare....... Her er det viktig å kjenne sin besøkelsestid å hamstre når såpass gode tilbud blir avertert. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Skal kjøpe flybillett hjem til sommeren (Tr.heim -> Kr.sand). Billigste alternativet (student...) på aktuelle datoer nå er med mellomlanding i Oslo. Tiden mellom avgangene er 30 minutter. Når dette er satt opp som et alternativ fra Widerøe/SAS' side regner jeg med at dette holder, men vil bare dobbelsjekke med dere som antagelig reiser mer enn meg. EDIT: Nvm. Fant en billigere billett med 1t 15m ventetid. Endret 29. februar 2016 av Knewt Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 29. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2016 Skal kjøpe flybillett hjem til sommeren (Tr.heim -> Kr.sand). Billigste alternativet (student...) på aktuelle datoer nå er med mellomlanding i Oslo. Tiden mellom avgangene er 30 minutter. Når dette er satt opp som et alternativ fra Widerøe/SAS' side regner jeg med at dette holder, men vil bare dobbelsjekke med dere som antagelig reiser mer enn meg. EDIT: Nvm. Fant en billigere billett med 1t 15m ventetid. 30 minutter er absolutt minimun connection time når man mellomlander innland -> innland på Gardermoen, så ja, det skal (i teorien) gå: https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/transfer-times/ Skulle du da evt. bli forsinket med det første flyet, blir du automatisk ombooket til neste. (Så du hadde booket en med lengre tid, men så vet du (evt. andre) det uansett ) Lenke til kommentar
Captain Morgan Skrevet 2. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2016 Hvorfor er det så mye dyrere å reise til Sør-Amerika enn til Asia. Ser at det er mange billige reisemål i Asia (Kina, Malaysia, Indonesia, Japan), men til Colombia, Argentina, Brasil etc. er det dyrt i forhold. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2016 Hvorfor er det så mye dyrere å reise til Sør-Amerika enn til Asia. Konkurranse. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2016 Får man kjøpt varer over kvoten i Taxfree selv om det ikke er lov å ha det med seg til Norge? For eks 3 kartonger røyk. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2016 Hvilken taxfree referer du til nå? Taxfree i Norge selger kun det du har lov til å ha med deg inn i landet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2016 Det er da fullt lovlig å gå på rødt og betale for fortolling for det man har over kvote. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 16. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2016 Det er da fullt lovlig å gå på rødt og betale for fortolling for det man har over kvote. Men ikke å kjøpe i tax-free i Norge på arrival. Får kun en kvote per flybillett. Kan selvfølgelig ha hamstret på tax-free på departure-flyplass eller ferieland. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2016 Var det jeg trodde, takk for svar Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 26. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2016 (endret) Noen her som har erfaring med bravofly ? Må være en av verste svindlernettstedene som selger flybilletter. Bestilte billetter som kostet rundt 3100 kroner inkludert skatter, avgifter og gebyrer. De trekker meg 5700 kroner og når jeg kontakter dem blir jeg tilbudt refusjon på 1372 kroner. Kan få tilbake prisen for billett samt agentgebyret deres men ikke skatter og avgifter. Greit nok om jeg hadde fått billettene til rett pris og ville avbestille, men her har de nesten trukket dobbelt av hva jeg skulle betale og da er det ikke akseptabelt. Fikk heller ikke endret det til billetter til rett sum. Så for all del hold dere unna dem. Det er svindel. Og ja jeg har sendt beviser på summen til dem til den grad det lar seg gjøre. Endret 26. mars 2016 av Eddie_Peddie Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2016 Her er det bare å kontakte kortselskapet og si at du har blitt svindlet. Håper det var kredittkort du brukte. Det er viktig å reagere før summen blir trukket fra kontoen din. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 26. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2016 Har brukt kredittkort ja. Forsøkte reklamasjon via websiden men må der krysse av for transaksjonen det gjelder. Den viser ikke på den listen enda så får ikke gjort det før det faktisk er trukket da. Ringer på tirsdag når dem har åpent igjen dersom den ikke er på lista over transaksjoner innen den tid. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. april 2016 Rapporter Del Skrevet 1. april 2016 Noen som vet hvor mye man har å "gå på" når det gjelder pass som nærmer seg utløpt? Skal fly en del rundt i Asia til høsten på et pass som går ut i januar2017 - er det noen har erfaring med om enkelte land ikke vil godta et pass så nært utløpsdato? Vet ikke hvor jeg har det fra, kanskje jeg blander med visa/kredittkort kanskje? Mener jeg har opplevd en gang i tida at det ble krevd at kortet "levde" så og så lenge for at de ville akseptere det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. april 2016 Rapporter Del Skrevet 1. april 2016 Noen som vet hvor mye man har å "gå på" når det gjelder pass som nærmer seg utløpt? Som en tommelfingerregel må passet være gyldig minst så lenge du har lovlig opphold i landet. Noen går også på 6 måneder som er lengre enn dette. Du kan sjekke hvert enkelt land for å være sikker. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. april 2016 Rapporter Del Skrevet 1. april 2016 ok, så ingen krise så lenge jeg har beviser for hjemreise før passet utgår altså. Takk Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. april 2016 Rapporter Del Skrevet 1. april 2016 Ganske mange land i Asia som krever at passet er gyldig 6 måneder etter utreise, ville sjekket dette for hvert land du skal til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå