OlafG Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Noen med erfaringer fra Boeing 757-200? Reiser på økonomiklasse Det spørs jo helt hvor langt du skal dra. Jeg synes 757-200 er et av de peneste flyene som finnes utvendig og har fløyet med den på alt fra 1,5t til 4,5t. Vil tro Europa - USA går fint, men ikke noe særlig lengre, ikke at de kan fly så mye lengre heller da. Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det som virkelig kommer an på er hvilket flyselskap, da forskjellige selskap innreder forskjellig, forskjellig underholdningstilbud, service osv. Tipper på at det er United mellom Oslo og New York det gjelder og da er United med 757 bedre enn SAS med A330 mtp underholdningssystem i det minste. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg har laget profil på flightdiary.net men har ikke alle biletter og bevis selvføgelig. Jeg mangler 6 Ryanair-flygninger til og fra Sandefjord, Torp i perioden 07/08. Flere av strekningene er fortsatt i bruk så derfor lurer jeg på om de fortsatt bruker samme fligtnumber? Vet noen dette? Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Er ikke 100% sikker, men tror ikke faste flyvninger bytter flight no. Var i alle fall ingen faste flyvninger til/fra BGO som byttet nummer gjennom mine drøye tre år som ansatt der. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det gjorde gjelder fra Oslo til Seattle med mellomlanding på Reykjavik. Flyr med Icelandair Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Icelandair skal også være rimelig kurant, med brukbart underholdningsystem. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Jada, icelandair er ok. Men jeg husker vel riktig om man skal huske å betale for maten? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Gjelder fortsatt forbudet mot væsker på flyreiser? Mener å ha lest at det skulle avvikles, men finner ingen info om det nå. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Gjelder fortsatt forbudet mot væsker på flyreiser? Mener å ha lest at det skulle avvikles, men finner ingen info om det nå. Ingenting er endret. Ikke ta alle artikler om hva som er teknisk mulig om noen år for faktisk varslinger om at noen skal endres. http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/30_Sikkerhet/X_Sikkerhetskontroll Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ingenting er endret. Ikke ta alle artikler om hva som er teknisk mulig om noen år for faktisk varslinger om at noen skal endres. http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/30_Sikkerhet/X_Sikkerhetskontroll Ok, takk. Mener det ikke var en random nettavis-artikkel jeg leste, men fra EASA eller noe sånt. Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det har vært snakk om at TSA vurderer (skal? litt usikker her) å fjerne forbudet, men det har ikke skjedd enda, og det vil ta litt tid fra de bestemmer seg før vi får se endringer i Europa. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 God morgen Ser etter en tur/retur til Bangkok i mars, Norwegian fra Gardermoen og lurer på om folk har noe erfaring med om det lønner seg å ha is i magen, vente nærmere avgangsdato med å bestille for å få billigere billett? Eller fungerer det ofte motsatt? Er det også slik at jeg innenfor samme reisedatoer kan få forskjellige priser, litt som besinpris-systemet fungerer? Er det også slik jeg hører rykter om, at om jeg sjekker priser for de samme datoene hver dag over tid vil prisene stige fordi datasystemet plukker opp stor interesse for valgte datoer? Samme gjelder AirAsia, noen erfaringer på samme måte med de? billigst å bestille tidlig? Jeg er ganske fleksibel på reisedatoen, derfor liker jeg å leke litt med bestillingen. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Når skal man sjekke inn ved utenlandsreiser, og når bør jeg være på flyplassen før avreise? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Når skal man sjekke inn ved utenlandsreiser, og når bør jeg være på flyplassen før avreise? Online innsjekking åpner vanligvis 24 timer før avgang, og innsjekking og bagasjedropp på flyplass åpner vanligvis 3 timer før avgang. Dette varierer endel så sjekk med flyselskapet for flyplassen du skal med. Innsjekking og bagasjedrop stenger vanligvis 1 time før avgang, men det varierer endel med om du har bagasje, hvilken klasse du flyr, hvem du flyr med og hvor du flyr. Igjen bør du sjekke det med flyselskapet. Husk også at det på boardingkortet står en tid for boarding som vanligvis er 20 minutter før avgang. Avgangstid er planlagt tid da hjulene til flyet skal miste kontakten med rullebanen, det er ikke tiden flyet skal forlate gaten. Enkelte tror det er greit å komme 5 minutter før avgangstid, men da har flyet som oftest forlatt gaten og billetten din blir kanselert. Møt altså senest opp på gaten til markert boardingtid. Sikkerhetssjekk og eventuell passkø (om du skal utenfor Schengen-området) fort kan ta 20 minutter hver. Å stresse seg gjennom en ukjent flyplass med masse kø er ingen god start på turen. På Gardermoen er kapasiteten sprengt, de driver ombygging og rekordmange nordmenn reiser. Så beregn god til. Endret 7. september 2013 av robertaas 1 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Husk også at det på boardingkortet står en tid for boarding som vanligvis er 20 minutter før avgang. Avgangstid er planlagt tid da hjulene til flyet skal miste kontakten med rullebanen, det er ikke tiden flyet skal forlate gaten. Enkelte tror det er greit å komme 5 minutter før avgangstid, men da har flyet som oftest forlatt gaten og billetten din blir kanselert. Feil. Avgangstiden på boardingkortet er tiden flyet skal pushe fra gate. 2 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Ja, det var det jeg trodde også. Hvis ikke det hadde vært tilfellet har omtrent alle flighter jeg har vært på blitt forsinket. Lenke til kommentar
Kat80 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei, jeg leter etter en side for billige flybilletter. Vil så gjerne på weekendtur til London, men reisebudsjetter er ikke helt det jeg skulle ønske det var... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei, jeg leter etter en side for billige flybilletter. Vil så gjerne på weekendtur til London, men reisebudsjetter er ikke helt det jeg skulle ønske det var... Jeg liker å bruke samlingssida http://www.momondo.no/ der man får en god del flyselskaper i samme søk. Ikke alle er med, blant annet Ryanair men det skal da være til nytte Ikke slagt meg dere andre for at dette er nytt og at dere har noe bedre osv, ta heller å nevn det som er bedre Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei, jeg leter etter en side for billige flybilletter. Vil så gjerne på weekendtur til London, men reisebudsjetter er ikke helt det jeg skulle ønske det var... Det er en egen tråd for tips om websider man kan bruke: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674492 Og tråden ligger fast synlig mot toppen av trådene som listes her. Lenke til kommentar
vanjasorens88 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Hei, jeg leter etter en side for billige flybilletter. Vil så gjerne på weekendtur til London, men reisebudsjetter er ikke helt det jeg skulle ønske det var... Hvis du ser etter billige flybilletter ville jeg først sjekket www.norwegian.no, de har ofte bra priser og bestiller du en tid i forveien blir de enda lavere, som regel hvertfal. Jeg syns det vanskeligste er å finne billig eller i det minste rimelig overnatting når jeg drar til storbyer... Hotell blir fort dyrere enn alt annent tilsammen! Jeg bruker ofte å se etter kampanjer eller rabatter av noe slag på hotels.com eller www.cuponation.no - det er de beste prisene jeg har funnet hittil! Håper dette hjelper Endret 10. september 2013 av vanjasorens88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå