Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skummelt redd for at passet mitt og jeg har skilt veier her i Florida. Er vel ikke stort annet å gjøre enn å legge hjemreisen via Washington DC for et besøk på ambassaden? Greit å reise med ID billetter da så man slipper masse styr med booke om osv...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med bagasje med Air China? Skal fly Oslo-Stockholm-Beijing-Sydney. Finner litt forskjellig informasjon på nettsidene deres, men her står det at man kan ha med 1 koffert a 20 kg: http://www.airchina.us/en/customerservice/FAQ/baggage.html

Samtidig står det flere plasser at man kan ha med to kofferter a 23 kg, f.eks. her: http://www.airchina.com/gr/en/travel_information/general_travelling_inforamtion/baggage_information/baggage_checked2.shtml

Men det står litt forskjellige plasser de ulike stedene, men har sett USA, Canada, Brasil og Japan ihvertfall.

Syns dette virker litt rart, ser ikke helt grunnen til at man skulle kunne ha med mer enn dobbelt så mye Kina-USA vs. Kina-Europa/Australia, noen som kan bekrefte at man kun har 20 kg bagasje?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det er med bagasje med Air China? Skal fly Oslo-Stockholm-Beijing-Sydney. Finner litt forskjellig informasjon på nettsidene deres, men her står det at man kan ha med 1 koffert a 20 kg: http://www.airchina....AQ/baggage.html

Samtidig står det flere plasser at man kan ha med to kofferter a 23 kg, f.eks. her: http://www.airchina...._checked2.shtml

Men det står litt forskjellige plasser de ulike stedene, men har sett USA, Canada, Brasil og Japan ihvertfall.

Syns dette virker litt rart, ser ikke helt grunnen til at man skulle kunne ha med mer enn dobbelt så mye Kina-USA vs. Kina-Europa/Australia, noen som kan bekrefte at man kun har 20 kg bagasje?

Det er vanlig at man har mere bagasje med til USA. Ellers bør du unngå å reise med Air China om du kan. Det er informasjon de kun gir på kinesisk og om du ikke følger den er det ikke sikkert at du får bli med på flighten.
Lenke til kommentar

Skal fly Nice - Stavanger med Norwegian om 2 uker. Hva er absolutt minstetid for å møte opp på flyplassen? Må ta tog og er redd det kan bli forsinket, noe som har hent før. Men vil ikke endre billett siden alt er ordnet og betalt. Husker på OSL så var grensen på 30min før avgang på innenlands.

Lenke til kommentar

Bare jeg som misser noe her, eller kan man bestille full-flex-billetter (slik at man vet at man kan endre/refundere dersom man ikke rekker flyet) for så å avbestille før, når man vet at man når det, og bestille en vanlig billigbillett for å spare et par hundrelapper?

Bare en tanke som streifet meg, SAS det gjelder.

Lenke til kommentar

billig flyselskap som flyr barcelona - norge ?

Hei, skal du fly til Oslo fra Barcelona er vueling.com den raskeste og billigste veien. SAS og Norwegian flyr samme rute for ca 200kr mer. AirBaltic, AirBerlin og Brussels Airlines flyr med 1 mellomlanding i hvv. Riga, Berlin og Brussel. :)

Lenke til kommentar

hei sveis! jeg lurer på om det er noen som vet om Bulgaria godtar nødpass da det står at passet må være gyldig i 3 mnd fra avreise?

Hei!

Bulgaria godtar nødpass så lenge det er gyldig mens du er der nede. Husk at nødpass bare kan brukes én gang.

Lenke til kommentar

Skal fly Nice - Stavanger med Norwegian om 2 uker. Hva er absolutt minstetid for å møte opp på flyplassen? Må ta tog og er redd det kan bli forsinket, noe som har hent før. Men vil ikke endre billett siden alt er ordnet og betalt. Husker på OSL så var grensen på 30min før avgang på innenlands.

Hei!

Normalt stenger innsjekk 45min før avgangstid.

Lenke til kommentar
Hei, skal du fly til Oslo fra Barcelona er vueling.com den raskeste og billigste veien. SAS og Norwegian flyr samme rute for ca 200kr mer. AirBaltic, AirBerlin og Brussels Airlines flyr med 1 mellomlanding i hvv. Riga, Berlin og Brussel. :)
Har folk ikke hørt om Ryanair?
Lenke til kommentar

bor i tromsø, men skal ha fly til en av flyplassene rundt oslo

sjekket ryanair. var billig det

men skal vente med å bestille til neste tirsdag, da er det jo supertirsdag. sist gang var det billige billetter til sandefjord, ble for sein å bestille da

Hei!

Ryanair flyr til Rygge. Skal du fly til tromsø må du fly via OSL. Iflg Google Maps tar det 1t og 10m med bil fra Rygge til OSL. Ryanair flyr ikke fra hovedflyplassen i Barcelona, de flyr fra Reus som er en flyplass langt unna Barcelona. Den er vanskelig å komme seg til da busser, tog o.l går til BCN.

Det enkleste, billigste og raskeste vil være å fly vueling.com fra hovedflyplassen i Barcelona (BCN) til Oslo (OSL).

PS: Er du under 26år kan du bestille SAS ungdomsbillett fra Oslo til Tromsø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...