Euklid Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Hva tror dere om denne mulige storstreiken til Norwegian? Hva burde vi som har flyreiser med dem nå i mai gjøre? Det er vanskelig for noen av oss å si noe om hvor langvarig eller alvorlig Norwegian-streiken blir; du må nok heller ta en vurdering på hvor viktig det er at turen går av stabelen akkurat slik du har planlagt. Jeg reiser som oftest i dress, men det er nå bare fordi det er det jeg pleier å ha på meg. Var i London for noen dager siden, da hadde jeg valgt å reise i jeans og gjorde noe så sjeldent som å sende bagasjen – denne forsvant en stund inn i koffertmonsteret på Schipol, og jeg måtte panikkraide Londons butikker på kveldstid for å skaffe alt fra dress, slips og alt mulig annet til dagen etter. Det blir nok til at jeg fortsetter å reise i dress. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg forsøkte i dag å se på billetter i august eller september for å brenne litt bonuspoeng hos SAS. Jeg så på Århus og København til både SFO, NYC, Tokyo og Beijing. Ingen av disse stedene kunne jeg finne en mulighet som fikk meg både frem og tilbake for den poeng-prisen de reklamerer for (60 000 eller 80 000 poeng) Er det virkelig så latterlig utvalg av billetter? Også for de med EBG? Se vedlagte screenshots - jeg kunne postet i evigheter. Reiser også som oftest i pent tøy, både privat og i jobbsammenheng. Dvs, minst pene bukser og skjorte med en fin genser over, men gjerne skjorte og jakke og til og med dress. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg ser ikke helt greia med å reise i pene klær. Skjønner det hvis det er i jobbsammenheng eller på første klasse (hvis det er "dresskode" der som dere sier). Men for alle andre som bare flyr hjem fra studiested eller på ferie og lignende. Jeg reiser ikke med joggebukse, men en dongeri og helt vanlig t-skjorte ser jeg ikke på som noe problem.. 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Er nok bare ID-billetter (rabbatarte billetter for ansatte) som har kleskode. Har man kjøpt billett så er det et fett om det er økonomi eller first class, men syns fortsatt det er greit å se ut som om man faktisk har stått opp. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg ser ikke helt greia med å reise i pene klær. Skjønner det hvis det er i jobbsammenheng eller på første klasse (hvis det er "dresskode" der som dere sier). Men for alle andre som bare flyr hjem fra studiested eller på ferie og lignende. Jeg reiser ikke med joggebukse, men en dongeri og helt vanlig t-skjorte ser jeg ikke på som noe problem.. Jeg gjør det for å øke sannsynligheten for oppgradering og det får jeg også rett som det er. Om jeg allerede billett for øverste klasse på flyet, enten business eller første klasse, så er jeg mere avslappet. Lenke til kommentar
master air Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ikke bare en fordel å kle seg pent for å øke sjansen for og bli oppgradert, er flere ganger jeg, og andre som har kledd seg pent, har blitt tatt med til fast-track sikkerhetskontrollen når den vanlige sikkerhetskontrollkøen begynner å bli lang. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Min erfaring er at å kle seg pent sammen med å oppføre seg skikkelig gjør at man får mye bedre serivce generelt, noe som er ekstra behagelig når man reiser. Har ennå tilgode å bli oppgradert, men så er det ikke så veldig lenge siden jeg åpnet øynene. Ser man ut som en dass blir man gjerne behandlet som en dass, særlig i utlandet. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ikke bare en fordel å kle seg pent for å øke sjansen for og bli oppgradert, er flere ganger jeg, og andre som har kledd seg pent, har blitt tatt med til fast-track sikkerhetskontrollen når den vanlige sikkerhetskontrollkøen begynner å bli lang. Stemmer i den, de gangene jeg ikke kvalifiserer for fast track på Kastrup, hender det likevel jeg blir invitert innenfor. Nesten mere regelen enn unntaket. Hjelper kanskje også at man har sånn gullfarget tag på håndbagasjen. Ser man ut som en dass blir man gjerne behandlet som en dass, særlig i utlandet. Jepp, i noen land har alt servicepersonell en mye bedre holdning til deg om du ser ordentlig ut. Det hjelper naturligvis også å smile til dem og tiltale dem ordentlig Lenke til kommentar
foorex Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Men. Jeg er student og 22 år gammel. Mer akseptabelt at jeg går i joggebukse enn de som er 30-40-50-60år gamle. Sitter forresten på JFK nå som jeg skriver. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Akkurat samme alder som deg, også student, og ville fortsatt ikke gått med joggebukse. Mest uformelle jeg går med er mørke jeans. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg synes også joggebukse blir litt på kanten, for meg kan det sammenlignes med pysjamas, noe man bruekr hjemme. Men ellers tar jeg på meg vanlige klær, gjerne noe fargerikt som jeg selv liker å gå i, har aldri hatt noe problemer med det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Og der var jeg oppgradert igjen. 1 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Ny-var-i-gamle-Havana--7568209.html#.U3xpRShaals Burde man besøke Cuba før disse endringene blir veldig store? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Ny-var-i-gamle-Havana--7568209.html#.U3xpRShaals Burde man besøke Cuba før disse endringene blir veldig store? Uavhengig av små endringer i regler for næringsvirksomhet så kan når som helst diktatorbrødrene dø og da vil man først få en periode med kaos og så blir landet antagelig mere likt andre øyer i området. Man bør derfor besøke landet så raskt som mulig om man ønsker oppleve et "annerledesland". Det samme gjelder nord-korea. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg skal fly først til Bangkok, deretter til Laos og til slutt til Vietnam og jeg skal ha med meg et par Iphoner (nye, ligger i originalemballasje) og jeg lurer på om disse vil bli røplet i filler i de mange sikkerhetskontrollene? Jeg får alltid spørsmål i sikkerhetskontrollen om jeg har en Iphone, Pad eller bærbar PC i sekken og har sett at andre reisende står og spretter de opp i lag med security. Er det smart å ha disse i en egen sekk som sendes med rullebåndet i innsjekkingsskranken? Jeg skal også ha med et par "Multitools", ligger også i originalemballasjen. Er disse lov å ha med seg på fly? (Dette er en tang hvor man kan brette ut kniv, skrujern, flaskeåpner osv) Ender jeg opp med å sende en egen koffert for å unngå at det blir åpnet eller tatt fra meg? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Ender jeg opp med å sende en egen koffert for å unngå at det blir åpnet eller tatt fra meg? Om du sender dyr elektronikk i innsjekket korffert må du nesten regne med at det blir tatt fra deg, men ikke nødvendigvis av tollere.. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Ender jeg opp med å sende en egen koffert for å unngå at det blir åpnet eller tatt fra meg? Om du sender dyr elektronikk i innsjekket korffert må du nesten regne med at det blir tatt fra deg, men ikke nødvendigvis av tollere.. Ehh...flott Robert. Jeg skal prøve å gjøre meg bedre forstått. Jeg er ikke redd for at de skal ta telefonene, men jeg er redd for at de vi jeg skal sprette de opp, og da tenker jeg ikke kun på emballasjen. Det er multitoolsene jeg er redd for å bli fratatt i.o.m. at de innehar en liten kniv - disse er ikke dyre, men av veldig god kvalitet i forhold til hva man får kjøpt for 5 dollar der borte.. Derfor lurer jeg på om det er smart å pakke en ekstra koffert hvor dette kan ligge, slik at jeg slipper å ha de med meg gjennom den fysiske security kontrollen - eller overdriver jeg? Er det så vanlig at ting forsvinner fra innsjekket bagasje mener du Robert? Jeg kan ikke si jeg har hørt at dette er et veldig stort problem? Jeg ville likevel for sikkerhets skyld foliert kofferten med tynn plastikkfolie. Dette gjør jeg alltid, i frykt for at kofferten skal sprette opp når den blir kastet rundt.. Lenke til kommentar
Sprøstekt Løk Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Jeg har lyst å dra på en liten backpacker-tur alene rundt om i Asia til høsten. Hva anbefaler folk at jeg tar med meg av ting? Tenker da en detaljert liste over nyttige ting å ha med seg. - Pass - Telefon + backup-telefon + ekstra batteri osv osv... Kanskje noen nyttige apper å ha på telefonen i utlandet? Fyr løs! Trenger erfaring fra folk som har reist en del! Endret 26. mai 2014 av Sprøstekt Løk Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1053286 Inneholder mye nyttig Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Jeg har lyst å dra på en liten backpacker-tur alene rundt om i Asia til høsten. Hva anbefaler folk at jeg tar med meg av ting? Tenker da en detaljert liste over nyttige ting å ha med seg. - Pass - Telefon + backup-telefon + ekstra batteri osv osv... Kanskje noen nyttige apper å ha på telefonen i utlandet? Fyr løs! Trenger erfaring fra folk som har reist en del! Det kommer veldig an på hvor lenge du skal reise, hvor du skal - om du vil ta et land av gangen hvilket jeg ser som foretrukket eller om du skal rusje gjennom hele Asia på 3 uker? Jeg har vært rundt i Asia alene mangfoldige ganger og har som gyllen regel å ha med meg så lite som mulig, reis lett, men tingene du allerede har nevt er et must også for meg. Du kan spare mye på klær. En litt tykk genser holder og 5-6 sett med undertøy som ikke tar så stor plass. Skulle regnet øse ned kan du kjøpe deg en regnjakke der for 5 dollar. Stort sett alle hoteller og gjestehus vasker klærne dine for en slikk og ingenting. Kort sagt, jeg har med meg allerede nevnte ting, reiser kun med en sekk som håndbagasje og det fungerer veldig bra (: Lykke til med planlegging (: Og ang. apper...jeg prøvde dette litt for noen år siden men fant fort ut at det ikke var til noen nytte. Om du reiser rundt på landsbygda i Vietnam er det veldig vanskelig å planlegge noe som helst og det er det som er så fantastisk (: Ikke prøv å planlegge for mye. TripAdvisor appen er den eneste jeg bruker men bare en sjelden gang. Om jeg er i en større by noen ganger kan det være kjekt å kunne søke opp den mest populære turistattraksjonen eller restauranten. Ellers, når du reiser alene vil du treffe på mange hyggelige mennesker, både turister og lokalbefolkning som sørger for at du ender opp et helt annet sted enn det som var planlagt (: Endret 26. mai 2014 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå