Mladic Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg skal ta med Xboxen min og høytalere. Må jeg ta det frem ved sikkerhetskontrollen? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg skal ta med Xboxen min og høytalere. Må jeg ta det frem ved sikkerhetskontrollen? Ja http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/30_Sikkerhet/X_Sikkerhetskontroll "Større elektriske artikler (PC, kamera, håndholdte spill etc.) skal tas ut av håndbagasjen og legges i tilgjengelige plastkasser før det sendes separat gjennom røntgenmaskinen" 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Pleier sikkerhetskontrollen å veie håndbagasjen? Har pakket ferdig og den veier 18 kg :o Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Har aldri skjedd med meg. Hvilket selskap fly du med? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 SAS. Hvor strenge er de med bagasjen jeg skal sende? Tror den veier 23,5 kg og grensen er 23. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 De veier ingenting i sikkerhetssjekken, men de kan reagere både ved innsjekking og ved gaten. Med høyttalere og en xbox så vil du antagelig ha håndbagasje som er større enn det som er tillatt og det er først og fremst størrelsen de reagerer på. Det er ikke meningen at man skal ha med seg et flyttelass inn på flyet. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/ Tror ikke de reagerer på innsjekket bagasje før man kommer opp mot 25 kg, men husk at vekten til SAS ikke nødvendigvis viser det samme som din vekt og fuktig vær kan gjøre at kofferten blir tyngere, spesielt om det er en tøykoffert. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 De veier ingenting i sikkerhetssjekken, men de kan reagere både ved innsjekking og ved gaten. Med høyttalere og en xbox så vil du antagelig ha håndbagasje som er større enn det som er tillatt og det er først og fremst størrelsen de reagerer på. Det er ikke meningen at man skal ha med seg et flyttelass inn på flyet. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/ Tror ikke de reagerer på innsjekket bagasje før man kommer opp mot 25 kg, men husk at vekten til SAS ikke nødvendigvis viser det samme som din vekt og fuktig vær kan gjøre at kofferten blir tyngere, spesielt om det er en tøykoffert. Høytalerne er ikke så store, maksimalt 15 cm høye. Så lenge håndbagasjen er innenfor maksimalt mål bør det være greit? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Da bør det kunne gå, men de kan reagere i sikkerhetssjekken om de ser det er mye metall inni høyttalerne eller xboxen. Om de skjønner at håndbagasjen er tung kan de også reagere ved innsjekking. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Noen som har erfaring med online-booking med AirAsia og lojalitetsprogrammet BIG? Jeg skal bestille 4 flyreiser med Airasia i løpet av en 2-ukers periode. Det virker som om jeg kun får bestille 1 og 1 tur eller tur/retur hvilket ikke er interessant.. Jeg har og prøvd å bestille en reise "nesten ferdig" for å se hvor mange poeng osv jeg får gjennom BIG-programmet...Da vil de ikke godta brukernavn/passord.. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Noen som har erfaring med online-booking med AirAsia og lojalitetsprogrammet BIG? Jeg skal bestille 4 flyreiser med Airasia i løpet av en 2-ukers periode. Det virker som om jeg kun får bestille 1 og 1 tur eller tur/retur hvilket ikke er interessant.. Jeg har og prøvd å bestille en reise "nesten ferdig" for å se hvor mange poeng osv jeg får gjennom BIG-programmet...Da vil de ikke godta brukernavn/passord.. For avansert? Hva med Norwegian bankkortet? noen som har erfaring? slik jeg har forstått det er det 100% gratis å bruke så lenge man betaler forbruket fast hver måned og ikke havner på overtrekksrenta dems? 1% av alt man handler havner som cashpoints i rewardprogrammet til Norwegian? Det virker litt for godt til å være sant? I hverfall for en som ALLTID betaler regninger i tide og har stålkontroll på økonomien.. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) For avansert? Hva med Norwegian bankkortet? noen som har erfaring? slik jeg har forstått det er det 100% gratis å bruke så lenge man betaler forbruket fast hver måned og ikke havner på overtrekksrenta dems? 1% av alt man handler havner som cashpoints i rewardprogrammet til Norwegian? Det virker litt for godt til å være sant? I hverfall for en som ALLTID betaler regninger i tide og har stålkontroll på økonomien.. Jeg er fast bruker av norwegiankortet, og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Har vel i snitt klart å skaffe meg 1-2 gratis kortdistanseturer med norwegian i året ved å bruke kortet til så og si alt. Edit: Stemmer at det kun blir gebyr/renter om du ikke betaler ned gjelden hver måned. Rett og slett genialt for oss som har kontroll på økonomien. Endret 19. september 2013 av -Jørgen- 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg er fast bruker av norwegiankortet, og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Har vel i snitt klart å skaffe meg 1-2 gratis kortdistanseturer med norwegian i året ved å bruke kortet til så og si alt. Edit: Stemmer at det kun blir gebyr/renter om du ikke betaler ned gjelden hver måned. Rett og slett genialt for oss som har kontroll på økonomien. Så fantastisk! Når jeg leser slikt aner jeg bestandig ugler i mosen Men det er en ting jeg lurer på med tanke på nullstilling av "rentefrihet". Jeg liker å bruke f.eks Mastercard til visse handler (med tanke på bedre forsikring) for så å betale ned Mastercardet umiddelbart eller noen få dager senere. -Om man har hatt eksempelvis 5000kr i minus på kortet i 29 dager og "gjør det opp", for så å umiddelbart trekke det i minus med 5000kr - blir antall rentefrie dager nullstilt da? (Det finnes alltids noen huller/lurerier i slike systemer mener jeg) Dette kortet minner meg nå forøvrig om 365-kortet som jeg har brukt i 2 år, aldri surret det til og aldri betalt renter = 2 fulle tanker med diesel i året gratis Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Tror vi sporer litt av i tråden nå... Anyways; Med norwegiankortet får du faktura i slutten av hver måned, denne har alltid forfall den 15. i måneden etter. Altså, kan du risikere å kun ha 15 dager på deg til å betale tilbake. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Tror vi sporer litt av i tråden nå... Anyways; Med norwegiankortet får du faktura i slutten av hver måned, denne har alltid forfall den 15. i måneden etter. Altså, kan du risikere å kun ha 15 dager på deg til å betale tilbake. Neida vi gjør ikke det, dette har absolutt med flygetråden for de reiseglade å gjøre takk skal du ha Edit: prøvde forøvrig nå å avbestille flyreisen til Bangkok i mars (for så å bestille den på nytt med Norwegian-kortet), hvilket pleier å være gratis med andre flyselskaper jeg har reist med tidligere. Men dette var rett og slett ikke mulig med Norwegian. Jeg kan flytte reisedager men kansellere er umulig?? Værste jeg har hørt! Endret 20. september 2013 av Countryman Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Kan det virkelig være så klønete med Norwegian at man ikke får lov å kansellere en reise som er booket et halvt år frem i tid? Kun om man har bestilt Flex-billett sa kjærringa på telefon.. Det strider da imot alt som har med norsk kjøpslov å gjøre? Har gått og undret over dette i 3-4 timer nå og syntes det fortjente et nytt innlegg.. Endret 20. september 2013 av Countryman Lenke til kommentar
wailer Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 det er vel ganske vanelig med billig selvskaper, har erfaring med det samme med airasia i asia, er det booket så er det booket, ingen vei tilbake Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Er slik det er, ja. Blir man nødt til å avbestille er eneste måte å få tilbake pengene med avbestillingsforsikring og de krav det medfører. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Cobranded Mastercard og SAS Eurobonus er òg genialt. Blir mye poeng når man bruker det til jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Er så mye tull med Norw for tida......flyr SAS til EWR i stedet. Blir styr i L.A uten bil , synd man ikke har førerkort. Ingen servering EWR-LAX med Virgin America , litt mat hadde vært fint men de må jo tjene litt ekstra , sånn er det bare...... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Pleier sikkerhetskontrollen å veie håndbagasjen? Har pakket ferdig og den veier 18 kg :o Trukke det er no problem , er vel grense 23 kg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå