bufodill Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Sete 1A over sjøen, hørtes bra ut... og flotte bilder. Småhumrer litt over visittkort-greia med Canada. Jeg har bare mellomlandet der to ganger til/fra LAX, var ikke noe problem. Er det virkelig sant? Høres da meget mystisk ut. Brorparten av befolkningen har vel ikke visittkort? Ellers en bra måned, blitt SAS EB Sølv og KLM Gold samme måned Lenke til kommentar
master air Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Boardercontrol I Canada er veldig opp og ned avhengig av hvem du møter. Jeg har møtt på vakter som har stilt seg helt uforstående til at jeg skulle besøke venner og familie etter at jeg hadde bodd i landet, mens andre har vært de hyggeligste offentlige ansatte jeg noen gang har møtt. Det avhenger mye av når i vakten du møter dem, og hvor mye de har å gjøre. Min erfaring i Canada er uansett at vaktene er hyggeligst hvis du sier at du er der pga jobb og ikke ferie. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Vurderer en tur til Seattle til våren, delvis fordi jeg kjenner noen som studerer der, men har ikke planer om å være med de konstant. Noen som har erfaring med denne byen? Mye å se/gjøre? Tenkte i utgangspunktet 1 uke, men vurderer 2 uker for å samtidig få med meg en by til, muligens Vancouver. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Har nettopp bestilt flyreise med SAS (første gang med SAS) fra Gardermoen og synes det er litt rart at det ikke ble krevd hverken personnummer eller passnummer, kun navn..? Bookingbekreftelsen virker å være troverdig og det er sikkert ikke noe problem, men med alle andre selskaper jeg har booket med har dette vært obligatorisk...erfaringer? Har bestilt reise for en større gruppe mennesker og føler derfor et visst ansvar for at vi kommer oss av gårde.. ... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Helt standard, ikke noe å bekymre seg for. Mange flyselskaper ber om irriterende mye info de ikke er i nærheten av å reelt sett ha bruk for (BA, I'm looking at you). I en del tilfeller krever mottakerland mer info (typisk passnummer, utløpsdato etc.), men å skulle be om det uansett hvor en skal er bare unødvendig bryderi. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Helt standard, ikke noe å bekymre seg for. Ok, takk Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Helt standard, ikke noe å bekymre seg for. Om de skal til USA bør de bekymre seg, ellers ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Når du skal fly ut av Schengen-området, er det vanlig at du må oppgi passnummer og litt til, og til enkelte land enda mer, direkte til flyselskapene. Dette gjelder for eksempel når du skal til England (som ikke er Schengen-medlem). Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Trekker ikke Norwegian penger med en gang? Har bestilt en flyreise, men ser ikke transaksjonen i nettbanken, og jeg har "for mye" penger. Jeg regner med at svaret er nei, og at de bare reserverer beløpet. Men når de reserverer trodde jeg heller ikke at beløpet ble tilgjengelig for brukeren. Det er jo litt teit, særlig for meg som er student. Kan være vanskelig å holde øye med om man bruker for mye penger. Hva om jeg ikke har dekning på konto når de til slutt bestemmer seg for å trekke? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Om de skal til USA bør de bekymre seg, ellers ikke. Skal til Tyskland Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Trekker ikke Norwegian penger med en gang? Har bestilt en flyreise, men ser ikke transaksjonen i nettbanken, og jeg har "for mye" penger. Jeg regner med at svaret er nei, og at de bare reserverer beløpet. Men når de reserverer trodde jeg heller ikke at beløpet ble tilgjengelig for brukeren. Det er jo litt teit, særlig for meg som er student. Kan være vanskelig å holde øye med om man bruker for mye penger. Hva om jeg ikke har dekning på konto når de til slutt bestemmer seg for å trekke? Har bestilt mye med Norwegian det siste året og har kun erfart at de trekker pengene med en gang, ingen reservasjon. Om du har fått bekreftelsesmail hvor det står at alt er i orden trenger du nok ikke bekymre deg, de glemmer nok ikke å trekke deg.. Student eller ei, pengene må holdes av på kontoen inntil de har trekt det de skal trekke, eller kan det fort bli krøll og reisen vil stå i fare for å bli kansellert om de ikke får pengene den dagen de bestemmer seg for å trekke. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Til Tyskland ender jeg vel stort sett opp å reise uten å vise noen form for ID i løpet av turen, så det vil nok helst gå greit å slippe inn i landet uten å ha oppgitt pass og skostørrelse på forhånd. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Til Tyskland ender jeg vel stort sett opp å reise uten å vise noen form for ID i løpet av turen, så det vil nok helst gå greit å slippe inn i landet uten å ha oppgitt pass og skostørrelse på forhånd. hehe...jau...det var vel mer den glatte bestillingen jeg tenkte på..at det virket litt for enkelt og suspekt.. det eneste jeg trengte fylle inn var fullt navn på passasjerene og vips var pengene trukket fra konto. Man blir vel kanskje litt paranoid når man har ansvaret for at en større gjeng med mennesker skal komme seg på tur, og jeg er vane med å måtte bruke masse tid på å fylle inn det ene og det andre.. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg må jobbe lille nyttårsaften og gidder ikke dra hjem bare for et par dager. Noen som har noen tips til et kult (og helst ikke så dyrt)sted å feire nyttårsaften? Reiser evt. fra Stavanger. Har vurdert London, men hadde sikkert vært kult å dra et annet sted og. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg må jobbe lille nyttårsaften og gidder ikke dra hjem bare for et par dager. Noen som har noen tips til et kult (og helst ikke så dyrt)sted å feire nyttårsaften? Reiser evt. fra Stavanger. Har vurdert London, men hadde sikkert vært kult å dra et annet sted og. Jeg vil foreslå Amsterdam eller Barcelona, i samma sjanger som London. Ellers går det jo direkterute til Bardufoss også fra Stavanger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 robertaas har vært overalt bortsett fra Muriburiland Kjøper du tax free hver gang , det må bli dyrt i lengden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Canada er det eneste landet hvor jeg har blitt tatt til side i imigrasjonskontrollen for videre utspørring. De mente det ikke var normalt å reise på helgetur fra Europa til Canada. Da jeg fortalte om mine reisevaner innkalte de forsterkninger. Overhørte en brite i immigrasjon i USA.......angivelig ble britisk immigrasjon mistenkelig siden han hadde mange turer til Brasil......de mistenkte vel drugs. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Kjøper du tax free hver gang , det må bli dyrt i lengden Skjønner meg ikke på det kjøret. Ser at stadig at det står lang kø helt gjennom butikken ved ankomst på Gardermoen. Er glad jeg ikke trenger stå der. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Kjøper til foreldrene alko eller røyk til andre slektninger , går mest i gotteri på meg selv Lakrispiper f.eks , 4.25 pr stk (på butikken det dobbelte) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Lakrispiper f.eks , 4.25 pr stk (på butikken det dobbelte) I hvilken butikk? Etter at det ble forbudt å ha dem liggende synlig i butikken trodde jeg salget hadde helt stoppet i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå