Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når man først er inne

 

og....vil der være wifi på disse trippene, selv når det er innleide fly fremfor de planlagte dreamlinerne?

Det vil heller ikke være WiFi på Dreamlinerene til Norwegian med det første.

Det er enda en stund til Norwegian sin WiFi løsning blir sertifisert for 787.

Lenke til kommentar

Okei, flott. Så hvis jeg bestiller via supersaver så får jeg vanlig billett?

 

Jeg har også aldri reist alene før, så jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre på flyplassen. Jeg har reist med andre, men jeg har aldri tatt ansvar eller lagt merke til hva man skal gjøre. Det eneste jeg vet er at man skal gå til gate for å komme til flyet sitt.

 

Hva gjør man når man sjekker inn? Og hvis man skal sjekke inn på automaten, hva skal man gjøre med bagasjen?

Lenke til kommentar

Det ser bare billigere ut tidlig i bestllingsprosessen fordi de legger på gebyrer senere, restplass.no er vel verstingen jeg har sett på gebyrer.

 

Sjekk inn på automat, trykk for antall kolli, få utskrevet boardingkort og remse til å feste på koffert, ta den så med til skranken hvor det stå noe slikt s om "bagasje drop".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hva med når jeg skal bytte fly? Skal jeg ta ut bagasjen eller blir den automatisk overført til det neste flyet av flypersonale?

 

Spør dem i skranken om bagen sendes helt fram. Dersom du har videre flight med et annet selskap må du gå ut av flyplassen, hente bagasjen, sjekke den inn og gå igjennom sikkerhetskontrollen. :)

Lenke til kommentar

Spør dem i skranken om bagen sendes helt fram. Dersom du har videre flight med et annet selskap må du gå ut av flyplassen, hente bagasjen, sjekke den inn og gå igjennom sikkerhetskontrollen. :)

Så stress. Er det enklere å ta et direktefly dagen før for halvparten av prisen for deretter å sjekke inn på et hotell? Jeg innså nettopp at prisen doblet seg fra igår til idag.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

når man først er inne på temaet "ustabilt"...

 

selger de alkohol på Norwegians langdistanse-turer? f.eks. Oslo Lufthavn - Bangkok?

 

og....vil der være wifi på disse trippene, selv når det er innleide fly fremfor de planlagte dreamlinerne?

 

WIFI finnes hverken på de nye B787-dreamliner'ne, eller de innleide Airbus A340'ne. Norwegian tar imot kontant betaling på langdistanserutene.

 

Dette er endringene selskapet legger opp til med øyeblikkelig virkning:

- Gratis vann til alle om bord.

- Det åpnes for kontant betaling om bord, i tillegg til betaling med kort.

- De som føler seg snurt over at underholdningssystemet om bord ikke er på plass, kan få gratis avbestilling av flyreisen.

 

Edit: Gir opp...

Endret av Grunnbok
Lenke til kommentar

Fant nettopp et direktefly til destinasjonen på supersaver.no, men denne reisen står ikke oppgitt på SAS' hjemmesider. Hva er grunnen til dette?

 

Edit: Jo, fant den på hjemmesiden, men på hjemmesiden koster billetten 110 kr billigere. Hva er forskjellen?

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Det billigste alternativet er å fly med Ryanair 11.september fra Rygge til Manchester, direkteflight, 151NOK.

 

Ellers, fant jeg British Airways 12.september med en mellomlanding i London. Bagen sendes direkte. 1252NOK.

 

Edit: SAS via stockholm, 940NOK. Bag sendes direkte.

 

 

Er det behov for å betale for flyselskapets reiseforsikring?

Nei.

Endret av Grunnbok
Lenke til kommentar

Dersom du har videre flight med et annet selskap må du gå ut av flyplassen, hente bagasjen, sjekke den inn og gå igjennom sikkerhetskontrollen. :)

 

Nopers. Dette er feil. Det er mange selskaper som har avtaler. Om billetten din selges som en enhet, så er du sikret i dette tilfellet.

 

Jeg antar Mr. Mladic flyr Oslo - København - Manchester eller lignende(?). I så fall trenger han ikke hente den ut i Køben.

 

Uansett er det bare å be de tagge den hele veien, fordi du har ikke kjøpt separate billetter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Behøver man transittvisum for mellomlanding i Moskva? Jeg skal reise til Tokyo, der det blir mellomlanding i Sheremetyevo før videre reise til Narita.

 

Fant dette på den russiske ambassade.

NB! Man trenger ikke transittvisum ved opphold i inntil 24 timer fra ankomst i transittområde på flyplassen i forbindelse med mellomlanding. Transittvisum har vanligvis maksimal gyldighet i inntil 3 dager.

 

Dette bør da gå smertefritt?

 

Akkurat nå ser jeg på en billett med detaljene:

Avgang OSL 13:20 24. sept, 1 stop i SVO, ankomst i NRT 10:30 dagen etter, den 25. sept. 14 t og 10 min reisetid.

Når det står notert Total Trip Duration/reisetid, menes det vel tid i luftrom fra flyplass til flyplass, utenom ventetid mellom avgangene?

Lenke til kommentar

Behøver man transittvisum for mellomlanding i Moskva? Jeg skal reise til Tokyo, der det blir mellomlanding i Sheremetyevo før videre reise til Narita.

 

Fant dette på den russiske ambassade.

NB! Man trenger ikke transittvisum ved opphold i inntil 24 timer fra ankomst i transittområde på flyplassen i forbindelse med mellomlanding. Transittvisum har vanligvis maksimal gyldighet i inntil 3 dager.

 

Dette bør da gå smertefritt?

 

Har hatt 2 transiter på SVO i år og de går greit uten noen form for visum. Følg uansett strømmen for raskt å komme deg gjennom passkontrollen hvor køen kan ta en time.

 

Hvor lang tid det tar kan du enkelt slå opp selv ved å få flighten opp på en eller annen søkemotor eller bare beregne tid fra start til slutt og legge til tidsforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...