akira7 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 To spørsmål: 1.) Har Gardermoen check-in-maskiner fra Lufthansa? 2.) Kamera + utstyr. Hva er deres rutiner rundt dette? 1. Du kan bruke automaten til SAS, der kan du sjekke inn hos flyselskaper som hører til under SAS Group og Star Alliance. 2. Er nok besvart av andre her. 1 Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 1. Du kan bruke automaten til SAS, der kan du sjekke inn hos flyselskaper som hører til under SAS Group og Star Alliance. Kun de som bruker SAS sine bakketjenester.. Tap, Swiss og UA/CO er det Menzies som handler og selv om de er i Star Alliance så får du ikke sjekket inn hos SAS hvis du reiser med en av de.. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Kun de som bruker SAS sine bakketjenester.. Tap, Swiss og UA/CO er det Menzies som handler og selv om de er i Star Alliance så får du ikke sjekket inn hos SAS hvis du reiser med en av de.. Du har helt rett, Mika. Svarte bare rett og slett uten å ta hensyn til de andre handlingselskapene. Til svar for spørsmålet så kan han bruke automaten til SAS. Om han sjekke inn online og skal reise med Lufthansa fra Norge, så må han bruke hjemmesiden til SAS til dette, pga datasystemer. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Fløy med Norwegian i dag og landet 3,5timer etter at det skulle. Har man noen rettigheter Her, syntes jeg hørte noen på flyet snakket om det. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Kun de som bruker SAS sine bakketjenester.. Tap, Swiss og UA/CO er det Menzies som handler og selv om de er i Star Alliance så får du ikke sjekket inn hos SAS hvis du reiser med en av de.. Pluss Turkish Airlines som også er i Star har Menzies som handlingagent på OSL. Men nå er det kommet universalautomater på OSL så mulig det går an å velge noen av de selskapene der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Da har jeg gjort opp totalen for 2012: 73 flighter mot 74 i 2011 så jeg holder ganske så jevnt tempo. Alle private flighter. Det er flere som nekter å tro meg når jeg sier jeg ikke har gullkort. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 haha, ikke så rart til det! 73 flights!? Tror jeg har 4 turer. Du burde jo ha sett en god del av verden nå. Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 27 endte jeg opp på, som jo er rekord for min del. Nå er de fleste flightene der mellom Bodø og Oslo pga forsvaret, men fikk da luftet meg et par andre steder også Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hva bruker dere for å lage den der? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 På denne siden, velg map paths og blue marble. Lenke til kommentar
eflatjan Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 25 flyturer i 2012. 16 flyplasser, 10 flyselskaper og 9 flytyper. Desverre ikke nok til å vedlikeholde Gull/Safirkortet (Finnair/One World) Nå er jeg degradert til sølv. (Sukk...) Ettersom pengebingen er tom blir det neppe mange turer i 2013. (dobbeltsukk...) Lenke til kommentar
Guro_ Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen tips til flyselskap jeg kan bruke hvis jeg vil bestille reise fra Marokko til Gran Canaria i påskeferien (23. mars)? Beste tilbudet jeg har funnet til nå er på 2743,- fra Menara til Las Palmas (rett under 9 timer med 1 stopp). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen tips til flyselskap jeg kan bruke hvis jeg vil bestille reise fra Marokko til Gran Canaria i påskeferien (23. mars)? Beste tilbudet jeg har funnet til nå er på 2743,- fra Menara til Las Palmas (rett under 9 timer med 1 stopp).Binter Canarias flyr direkte torsdager og søndager for ca. 100 euro, de har et salg som snart slutter. Du kunne fått det enda billigere om du hadde slått til når de la ut tilbudet. Lenke til kommentar
Guro_ Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Åh, tusen takk! Jeg får forresten opp alternativene Promotions (80 euro), Basic fares (110 euro) og Turista (200 euro) innenfor General fares. Hva er forskjellen på disse? Og må jeg ha noen spesielle forutsetninger for å kunne velge billigste alternativ? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) aner ikke hvor mange flyvninger, da en del av flyvningene har vært gjennomført mere enn en gang. Men jeg er heller ikke morsom kunde noen steder, mistet eurobonus sølv-kortet i fjor, håper å klatre på minst ett selskap i år, men blir neppe gull noen steder Edit, glemte faktisk Kastrup - Tirstrup, det tok jo nesten en halvtime og var jo klart en viktig tur Endret 6. januar 2013 av bufodill Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Får legge inn min total da... Jeg har også flere strekninger som jeg har flydd flere ganger... Mine topp tre ruter er som følger: 1. EWR-OSL 2. OSL-EWR 3. SFO-EWR 44 flyturer totalt, 171,22 timer i luften (1 uke). 3,06 ganger rundt jorden. Status i 2012. Rekvalifisert til EuroBonus Gold og ble United Premier Platinum. Høydepunkter med hensyn på fly i 2012 var Boeing 787 med United og Boeing 747-8i med Lufthansa. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Åh, tusen takk! Jeg får forresten opp alternativene Promotions (80 euro), Basic fares (110 euro) og Turista (200 euro) innenfor General fares. Hva er forskjellen på disse? Og må jeg ha noen spesielle forutsetninger for å kunne velge billigste alternativ? Her må du nok gjøre litt mere research selv, kjenner ikke noe særlig til selskapet. Hva som inkluderes av bagasje er antagelig det viktigste å finne ut av. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg synes det er så urettferdig at det er longhaulflights som skal til for å få gull. Koster jo bare 25% mer for en tur over atlanteren eller til asia i forhold til en tur til amsterdam for "meg", men det gir 500% flere poeng... weird. Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Du kan jo kvalifisere deg på segmenter også, om det er EB Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Du kan jo kvalifisere deg på segmenter også, om det er EB Stemmer det... For EuroBonus medlemmer bosatt i Norge så kvalifiserer du til sølv etter 20 enkeltreiser (segmenter) med SAS, Widerøe eller Blue1. Dette gjelder uansett klasse du flyr i. For å få gull så må du fly 35 enkeltreiser. Innenriksflyvninger gjelder ikke, det er også derfor man trenger færre segmenter eller mindre poeng hvis man er bosatt i Norge for å få gull. For oss som allerede har gullkort så er det også lettere å rekvalifisere, siden jeg får 25% flere grunnpoeng på flyvninger med SAS, Widerøe eller Blue1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå