Euklid Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Kjøper du tax free hver gang , det må bli dyrt i lengden Reiser man mye er kostnaden det minste problemet. De helsemessige konsekvensene av åtte flasker vin og to liter sprit ukentlig ville formodentlig være en god del verre. Ser absolutt ingen grunn til å skulle handle i tax free-butikkene, i alle fall ikke de tristesser som er å finne på norske flyplasser. Endret 21. november 2013 av Euklid Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Reiser man mye er kostnaden det minste problemet. De helsemessige konsekvensene av åtte flasker vin og to liter sprit ukentlig ville formodentlig være en god del verre. Ser absolutt ingen grunn til å skulle handle i tax free-butikkene, i alle fall ikke de tristesser som er å finne på norske flyplasser. Hmm..men er det ikke billigere lenger å handle på taxfree enn på polet? er ikke det grunn god nok da Jeg har som tradisjon og alltid handle 1 flaske whisky når jeg lander i Norge. Nå har dette litt med at jeg er whisky-samler og har stadige whiskysmakskvelder med guttaboys her hjemme, så sånn sett er det en god unnskyldning (om man trenger en unnskyldning) til å benytte seg av en billigere butikk. Samme med tobakk - Jeg handler alltid kvota mi med snus/rullings. "Tristesser som er å finne på norske flyplasser" - man skal da kjøpe tobakk og man trenger ikke rare utvalget. Selvfølgelig handler man dette på billigst mulige stedet når man har mulighet til det mener nå jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Er nok på Esso jeg så lakrispiper......... Forbanna formynder-tull , lakrispiper lå med annet gotteri i Stockholm helt uten problem. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skal en tur til USA fra omtrentlig 8. mai -> 31. mai. Planen er følgende: Oslo --> Fly til NY (evt. ta NY på hjemveien). Bli der noen dager -> Fly til San Diego -> Kjøre til San Fransisco via Highway 101 fra LV (med maaaange stopp som LA, LV, Grand Canyon ++ for å nevne noen store) -> Fly til Seattle -> Oslo Vi er to personer som går under kategorien voksne (ungdomsbilletter med SAS, men de gjelder vel ikke her). Hvordan kan jeg ordne flybilletter til denne reisen billigst mulig? Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Open jaw Oslo-NY//Seattle-Oslo, og enveis NY-San Diego og SanFran-Seattle muligens. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Er det lov å bringe alkohol, som er kjøpt fra matbutikkene, fra England inn til Norge? Hvis det er lov, blir jeg stoppet hvis jeg tar med sprit (som har 18 årsgrense i England, men 20 i Norge) til Norge? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Ja, det er lov. Det er samme regler som innføring fra Sverige eller danskebåten.. Nei, du kan ikke ha med sprit om du er under 20. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Heisann. Er det noen som har erfaringer med Hahn Air? Har 3 innlandsreiser i USA ila februar med dem, oppdaget nå at bagasje ikke var inkludert i prisen og leiter etter metode for å bestille dette. Deres Internettside er krise-dårlig og jeg begynner å lukte humbug.... Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hvilket selskap er det de flyr for? Er nok det selskapets regler som gjelder og bookingen vil nok være å finne i deres systemer. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hvordan tror det det blir med flytrafikk fra Værnes i morra ettermiddag? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Sist jeg skulle inn i Canada fikk jeg en tirade med spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde med meg kontanter, har en lei følelse av at jeg ikke slipper lettere unna denne gangen ... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Sist jeg skulle inn i Canada fikk jeg en tirade med spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde med meg kontanter, har en lei følelse av at jeg ikke slipper lettere unna denne gangen ... photo.JPG Heh, skjønner ikke hvorfor de maser så mye om penger og businesskort og sånn... merkelig gjeng, trodde ikke de var helt usa-paranoide. Nå sist måned da jeg skulle inn i Chicago fortsatte de å spørre meg så mye om jobben min, at jeg tror de tvilte på at jeg hadde jobb... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Noen som vet hvorfor det ikke er noen direktelinjer Kjevik - Værnes og andre veien? Er det virkelig så lite marked for en sånn rute? En evt. helgerute måtte være greit for studenter som skal de veiene. Norwegian hadde visstnok det før (da søstra mi studerte i Trondheim). Mens nå må jeg fly til Torp og kjøre 2-3 timer hjem derfra. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Å basere en rute på studenter høres ut som sjaber forretning. Kan vanskelig skjønne annet enn at det er manglende marked som er problemet her, spesielt når Norwegian faktisk har forsøkt uten å få det til. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Joda, det var et litt tynt argument. Savner det likevel Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Tips til dagstur/2-dagerstur i Europa første uke Januar? Fra Stavanger ev. Kristiansand. Er det mulig å få t/r 1000kr til en by i Europa? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Tips til dagstur/2-dagerstur i Europa første uke Januar? Fra Stavanger ev. Kristiansand. Er det mulig å få t/r 1000kr til en by i Europa? Helgetur eller spiller det ikke noen rolle? Under 26 år? Edit: Ta en titt her: http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_City=SVG&DestinationGroup=12&SplitDatesInto=2&UseDates=True&D_Day=01&D_Month=201401&D_Day_End=31&D_Month_End=201401&MaxPrice=1000&MaxPriceId=7&CurrencyCode=NOK&rnd=65511 Endret 27. desember 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Yes er 22 år og student hvis det fører noen fordeler. Helgetur eller uketur spiller ingen rolle! Lenke til kommentar
stue Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Sist jeg skulle inn i Canada fikk jeg en tirade med spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde med meg kontanter, har en lei følelse av at jeg ikke slipper lettere unna denne gangen ... photo.JPG Hva svarte du da? Og synes de forklaringen din var "godkjent"? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Yes er 22 år og student hvis det fører noen fordeler. Helgetur eller uketur spiller ingen rolle! Da har du muligheten til å benytte deg av SAS Ungdomsbiletter som kan få deg til byer i Europa for en meget rimelig penge. Hva med f.eks en tur fra Stavanger - London for 1075 NOK inkl 23 kg innsjekket baggasje, 8 kg håndbagasje, fritt setevalg og gratis frokost på morgenflyginger inkludert i prisen? Sjekk priser her: https://www.sas.no/?org=&dest=&RET=0&lng=NO&cep=215420&WT.seg_4=Ungdom_100511 God tur! Endret 28. desember 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå