Imightreallylikeskiing Skrevet 8. april 2015 Rapporter Del Skrevet 8. april 2015 er det lov å ta med en sjokolade kanin, 20-30 cm høg med som handbagasje? Så lenge den ikke smelter (og da blir flytende) skal vel det gå greit? og så lenge den ikke er "bare litt til i tillegg til den lovlige håndbagasjen" (avhenger selvsagt av flyselskap, rute og tid på døgnet) Jeg er whiskeysamler og whiskeydranker og kjøper bestandig 1-2 flasker whskey (på flyplasser i Asia lar de meg ofte kjøpe 3...hihi...) som jeg tar med meg som ekstra håndbagasje i tillegg til sekken min som er totalt makset i forhold til lovlig håndbagasje (Reiser aldri med kofferter eller ting som må på rullebåndet). Har ALDRI hatt noe problem med dette (bortsett fra Ryan Air. Så ja, lol, jeg tror kanina di kommer trygt med på flyet - Regner med at du tar den med ut av buret først og sender det som separat, innsjekket bagasje Hahaha er som å lese mitt eget svar. Perfekt, så slapp jeg å skrive det selv. Tok du med deg Yamazaki fra Asia eller? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. april 2015 Rapporter Del Skrevet 8. april 2015 er det lov å ta med en sjokolade kanin, 20-30 cm høg med som handbagasje? Så lenge den ikke smelter (og da blir flytende) skal vel det gå greit? og så lenge den ikke er "bare litt til i tillegg til den lovlige håndbagasjen" (avhenger selvsagt av flyselskap, rute og tid på døgnet) Jeg er whiskeysamler og whiskeydranker og kjøper bestandig 1-2 flasker whskey (på flyplasser i Asia lar de meg ofte kjøpe 3...hihi...) som jeg tar med meg som ekstra håndbagasje i tillegg til sekken min som er totalt makset i forhold til lovlig håndbagasje (Reiser aldri med kofferter eller ting som må på rullebåndet). Har ALDRI hatt noe problem med dette (bortsett fra Ryan Air. Så ja, lol, jeg tror kanina di kommer trygt med på flyet - Regner med at du tar den med ut av buret først og sender det som separat, innsjekket bagasje Hahaha er som å lese mitt eget svar. Perfekt, så slapp jeg å skrive det selv. Tok du med deg Yamazaki fra Asia eller? Javisst Har faktisk funnet Chichibu på tax free der også, mener det var i Bangkok, kanskje ikke så rart da..men de er jo rel. dyre så det er flott å ha faste innkjøp på flyplasser. De fleste, slik jeg har inntrykk av, mistrives på flyplasser. Fullt forståelig om det er Sheremetyovo det er snakk om- Selv har jeg hatt noen meget gode opplevelser på flyplasser rundt omkring Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Jeg har aldri reist med fly innenlands. Man trenger vel ikke pass? Trenger man noen form for ID? Jeg tenker å reise Bergen-Oslo med Norwegian og ta i bruk Low Fare systemet deres. Det betyr at jeg ikke kan ta med koffert, bare håndbagasje, og at jeg ikke får en spesifisert seteplass, noe som betyr at jeg må vente til alle har satt seg slik at jeg får det som er ledig? Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 ID er vel alltid kjekt å bære med seg, pass trenger man overhodet ikke. Sete får du når du sjekker inn. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Du får beskjed om hva som skjer etter at du har bestilt. "Nesten garantert" kan du printe ut billettene hjemmefra, sjekke inn via web og snike deg rett gjennom sikkerthetskontrollen. Innsjekking i "skranken" hos de hyggelige damene er ment for dem med koffert som du selv nevner du ikke har. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Du får beskjed om hva som skjer etter at du har bestilt. "Nesten garantert" kan du printe ut billettene hjemmefra, sjekke inn via web og snike deg rett gjennom sikkerthetskontrollen. Innsjekking i "skranken" hos de hyggelige damene er ment for dem med koffert som du selv nevner du ikke har. Når må jeg minst møte opp før flyet går egentlig? Med utenlandsfly så har jeg alltid møtt opp på flyplassen minst to timer før avgang. Er det samme eller mindre med innenreise? Og hva slags fly bruker de? B-737-800? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Du får beskjed om hva som skjer etter at du har bestilt. "Nesten garantert" kan du printe ut billettene hjemmefra, sjekke inn via web og snike deg rett gjennom sikkerthetskontrollen. Innsjekking i "skranken" hos de hyggelige damene er ment for dem med koffert som du selv nevner du ikke har. Når må jeg minst møte opp før flyet går egentlig? Med utenlandsfly så har jeg alltid møtt opp på flyplassen minst to timer før avgang. Er det samme eller mindre med innenreise? Og hva slags fly bruker de? B-737-800? Det er jækla skummelt å foreslå 1.5timer da det fort kan skje ting på veien til flyplassen osv...men normalt sett klarer du deg med 1 time, lett, men som sagt... Når jeg skal på utelandsreiser er jeg helt vanvittig tidlig ute, legger gjerne opp til 3 timer og det har skjedd flere ganger at jeg bare akkurat har rukket det pgr.a kø på E6 osv.. De gangene jeg faktisk har ankommet 3 timer før tiden har jeg kost med mat kjøpt på rema1000 på forhånd, e lita flaske whiskey kjøpt billig inne på flyplassen, head-sett og sittet og "kikka på folk". Vær tidlig ute du - å sitte i bilen med angst på vei til flyplassen er en grusom greie.... Endret 9. april 2015 av Countryman 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Sikkert lurt det. Eneste problemet mitt nå er at jeg skal til Oslo for å se på og mest sannsynlig kjøpe meg en bil, for så å kjøre den hjem til Bergen samme dag. Derfor må jeg ta bussen (taxi til flyplassen koster 1000 kr) og det passer litt dårlig med tidlige flyruter :-S Edit: har fått lånt meg en bil jeg kan parkere ved flyplassen. Endret 9. april 2015 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Samara Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Går jo flybuss i Bergen også. Må vel være enklere enn å parkere bil på flyplassen, selv tidlig på døgnet? Jeg beregner gjerne litt mer tid enn jeg trenger, i tilfelle noe skulle skje (men likevel ikke mer enn der anbefalte). Kan bli helt grei venting med den riktige innstillinga og underholdninga Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. april 2015 Rapporter Del Skrevet 9. april 2015 Mye enklere å parkere på flesland da jeg ikke trenger å ta noen buss. Det koster bare 100 kr for ett døgn (SmartPark). Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. april 2015 Rapporter Del Skrevet 11. april 2015 Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Du får beskjed om hva som skjer etter at du har bestilt. "Nesten garantert" kan du printe ut billettene hjemmefra, sjekke inn via web og snike deg rett gjennom sikkerthetskontrollen. Innsjekking i "skranken" hos de hyggelige damene er ment for dem med koffert som du selv nevner du ikke har. Jeg fikk to pdf-filer på e-post, en kalt "Reisedokument" og en kalt "Reisekvittering". Er Reisedokument ansett som billett? Og innsjekking kan jeg vel gjøre i en automat når jeg kommer på flyplassen? Tror også jeg kan sjekke inn via internett 24 timer før avreise. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2015 Rapporter Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Og om jeg bestiller billetter på nettet så bare henter jeg dem ut på flyplassens automater ~2 timer før flyet tar av? Beklager det er lenge siden jeg har fløyet. Du får beskjed om hva som skjer etter at du har bestilt. "Nesten garantert" kan du printe ut billettene hjemmefra, sjekke inn via web og snike deg rett gjennom sikkerthetskontrollen. Innsjekking i "skranken" hos de hyggelige damene er ment for dem med koffert som du selv nevner du ikke har. Jeg fikk to pdf-filer på e-post, en kalt "Reisedokument" og en kalt "Reisekvittering". Er Reisedokument ansett som billett? Og innsjekking kan jeg vel gjøre i en automat når jeg kommer på flyplassen? Tror også jeg kan sjekke inn via internett 24 timer før avreise. Print ut alt med en gang du, brett det sammen og ha det med deg i sekken når du reiser. Kan hende du vil få bruk for det men jeg har selv aldri opplevd behovet. -I reisedokumentene står det en del generell info - Dette kan være greit å lese kjapt i gjennom. -Reisekvittering er ikke noe annet enn en kvittering på betalt reise, lik alle andre kvitteringer du får når du handler hva som helst. Ja du kan sjekke inn via nett - Da får du boardingpasset ditt som du skal printe ut. Ellers som du sier, gjennom en automat på flyplassen. Det er blitt veldig lett å fly idag Endret 11. april 2015 av Countryman Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. april 2015 Rapporter Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Så det er boardingbilletten jeg må vise frem? Edit: Lastet ned Norwegian appen til Android og kan nå vise billetten i appen når jeg kommer til sikkerhetskontrollen. Endret 11. april 2015 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2015 Rapporter Del Skrevet 11. april 2015 Så det er boardingbilletten jeg må vise frem? Edit: Lastet ned Norwegian appen til Android og kan nå vise billetten i appen når jeg kommer til sikkerhetskontrollen. Jepp, livet leker (: Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. april 2015 Rapporter Del Skrevet 12. april 2015 Mulig dette er gammelt nytt for noen, men jeg mellomlandet på Charles de Gaulle på vei til Norge i går og til min store fornøyelse så hadde de gjort noen høyst velkomne grep med overgangen fra terminal 2F til 2G (som man stort sett må til for å komme til Gardermoen og en rekke skandinaviske og tyske flyplasser). Tidligere måtte man først gå et godt stykke til en bussholdeplass som var litt knotete å finne, for så å kjøre buss i fem minutter til 2G og siden man på veien dit gikk ut av sikkerhetssonen så måtte man gjennom en ny sikkerhetssjekk når man kom til 2G (forøvrig den eneste flyplassen jeg har vært borti der man må ta en ny sikkerhetssjekk ved mellomlanding). Nå er det blitt mye enklere; man går en langt kortere vei til bussholdeplassen, som nå er betjent, og bussen kjører til en annen inngang på 2G slik at man kommer rett inn i hallen med gates og slipper å ta en ny sikkerhetssjekk. Tommel opp for denne endringen; jeg vet ikke når det ble innført, men senest i fjor høst gikk jeg gjennom det gamle systemet. Nå er det langt mer attraktivt å mellomlande på CDG enn før. 1 Lenke til kommentar
Imightreallylikeskiing Skrevet 20. april 2015 Rapporter Del Skrevet 20. april 2015 er det lov å ta med en sjokolade kanin, 20-30 cm høg med som handbagasje? Så lenge den ikke smelter (og da blir flytende) skal vel det gå greit? og så lenge den ikke er "bare litt til i tillegg til den lovlige håndbagasjen" (avhenger selvsagt av flyselskap, rute og tid på døgnet) Jeg er whiskeysamler og whiskeydranker og kjøper bestandig 1-2 flasker whskey (på flyplasser i Asia lar de meg ofte kjøpe 3...hihi...) som jeg tar med meg som ekstra håndbagasje i tillegg til sekken min som er totalt makset i forhold til lovlig håndbagasje (Reiser aldri med kofferter eller ting som må på rullebåndet). Har ALDRI hatt noe problem med dette (bortsett fra Ryan Air. Så ja, lol, jeg tror kanina di kommer trygt med på flyet - Regner med at du tar den med ut av buret først og sender det som separat, innsjekket bagasje Hahaha er som å lese mitt eget svar. Perfekt, så slapp jeg å skrive det selv. Tok du med deg Yamazaki fra Asia eller? Javisst Har faktisk funnet Chichibu på tax free der også, mener det var i Bangkok, kanskje ikke så rart da..men de er jo rel. dyre så det er flott å ha faste innkjøp på flyplasser. De fleste, slik jeg har inntrykk av, mistrives på flyplasser. Fullt forståelig om det er Sheremetyovo det er snakk om- Selv har jeg hatt noen meget gode opplevelser på flyplasser rundt omkring Chichibu ja, vet du hva den er det lenge siden jeg har prøvd. Konge, skal ha det bak øret neste gang jeg er i de trakter! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. april 2015 Rapporter Del Skrevet 20. april 2015 Noen som har erfaring med å avbestille billett kjøpt med Finnair? Jeg finner ingen info om dette/flybilletten min på hjemmesiden dems og tenkte å ringe dem imorgen, men tenkte likevel høre her inne også. Jeg tror ikke jeg valgte avbestillingsforsikring og går da ut i fra at store deler av beløpet ikke refunderes - men kan det være en mulighet for at noe refunderes eller er det bare å glemme det? Hva med om-booking/forandring på billetten? kun mulig om man har kjøpt buisniss class? Lenke til kommentar
Menneskefjes Skrevet 28. april 2015 Rapporter Del Skrevet 28. april 2015 Jeg booket en SAS GO-billett med en kombinasjon av bonuspoeng og penger. En forholdvis dyr billett til 4000 kroner fra London til Oslo. Senere ble jeg nødt til å kansellere den, men og trodde jeg skulel få tilbake skatter og avgifter + de 13 000 bonuspoengene jeg brukte for å redusere kroneprisen til 2000,-. Det gjorde jeg ikke. Fikk bare skatter + avgifter, vel 500 kroner I refusjonvilkårende til SAS for denne billettypen står det ikke noe om at man får tilbake eller ikke får tilbake bonuspoeng. Det står at man får tilbake "skatter og avgifter." Burde jeg klage til SAS, eller har jeg enkelt og greit gjort en stor tabbe? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. april 2015 Rapporter Del Skrevet 28. april 2015 Jeg booket en SAS GO-billett med en kombinasjon av bonuspoeng og penger. En forholdvis dyr billett til 4000 kroner fra London til Oslo. Senere ble jeg nødt til å kansellere den, men og trodde jeg skulel få tilbake skatter og avgifter + de 13 000 bonuspoengene jeg brukte for å redusere kroneprisen til 2000,-. Det gjorde jeg ikke. Fikk bare skatter + avgifter, vel 500 kroner I refusjonvilkårende til SAS for denne billettypen står det ikke noe om at man får tilbake eller ikke får tilbake bonuspoeng. Det står at man får tilbake "skatter og avgifter." Burde jeg klage til SAS, eller har jeg enkelt og greit gjort en stor tabbe? Det står jo at du får igjen skatter og avgifter, og det har du fått. Ser ikke helt hvordan du skal klage på det? Vet dog ikke hva som er rett, men står det ikke noe om poengene ville jeg ikke forventet å få de tilbake heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå