bfisk Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvis man signer opp for et fordelskort hos et flyselskap... er det mulig å få poeng for tidligere reiser man ikke benyttet bonuskort på? 6458981[/snapback] Ikke i Star Alliance - men hva fløy du med? oneworld vil la deg gjøre dette inntil 6 mnd. tilbake i tid, om jeg ikke husker feil (jeg er ikke oneoworld medlem). 6459496[/snapback] Var Delta til og fra første gangen og USAir andre gangen... Men det er mer enn 6 mnd siden uansett. Clever me Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Da var man i Terracina.. Eller, kom fram for mange dager siden. Uansett, saa er det sol fra skyfri himmel, 30 grader+ og italienske irriterende tastatur Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Det norske passet er helt fantastisk. Veldig sterkt i forhold til andre land sitt. Da mener jeg at man kan reise til de fleste steder uten å søke for visum. Helt fantastisk . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Det norske passet er helt fantastisk. Veldig sterkt i forhold til andre land sitt. Da mener jeg at man kan reise til de fleste steder uten å søke for visum. Helt fantastisk . 6496346[/snapback] Det er nå fortsatt en del sære land som krever visum. USA og Canada(Nå har vi riktignok Visa Waiver-greie i begge landene for enkle visum over kortere tid) f.eks? Du kommer vel for det meste like langt med et EU-pass som med et norsk ett. Men for all del - norske pass er kjekke de - det er sjeldent noen har noe i mot Norge - sånn sett bortifra muhammed-karikaturer mv. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Det er derfor jeg sa de fleste land og ikke alle, hehe . I USA, slik jeg vet det, så trenger man visum etter tre mnd. har løpt. Ellers for å komme deg til USA så trenger man det nye passet med data-brikke. Det kom etter 2004-5 etter det jeg husker. God sommer! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Det norske passet er helt fantastisk. Veldig sterkt i forhold til andre land sitt. Da mener jeg at man kan reise til de fleste steder uten å søke for visum. Helt fantastisk . 6496346[/snapback] Etter det jeg har erfart, trenger du å søke visum for så og si alle de tidligere Sovjet union land.. Men det må jo alle andre også.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 I USA, slik jeg vet det, så trenger man visum etter tre mnd. har løpt. Ellers for å komme deg til USA så trenger man det nye passet med data-brikke. Det kom etter 2004-5 etter det jeg husker. 6496380[/snapback] Riktig at du kan reise dit og oppholde deg der 3 mnd. uten noe "visum". Men rent på papiret mener jeg dette går som en form for visa, bare at du slipper å søke om det på forhånd. Greien er jo at det er en service til deg, fordi du har et maskinlesbart pass. Hvis ikke - må du jo ha et visum i alle fall(og de amerikanske visumene ser ut som forsiden i et pass - med bilde og det hele - maskinlesbart). Husk at offiseren på grensen(han som sitter i skranken) har alle fullmakter til å sende deg rett hjem der du kom fra - uten mulighet til å noensinne komme inn igjen. Helt alene. Til og med når du har søkt visum på forhånd kan han det.. Men uansett - tar poenget ditt. Dessuten krever jo hauger av land "visum" på papiret - mange steder er det jo rene melkekuer hvor alt er OK så lenge du betaler. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hva i pokker heter flyplassen i amsterdam? Og, er det bare jeg som ikke ser, eller har ikke norwegian ruter dit? o.O Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Flyplassen heter Schipol. Norwegian har pt. ingen direkterute ned dit, men jeg tror Sterling har. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hmmmm, lurer på hva b-real skal i Amster Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Nei, men seriøst, hva er planen? Har alltid hatt lyst å reise ned å sjekke ut byen.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har alltid hatt lyst å reise ned å sjekke ut byen.. 6546112[/snapback] Amsterdam er en fin by, små og koselige barer samt folk som snakker litt morsomt. Så har vi red light district også da. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Høres fint ut. Hvordan er utelivet? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Den mest uoversiktlige og rotete flyplassen er, spør du meg, Schipol i Amsterdam. Vel og bra og samle alt i en terminal, men du verden som de kan kunsten å rote det til ved å bytte gater etc etc. Hvor mange ganger vi har løpt langs gangene der har jeg ikke tall på. Et helvete å ha dårlig tid til connection vidre i Amsterdam. 5924821[/snapback] Schipol i amsterdam er en stor flyplass ,men når man har vært der noen ganger så går det egentlig greit med connecting flights. Det jeg liker er at siden vi ikke er med i EU så får vi lavere prisen enn det som er oppgitt i Taxfree butikken. En ting jeg ikke liker er at man må være så utrolig tidlig til gatene. Jeg kjørte med KLM med Amsterdam - OSLO og selvom jeg møtte opp 15min før flyet skulle gå fikk jeg streng beskjed om å være raskere neste gang. Jeg satt jo bare 50meter unna og så på fotball Flyplassen i Mexicocity er den mest rotete jeg har vært i. Skulle fra Mexicocity til Amsterdam og vi rotet rundt i lang tid før vi fant insjekking. Den er tydeligvis på en annen etasje rett over gatene. Og de som går rundt med skilt som sier "airport helper" tar en blodpris hvis de skal hjelpe deg. 10dollar for å hjelpe oss opp en heis som tok 20sekunder. Den internasjonale flyplassen i Seoul er fin , men vi fikk beskjed av agenten (en som passer på at vi kommer fram) å vente utenfor innsjekkingen. Det gjelder kun tydeligvis kun i 10minutter hvis det skal bli noe problemer med bagasjen. Vi stod der i nærmere en time.. I statene er det noe drit.. Skulle fra frankfurt (fin flyplass , gikk veldig effektivt) til Charlotte NC og da måtte jeg først stå lang tid i diskutere med dama fra US airways. Etter at vi kom fram til Charlotte så var det å vente nærmere en time i imigration. Som måtte ringe jobben for å sjekke om jeg virkelig var på reise med dem. Selvom jeg hadde Turistvisum og arbeidsvisum , og ikke minst norsk pass. PS: Mine amerikanske visum er av fryktelig kvalitet. Er bare en klistrelapp som er klistret i passet mitt. Fikk visum den 27juni 06. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Høres fint ut. Hvordan er utelivet? 6546197[/snapback] Helt ok. Alle butikker stenger veldig tidlig på Torsdager ,men det er masse hyggelig puber. Også taxisjåførene prater godt engelsk. Men å kjøre Taxi er omtrent like dyrt som i Norge. Selv måtte vi betale 98euro for å ta oss en tur inn til Sentrum , og når vi fant ut at alle butikker var stengt og kun barer og klubber var åpne så endte det med at vi drakk oss dritings. Det kunne vi egentlig gjort der vi bodde. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 10dollar for å hjelpe oss opp en heis som tok 20sekunder. Bodd på luksushoteller i USA? Det er jo nærmest forventet at man gir opp mot USD 10-20 for å få litt hjelp med kofferten. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vil bare si at jeg er dypt skuffet over Lufthansa. På flighten mellom Singapore og Frankfurt på vei hjem lå setene på en standard jeg så på Thai sine flighter første gang jeg dro til Australia. I 1998. Dypt skuffet. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 10dollar for å hjelpe oss opp en heis som tok 20sekunder. Bodd på luksushoteller i USA? Det er jo nærmest forventet at man gir opp mot USD 10-20 for å få litt hjelp med kofferten. 6546360[/snapback] Hehe.. Jeg bor ikke på de dyreste hotellene. Og er det noe som koster penger så setter jeg det på rommet siden jeg sjelden betaler rommet jeg bor på. Men dette var jo voldsomt. De fleste reiser jo kun med en laptopveske og en medium-stor samsonite koffert.. Skulle likt han som ville bære min koffert når jeg var i korea. 50kg og stor som juling Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) 10dollar for å hjelpe oss opp en heis som tok 20sekunder. Bodd på luksushoteller i USA? Det er jo nærmest forventet at man gir opp mot USD 10-20 for å få litt hjelp med kofferten. 6546360[/snapback] Hehe.. Jeg bor ikke på de dyreste hotellene. Og er det noe som koster penger så setter jeg det på rommet siden jeg sjelden betaler rommet jeg bor på. Men dette var jo voldsomt. De fleste reiser jo kun med en laptopveske og en medium-stor samsonite koffert.. Skulle likt han som ville bære min koffert når jeg var i korea. 50kg og stor som juling 6546375[/snapback] Luksushoteller i Unaiten er waste of money. Holiday inn eller en eller annen kjede holder i massevis i de fleste byer. Jeg har reist MYE i Unaiten, og foretrekker faktisk moteller litt utenfor byene. Men, så leier jeg alltid bil i statene også.. Å gå i US er bare tull. Her kan du leie deg det droget til en billig penge!! Endret 24. juli 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Yes da, endelig et flyselskap som skiller seg ut fra de fleste og gir meget gode priser til Makedonia og ellers i Balkan, nemmlig Czech Airlines. 2400,- tur/retur til Makedonia er en veldig flott pris. Tror jeg slår til med det, billigere får jeg det ikke til det landet der. Endret 24. juli 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå