Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det blir en tur til København om 3 uker. 1 billett koster kr 499 pr.stk. Vi er 3 stykker som skal reise. Er det mulig å bestille en og en billett? For vist vi skal bestille 3 billetter samtidig blir det 699,- kr, pr. billett.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir en tur til København om 3 uker. 1 billett koster kr 499 pr.stk. Vi er 3 stykker som skal reise. Er det mulig å bestille en og en billett? For vist vi skal bestille 3 billetter samtidig blir det 699,- kr, pr. billett.

Noen som vet noe om dette?

Det betyr at det var 1 eller 2 billetter igjen til den prisen da du forsøkte. Selvsagt kan man bestille én og én billett, hvorfor skulle det ikke gå ann?

T/r køben til 499,- er bra pris. Ville bestilt før prisen øker.

Lenke til kommentar

Det betyr at det var 1 eller 2 billetter igjen til den prisen da du forsøkte. Selvsagt kan man bestille én og én billett, hvorfor skulle det ikke gå ann?

T/r køben til 499,- er bra pris. Ville bestilt før prisen øker.

Vist man logger av og på på Norwegian kontoen sin og bruker kortet 3 ganger på København-billetter på kort tid, kanskje de setter en sperre på kortet for et lite øyeblikk?

Lenke til kommentar

En ikke helt ubetydelig fordel med gull eller bedre er at du har loungetilgang også på andre flyplasser; med typisk reisemønster for nordmenn som er flittige KLM-brukere kommer man langt med å ha loungetilgang i Amsterdam (og Paris, men hvem i alle dager vil fly via CdG?), men sitter nå i Toronto og måtte råtnet blant plebierne om jeg hadde economy-billett og Petroleum-kortet.

Sant nok. Jeg flyr nesten bare Stavanger-Amsterdam-USA, Stavanger-Amsterdam-Milano---på fritiden---så det blir nok ikke gull med det første uansett. Har nesten bare jobbreiser i Norge og Houston, siden jeg jobber offshore, så da er jeg happy at Eurobonus nå er på innenlands.

Hehe, pleibeiere :D.

Endret av Atmosphere
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er like mye styr å komme inn i Canada direkte med fly som det er i USA. Tenker da på immigration og customs. Skal videre til NYC etterpå og må vel da igjennom hele den prosessen 2 ganger, først i Canada og så i USA etterpå?

Canada er det eneste landet hvor jeg har blitt tatt til side i imigrasjonskontrollen for videre utspørring. De mente det ikke var normalt å reise på helgetur fra Europa til Canada. Da jeg fortalte om mine reisevaner innkalte de forsterkninger. :p

Lenke til kommentar

Canada er det eneste landet hvor jeg har blitt tatt til side i imigrasjonskontrollen for videre utspørring. De mente det ikke var normalt å reise på helgetur fra Europa til Canada. Da jeg fortalte om mine reisevaner innkalte de forsterkninger. :p

Haha såpass ja!

Jaja får bare forberede seg på litt styr da for ett par netter i Toronto :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å bestille tur/retur fra to forskjellige flyselskap?

F.eks.: Reise utenlands med SAS, og komme hjem igjen med Norwegian?

Hvorfor skulle ikke det være mulig? Noen selskaper er notoriske på å annonsere flighter én vei til for eksempel 299,- og så koster det 2500.- å fly tilbake. Her er det bare å kombinere det som passer av tider og priser.

Det er også mulig å ikke fly tilbake fra eller til forskjellige flyplaser. For eksempel fly til Paris, ta noe dager der og så TGV til Nice og senere fly tilbake derifra.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke det være mulig? Noen selskaper er notoriske på å annonsere flighter én vei til for eksempel 299,- og så koster det 2500.- å fly tilbake. Her er det bare å kombinere det som passer av tider og priser.

Det er også mulig å ikke fly tilbake fra eller til forskjellige flyplaser. For eksempel fly til Paris, ta noe dager der og så TGV til Nice og senere fly tilbake derifra.

Hadde en smule anelse om at det gikk an, ville bare ha bekreftelse på det :)

Lenke til kommentar

Det tok bare 20-30 minutter i alt, men kunne gått mye raskere om jeg hadde hatt med meg et vistittkort. Folk uten visittkort var vist tvilsomme greier.

Det var da ikke så galt :)

Så Canada har ikke noe tilsvarende ESTA jeg må tenke på? Så lenge enn har norsk pass og eventuelt visittkort som valgfritt så kommer man inn?

Fryktet køer som i statene jeg med 2 timer gjennom ditt og 1 time gjennom datt.

Lenke til kommentar

Jeg var gjennom canadisk passkontroll og toll på under fem minutter senest for noen dager siden. Om jeg ikke hadde hatt en videre innenlandsflight hadde det tatt meg rundt et kvarter, skulle jeg tro. Dama i skranken lurte riktignok fælt på hvordan det kunne ha seg at jeg ikke hadde med meg cash, men når hun bare fikk soset seg gjennom listen over standardspørsmål var det grei skuring.

Noe visittkort eller annet ble jeg aldri spurt om.

Tre bilder fra turen, noen flere på flickr (klikk bildene for å komme dit):
10408284576_b41f0e2e7c_z.jpg

10408213364_325c5aab33_z.jpg

10408317893_58167604c5_z.jpg

For øvrig en smått begredelig visitt innom Schipol i dag; først klarte de ikke få jetbridgen til å koble seg til flyet fra Toronto, så ble vi stablet inn i kvegbussen for å fraktes til Stavanger-flyet. Merker jeg mener flytider egentlig bør måles fra påkrevd oppmøte til en er ute av terminalen. Antall minutter i lufta er ganske uinteressant.

... men med sete 1A på ferietur over Atlanteren skal jeg ikke jamre for mye ...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...