Euklid Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg synes det er så urettferdig at det er longhaulflights som skal til for å få gull. Koster jo bare 25% mer for en tur over atlanteren eller til asia i forhold til en tur til amsterdam for "meg", men det gir 500% flere poeng... weird. Tja. 25% mer for tilsvarende billett kjøpt like lang tid på forhånd? Lite realistisk å sammenligne last minute-billetter med fleksibilitet med lavprisbilletter kjøpt en evighet på forhånd. Nekter å tro at en typisk tur Norge-USA/Asia koster 25% mer enn Norge-Amsterdam. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Har fri fra studier fra midten av mai, og kunne tenke meg å reise da, og heller utsette jobb til Juli/August! Har vært snakk om Thailand og Vietnam, men leser forskjellige forskjellige steder at det er mange som reiser fra Saigon eller Bangkok til Kambodsja. Tenkte derfor at vi like gjerne kunne ta tre fluer i en smekk, og besøke alle landene Ser at flere på nettet har tatt tog, taxi eller buss for å krysse grensene - til priser som nesten er for gode til å være sanne. Ser jo ut som om det går an å få til dette til en drømmepris. F.eks: http://www.passplane...e_how_to_go.htm Noen som har erfaring med å reise mellom noen av disse landene? Andre nyttige tips tas imot med stor takk! Endret 9. januar 2013 av Bob Sacamano Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvilke erfaringer har dere med Air Berlin? Er det er lavprisselskap som er like ræva som RyanAir, eller er det mer tålelig? Jeg kunne tenke meg en liten tur rundt i Europa (Krakow - Praha - Bratislava - Ljubljana - Wien - hjem), og jeg ser Air Berlin har ganske billige priser til Krakow og hjem igjen fra Wien. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Aner ikke hva som er så ræva med Ryanair bortsett fra alle som ikke har reist med dem som klager. Air Berlin vant Aftenpostens test av lavprisselskaper i 2010. Du betaler ekstra for innsjekket bagasje, men har bedre service inkludert ombord enn SAS. På Tegel må du antagelig helt ut av terminalen og inn på en annen terminal ved transit. Endret 10. januar 2013 av robertaas Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Takk for svaret robert, da går jeg for Air Berlin dersom ikke noe bedre skulle dukke opp. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Aner ikke hva som er så ræva med Ryanair bortsett fra alle som ikke har reist med dem som klager. Ryanair er ræva, jeg har reist med de flere ganger, og unngår det helst. Alt av tjenester koster ekstra penger. Setene er ikke behagelige for litt lenger flyturer en en time, all reklamen de skal ha ombord er plagsom, ved flere anledninger har flyet ikke vært bra nok rengjort før avgang, maten de selger er eksepsjonelt dårlig (micro-pizza bla.) og ikke minst skjulte utgifter. Sist høst når jeg og noen venner skulle fly fra Riga til Rygge og kom på flyplassen så måtte plutselig alle Ryanair-passasjerer betale et "sikkerhetskontroll-gebyr" på 9 euro. Jeg unngår Ryanair hvis jeg kan. Air Berlin vant Aftenpostens test av lavprisselskaper i 2010. Du betaler ekstra for innsjekket bagasje, men har bedre service inkludert ombord enn SAS. Jeg har ikke spesielt gode eller dårlige erfaringer med Air Berlin, et helt greit lavprisselskap, på linje med Norwegian. Ligger et hakk under SAS er min mening. Der jeg har hatt trøbbel og har måttet krangle med de er når de har rotet bort bagasjen min og når de har vært forsinket. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Ryanair er ræva, jeg har reist med de flere ganger, og unngår det helst. Alt av tjenester koster ekstra penger.Om man sammenligner med SAS og Norwegian så tar de også ekstra betalt for mye, det er uansett sluttprisen for alt som er viktigst og der kommer Ryanair ofte best ut.Setene er ikke behagelige for litt lenger flyturer en en time,Kan ikke se at setene er spesielt annerledes eller plassen mindre hos noen andre som flyr Europa, ikke engang på business class. For bedre seter må man over på intercontinentale reiser og høyere klasse. Og setene kan ikke legges med slik at man for setet forran i fanget. Oppfatningene om dette er delte, mange synes det er en fordel. Jeg har ikke hatt problemer med setene selv med reiser på 4 timer. all reklamen de skal ha ombord er plagsom,Alle har vel endel reklame ombord. At det er reklame på lukene til bagasjehyllene ser jeg ikke som noe problem.ved flere anledninger har flyet ikke vært bra nok rengjort før avgang,Det varierer vel med avganger og selskap. Noe så skittent og nedslitt som det SAS enkelte ganger har tilbydt meg har jeg aldri opplevd med noen andre.maten de selger er eksepsjonelt dårlig (micro-pizza bla.)Ryanair tilbyr en langt større og billigere meny enn mange andre. Det er bare å unngå det man ikke liker. Har ikke hatt problemer med å finne noe å spise og drikke ombord slik jeg har hos konkurrentene.og ikke minst skjulte utgifter. Sist høst når jeg og noen venner skulle fly fra Riga til Rygge og kom på flyplassen så måtte plutselig alle Ryanair-passasjerer betale et "sikkerhetskontroll-gebyr" på 9 euro.Den avgiften for Riga er spesiell, unik og absolutt ikke bra. Har ikke reist med dem dit så jeg vet ikke hvor godt det opplyses om det, men for de destinasjonene jeg har reist til har jeg aldri fått noen overraskelser eller skjulte utgifter. De har ellers lagt om kredittkortgebyret til 2% slik at man må ha en billettpris på 1500 kr per person for at gebyret skal bli like stort som "servicehonoraret" til SAS. I desember var det mulig å booke reiser til Polen som inkludert alle gebyrer kom på 12-13 kr t/r. Nå kan du for eksempel booke helgetur til Berlin for 181,56 kr t/r med alle gebyrer. For få dager siden var det mulig til under 100 kr. Ingen kommer i nærheten av disse prisene. Endret 10. januar 2013 av robertaas 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Så det koker ned til at mye handler om personlige preferanser. Noen (inkludert deg) liker Ryanair, andre (inkludert meg) synes det er "ræva". Helgetur til Berlin for 181,56 er selvsagt billig. Etter min mening er det for billig. Det er en grunn til at Ryanair har så lave priser, blant annet måten de behandler sine ansatte. Det er opp til hver og en om man ønsker å støtte slik oppførsel. Jeg gjør ikke det, og unngår derfor privat Ryanair hvis jeg har andre alternativer. Når det gjelder jobbreiser så er det uansett uaktuelt å booke med Ryanair. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ingen kommer i nærheten av disse prisene. Pris er ikke det viktigste for alle som reiser, og det virker som om du tror det. 1 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Holder på å etterregistrere poeng hos SAS, men jeg må oppgi et boarding nummer. Hvor på billetten står det? Edit: Bare glem det, fant ut av det. Endret 11. januar 2013 av Haawy Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Finnes det noen billigflyselskaper som flyr til asiatiske reisemål fra Australia? Fant liksom ikke noe billig, håpet at det var noe ryanairaktig så jeg kunne eventuelt ombestemme meg uten å tape mye penger. Hvis ikke så må jeg vel kjøpe en bilett som kan refunderes. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Finnes det noen billigflyselskaper som flyr til asiatiske reisemål fra Australia?Fant liksom ikke noe billig, håpet at det var noe ryanairaktig så jeg kunne eventuelt ombestemme meg uten å tape mye penger. Hvis ikke så må jeg vel kjøpe en bilett som kan refunderes. Air Asia er bra. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Kan ikke si det var så veldig mye bedre fra Australia enn de andre, fant mye bra innen asia som kan være nyttig senere, men billigste jeg fant som jeg kunne bruke var på litt over 2000kr selv nå ca. 4 mnd. på forhånd. Endret 12. januar 2013 av multisync Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Finnes det noen billigflyselskaper som flyr til asiatiske reisemål fra Australia? Fant liksom ikke noe billig, håpet at det var noe ryanairaktig så jeg kunne eventuelt ombestemme meg uten å tape mye penger. Hvis ikke så må jeg vel kjøpe en bilett som kan refunderes. Australiabasert lavprisselskap med flyvninger til Sør-Øst Asia o.l: http://www.jetstar.com/au/en/home Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det gjelder å slå til når Air Asia legger ut tilbud. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Skal være salg der 15. så får sjekke da. Deals som ligger ute nå var bare mellom asiatiske land, ikke australia i det heletatt. Jetstar var heller ikke sånn kjempebra prismessig. Endret 12. januar 2013 av multisync Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Er ikke imponert over multicuty booking. Prøver å booke en reise, men må splitte opp i flere bookinger da ingen klarer håndtere hele reisen. Med forenklet booking kommer ebookers.no ut med beste pris. Over dette ligger: kayak.com +858 NOK Expedia.no +1031 NOK kayak.no +2185 NOK Flyselskapet med flest segmenter +2322 NOK Disse klarte ikke finne noe selv med forenklet booking: Restplass.no wideroe.no ebookers.com expedia.com -Er det andre siter jeg bør prøve å booke fra? -Noen som aner hvor mye ebookers.no legger til prisen som ekstra utgifter for bookingen? Klarer ikke finne noe info om det på siten og det ser ut til at de først vil oppgi det når man har oppgitt alle personalia og godtatt å booke fra dem. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Har booka flere reiser gjennom ebookers, og den prisen du får oppgitt er det du skal betale. Ingen ekstra skjulte gebyrer. Lenke til kommentar
Halfsack Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hei, jeg og tre andre venner planlegger å bestille en flytur til Alicante med SAS-ungdomsbilletter. Disse betaler vi 2000 kr for tur/retur per pers. Reisen er fra 30. Juni til 13. Juli i sommer, lurer på om dette er gunstige billetter og om SAS er det helt OK selskap å fly med? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hei, jeg og tre andre venner planlegger å bestille en flytur til Alicante med SAS-ungdomsbilletter. Disse betaler vi 2000 kr for tur/retur per pers. Reisen er fra 30. Juni til 13. Juli i sommer, lurer på om dette er gunstige billetter og om SAS er det helt OK selskap å fly med? Det er ikke billig for Alicante, men det er en veldig god pris for å reise dit midt i fellesferien. Dere kan ikke regne med å finne bedre priser. SAS er greie, bagasje er inkludert, men dere må betale for servering ombord slik som alle andre som flyr direkte til Alicante fra Norge. Pass på å ha registrert Eurobonus før dere reiser for dere får antagelig mange poeng for den turen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå