Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Faen meg kjedelig å sitte på en flyplass i 11t slike jeg gjorde i Phoenix.......kunne jo dratt inn til byen i flere timer og funnet på noe. Noe annet er når flighten blir kansellert (var Icelandair......tror ikke det ble nevnt noen grunn heller , her har man da løpt for livet......ikke bra for hjertet mitt) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Kan det virkelig være så klønete med Norwegian at man ikke får lov å kansellere en reise som er booket et halvt år frem i tid? Kun om man har bestilt Flex-billett sa kjærringa på telefon..Helt standard, uavhengig av om det er billigselskap eller ikke. Med SAS får du imidlertid mulighet til å avbestille innen 24 timer etter bestilling, men ellers er det å kunne kansellere en billett forbeholdt forholdsvis dyre varianter -- f.eks. hos KLM finnes det fleksible billetter som kan endres, men ikke kanselleres. Skal en ha mulighet til å både endre og kansellere (attpåtil uten gebyr) blir det en nokså dyr eksersis. Trukke det er no problem , er vel grense 23 kg ?Ikke på håndbagasje. Lenke til kommentar
Submission Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hei, kjøpt noen billeter via ticket.no. Hva gjør jeg nå? Kan jeg printe ut billeten en plass? Er ikke så bereist. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hei, kjøpt noen billeter via ticket.no. Hva gjør jeg nå? Kan jeg printe ut billeten en plass? Er ikke så bereist. Her har du kjakan utskrift av flybilletter/check-in er ofte avhengig av hvilket flyselskap og hvor lenge det er til du skal reise - håper linken gir deg svaret du trenger http://www.ticket.no/skriv-ut-billett.html Lenke til kommentar
Submission Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Tusen takk Fant det der! Lenke til kommentar
Submission Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Er det noen som er interessert i t/r flybillett til kreta i høstferien, har en billett som jeg skal selge. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Pleier sikkerhetskontrollen å veie håndbagasjen? Har pakket ferdig og den veier 18 kg :o De veier ikke i sikkerhetskontrollen, men flyselskapet kan veie den ved innsjekk eller ved gaten. Hvor mange kilo du kan ha med som håndbagasje varierer fra selskap til selskap, noen har 8kg og noen 12kg, og noen mere også. Sjekk på selskapets hjemmesider så står det garantert der. MvH Kjetil Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) prøver å bestille flybilletter Oslo-Munchen for Oktoberfestivalen 2014 (om 363 dager ) men de nekter å la meg gjøre dette, prøver på Norwegian.no. At man ikke kan bestille flyreise 1 år eller lengre frem i tid kunne jeg forstått, men dette er under 1 år og jeg skjønner ikke hvorfor. Er det nettsiden dems som krøller det til eller er det rett og slett for lenge til avreise, slik at jeg ikke får bestilt før nærmere, si et halvt år før avreise? Edit: ser nå at jeg får det samme problemet på Booking.com når jeg prøver å bestille hotell. Dette er tragisk, så lenge man skal planlegge en tur som absolutt bør planlegges 1 år i forveien.. Endret 2. oktober 2013 av Countryman Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Har hørt standard for mange selskaper er maksimalt 330 dager før. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Har hørt standard for mange selskaper er maksimalt 330 dager før. ok, virker å stemme(: Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 hvor tidlig kan man droppe av bagasjen hos SAS? kan ikke huske og ha brukt de på maaaange år Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 I utgangspunktet mener jeg det er 22 timer før avgang, tilsvarende som innsjekking. Men de er ikke alltid særlig happy med å ta imot bagasje hvis det virker som om du har planer om å forsvinne bort fra flyplassen og kan finne på å ikke dukke opp neste dag. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Mener at det ikke er lov å sjekke inn kofferten dagen før da flyplassen ikke oppbevarer for deg, ei er det noen som passer på det nede i bagasjeanlegget. Endret 7. oktober 2013 av akira7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Dette kommer an på flyselskapenes regler, men de fleste tillater at du sjekker inn bagasjen dagen før du skal reise. Dette er nyttig dersom du kommer til for eks Trondheim sent på kvelden, og skal fly videre neste morgen. Du skal overnatte på et hotell på flyplassen, og vil ikke dra med deg kofferten. Etter at den er sjekket inn, blir den oppbevart i bagasjeanlegget til flyet ditt skal reise. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Vel, du kan sjekke inn, men å levere fra deg bagasjen dagen før kan du ikke. Selv i ditt eksempel at du kommer fra Trondheim og har sjekket inn kofferten der, tagger de kun til OSL. Det betyr du må hente bagasjen din i OSL, da flyplassen ikke har fasiliteter til å passe på bagasjer over natten. Endret 8. oktober 2013 av akira7 Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 1 av 2 t/r i SAS Plus for å få Eurobonus gull gjennomført. 30 fine minutter på flyplassen i Praha, rakk en øl Tilsvarende til Nice neste tirsdag. Vi gale har det godt. Forøvrig var 9/12 av passasjerene i Plus på returen folk som kun fløy t/r Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Muligens et idiotisk spørsmål, men hvis man flyr så mye at loungetilgang (og andre ubetydeligheter) er viktg, flyr man ikke da så mye at man uansett har gullkort ... ? Skjønner jo at det var et poeng så lenge en ikke fikk innenlandsk bonusuttelling, men nå klarer jeg ikke helt se problemstillingen. Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ikke når man flyr mye ID/standby og billigste billigbillettene uavhengig av allianse. Og så er jeg snål også Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Muligens et idiotisk spørsmål, men hvis man flyr så mye at loungetilgang (og andre ubetydeligheter) er viktg, flyr man ikke da så mye at man uansett har gullkort ... ? Skjønner jo at det var et poeng så lenge en ikke fikk innenlandsk bonusuttelling, men nå klarer jeg ikke helt se problemstillingen. 1. Du ønsker de samme privilegiene uten å måtte begrense dine valgt til én av de 3 store alliansene som gir privilegier. Da få reiser så mye at de har 3 gullkort er snarveier av interesse. 2. Billetter finnes i mange klasser selv innen økonomi, disse har forskjellig pris, tjenester og forskjellig poengopptjening. Reiser man billigst mulig innen en allianse skal man reise ganske mye for å få gullstatus. Snarveier er da mye billigere enn å betale dyrere for alle reisene for å oppnå gull på den måten. 3. Man har ikke gull og går inn i en periode med mere reising. Man har da lyst til å få gullstatus og privilegier så raskt som mulig og ikke vente ett helt år på å få det til. Om man har et gammelt bonuskort med noen poeng som man vil videreføre kan det være at man er midt inne i en opptjeningsperiode og det vil ta halvannet år før man får gullstatus. Endret 8. oktober 2013 av robertaas Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ser at det kan finnes mange grunner; spørsmålets opprinnelse var hvorfor dette skulle være så attraktivt i SAS spesifikt - reiser man mye med SAS skal det jo ikke allverden til for å få gull kun gjennom antallet flighter. Men koots ser jo ut til å være et unntak der. For min egen del er jeg langt mer tradisjonell i mitt flymønster, og har periodevis vekslet mellom flyselskap, avhengig av hva jeg befatter meg med. En periode var det meningsløst mye SAS, nå for tiden renner det inn KLM-poeng så jeg hverken vet hva jeg skal bruke poengene eller plastkortene til (mye long-haul til fullpris gjør visst underverker ...). Men med mer hulter-til-butter-reising har bonusopportunisme sikkert noe for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå