Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dere ville gått på en ålreit resturant i samme klærne som dere har gått i til shopping?

6408918[/snapback]

Mnjei, mnja. Kommer en smule ann på hvilke klær jeg hadde på meg i utgangspunktet og i hvilken sammenheng jeg er på resturant. Jeg skifter i hvert fall ikke klær til frokost, dagsaktivitet, lunch, ettermiddagsaktivitet, middag og fylla. Og jeg er en av de som kan bruke samme klesplagget i mer enn to-tre timer før det må på renseri :) men om Joachim er såpass ureinslig at han ikke kan bruke klær i mer enn tre timer så skal ikke jeg klandre ham for det ;)

Lenke til kommentar

Enig. Pappaen min er dessuten sterkere enn deres pappa. Til sammen.

Over til noe annet. Hva er deres erfaring med å reise billettløst? Hele veien? Dvs. kun bruke et kort, også som boarding pass? Hva sier vaktene ved avgangshallen når man dukker opp uten boarding pass? Har de en scanner der? Og hva med tax-free?

Lenke til kommentar
Enig. Pappaen min er dessuten sterkere enn deres pappa. Til sammen.

Over til noe annet. Hva er deres erfaring med å reise billettløst? Hele veien? Dvs. kun bruke et kort, også som boarding pass? Hva sier vaktene ved avgangshallen når man dukker opp uten boarding pass? Har de en scanner der? Og hva med tax-free?

6413506[/snapback]

Her er jeg helt blank må jeg inrømme. Jeg har alltid eticket, men med boarding card på lomma.. :cry: Redd for at det skal gå galt i alle de bongo landene jeg reisier til på østen og sydamerika :p

Lenke til kommentar
Printer alltid ut boarding cards på de automatene jeg.. Har aldri reist helt papirløst liksom.

6414406[/snapback]

Jeg har heller aldri reist 100% papirløst - jeg pleier å møte opp på OSL med mitt EuroBonus-kort og så får jeg BP der. Men jeg vurderer å teste ut SK sitt "papirløse system" en gang i nærmeste fremtid, men jeg lurer bare på hva vektene inn til intl avgangsterminalen kommer til å si. :)

Lenke til kommentar
Printer alltid ut boarding cards på de automatene jeg.. Har aldri reist helt papirløst liksom.

6414406[/snapback]

Jeg har heller aldri reist 100% papirløst - jeg pleier å møte opp på OSL med mitt EuroBonus-kort og så får jeg BP der. Men jeg vurderer å teste ut SK sitt "papirløse system" en gang i nærmeste fremtid, men jeg lurer bare på hva vektene inn til intl avgangsterminalen kommer til å si. :)

6414749[/snapback]

Du blir jo neppe førstemann som reiser billettløst, så de har nok et system for det. Pappa pleier ihvertfall alltid å reise billettløst med corporatepass...

Lenke til kommentar
Hver gang jeg har reist elektronisk har jeg alikevel fått masse papirbiletter. Dessuten printer jeg jo ut voucheren på pc'n i forveien. Jeg forstår ikke helt hvor besparelsen skulle ligge. Men at det kan være enklere er jo logisk nok.

6415376[/snapback]

Du har nok misforstått.

Å reise billettløst betyr at du kun har med deg et kort (kreditt eller eurobonus f.eks.), dvs. at du sjekker inn på internett og at du bruker kortet ditt hele veien frem til flyet (også som boarding pass ved at den scannes ved ombordstigning). Du trenger mao. ikke én eneste papirbillett. :)

Lenke til kommentar

Vet du, jeg lurer på om jeg fløy helt billettløst på en Delta Connection-flight(operated by Sky West) SLC-SFO en gang.. Var nemlig krise pga manglende amerikansk adresse tilknyttet kredittkortet som måttet ordnes, fordi det var "eneste billetten". Men hvordan de gjør det i SLC er jo lite interresant iforhold til OSl.

Forresten, jeg kom på det nå... Det ble printet papribilletter, som i tillegg ble overstreket med rød markeringstusj, da vi mnåtte inneom en ekstra sikkerhetskontroll. Så da var det nok ikke papirløst nei.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet på en gang jeg reiste helt billettløst. Begynte nemlig å tenke litt på hvordan det var med setenr, og da jeg bare brukte eurobonuskortet hele veien og ikke sjekket inn bagasje fikk jeg en liten kvittering (som på rema1000) med setenr.

Lenke til kommentar

Sakset fra Sas.no om Tax Free og E-ticket

Viktig hvis du skal handle tax free

På Oslo Lufthavn Gardermoen og København Lufthavn Kastrup trenger du bare kortet når du handler tax free. På alle andre flyplasser må du vise et ombordstigningskort. Det betyr at du må sjekke inn på en automat, eller i skranke, før du kan handle.

Har ikke testet dette i praksis da det stortsett bare har vært innenlands flyging den siste tiden.

Lenke til kommentar
Sakset fra Sas.no om Tax Free og E-ticket
Viktig hvis du skal handle tax free

På Oslo Lufthavn Gardermoen og København Lufthavn Kastrup trenger du bare kortet når du handler tax free. På alle andre flyplasser må du vise et ombordstigningskort. Det betyr at du må sjekke inn på en automat, eller i skranke, før du kan handle.

Har ikke testet dette i praksis da det stortsett bare har vært innenlands flyging den siste tiden.

6435801[/snapback]

Det funker! Dama foran meg i køen måtte vise boarding card, mens jeg bare sa at jeg brukte kortet mitt (har ett slikt SAS TPC business kort) Det var helt greit det :w00t:

Lenke til kommentar

Hei lurer på en ting som kanskje dere flyproffe kan svare på. Om en ukes tid tar jeg turen til Hellas med flyselskapet KLM dette skjer med en mellomlanding i Amsterdam. Mitt pass er desverre utgått, men siden både Nederland og Hellas er med i schengen så skal jo dette i teorien gå greit. Men jeg har hørt at endel selskaper krever at du har pass likvell, noen som vet om KLM gjør dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...