Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det, men det klarer jeg ikke. Jockes planlegging går ut på to antrekk/dagen, men jeg har jo lært å begrense bukser. En dress og en blazer, sistnevnte er også greit å reise med, så slipper man å styre med å pakke den. Men jeg må vel fort vekk ha med nesten 2,5 t-skjorter og skjorter per dag..

 

Jeg klarte meg med carry-on trillebagen min når jeg bare hadde en overnatting. Det skal jeg ha sagt.

Lenke til kommentar
Jeg vet det, men det klarer jeg ikke. Jockes planlegging går ut på to antrekk/dagen, men jeg har jo lært å begrense bukser. En dress og en blazer, sistnevnte er også greit å reise med, så slipper man å styre med å pakke den. Men jeg må vel fort vekk ha med nesten 2,5 t-skjorter og skjorter per dag..

 

Jeg klarte meg med carry-on trillebagen min når jeg bare hadde en overnatting. Det skal jeg ha sagt.

6404874[/snapback]

 

Er jo ikke vanskeligere enn å shoppe villt ;)

Lenke til kommentar
Så om du skal ut å reise i to uker så har du med deg hele 35 skjorter og t-skjorter?  :wow:

6405076[/snapback]

Ville nok muligens klart meg med 25-30, så lenge det var renseri tilgjenglig. Man kler seg til frokost, så skal man kanskje gjøre noe, og skifter til det. Så skal man kanskje ha en lunch, og til tider kan det være praktisk å skifte da også. Merk, til tider. Til middag må man jo skifte, og vips.. Også er ikke jeg fryktelig glad i å bruke ting som begynner å bli småsvette. Så da tar jeg heller med meg litt.

 

Og strengt tatt trenger du ikke fortelle meg at jeg skifter litt mer enn nødvending.

Lenke til kommentar
Ville nok muligens klart meg med 25-30, så lenge det var renseri tilgjenglig. Man kler seg til frokost, så skal man kanskje gjøre noe, og skifter til det. Så skal man kanskje ha en lunch, og til tider kan det være praktisk å skifte da også. Merk, til tider. Til middag må man jo skifte, og vips.. Også er ikke jeg fryktelig glad i å bruke ting som begynner å bli småsvette. Så da tar jeg heller med meg litt.

 

Og strengt tatt trenger du ikke fortelle meg at jeg skifter litt mer enn nødvending.

6405111[/snapback]

Hvor mange trenger du hvis det IKKE er renseri tilgjengelig da? Tror du burde tvangsendes til Gay Army :D

 

Og hvorfor må man egentlig skifte for å spise middag? Når jeg er ute og reiser bor jeg liksom ikke på hotellet, og er kanskje ute og farter hele dagen. Da drasser jeg ikke rundt på "frokost-antrekk", "lunch-antrekk" og "middag-antrekk". Jeg går mer eller mindre rundt med de samme klærne hele dagen (med mindre jeg skal bade eller noe slikt). Også har jeg en enkel filosofi her i livet: hvis en restaurant ikke slipper meg inn med de klærne jeg går i, er den ikke verdt å besøke :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg farter ogsaa litt rundt, og da blir det plutselig nodvendig aa faa skiftet litt paa seg... F.eks. spiser man frokost, saa kanskje man tenker aa ta det rolig for lunch, og tar paa seg litt mer avslappete klaer for man setter seg i solen. Det kan man naturligvis ikke ha paa til lunch, og man skifter derfor. Saa vil man kanskje se noen turistattraksjoner, og foler for aa gaa mer hensiktsmessig kledd. Men det nytter jo ikke til middag, og vips, enda ett skift. Dog skal det sies at jeg er veldig flink til aa kombinere de ulike klaerne.

 

Og som sagt, skiftet lunch er ikke obligatorisk, men jeg gjor det ofte for det.. Spors jo hva slags ferie man er paa ogsaa..

 

Dessuten er renseri fryktelig dyrt i Norge, i tillegg til at norske renserier er utrolig trege. Derfor pleier jeg ofte aa benytte sjansen til aa faa renset ting i utlandet. Min far oppfordrer faktisk til aa gjore det. Renset yndlingsdressen min paa Sheraton Schipol paa tirsdag. Leverte den ti paa fem, hadde den tilbake paa rommet halv ni(mulig den hadde hengt der lenger).

 

Men jeg innser at min pakking ikke er hensiktsmessig, om det er noen trost.

Lenke til kommentar

Jeg står opp, dusjer, kler meg, spiser frokost. Og så, shockingly enough, fortsetter jeg dagen uten å skifte. Jeg skrifter hvis jeg har drevet idrett, f.eks., eller hvis man skal på fest/fin middag osv, eller noe anna spesielt.

 

Men at renseri er billigere i utlandet skal du ha high five, for, JoachimR!

Lenke til kommentar
Jeg står opp, dusjer, kler meg, spiser frokost. Og så, shockingly enough, fortsetter jeg dagen uten å skifte. Jeg skrifter hvis jeg har drevet idrett, f.eks., eller hvis man skal på fest/fin middag osv, eller noe anna spesielt.

 

Men at renseri er billigere i utlandet skal du ha high five, for, JoachimR!

6406996[/snapback]

 

Samme her! Har på meg de samme klærne fra morgen til kveld, selv om jeg av og til på kveldstid tar på meg noe mer behagelig, eller hvis jeg skal noe spesielt tar jeg på meg noe litt finere :)

Lenke til kommentar

Jepp... Men nå er vi jo rimelig off topic.

 

Presterte faktisk å være hjemme halv tre i natt etter at Norwegian først ødela et fly og da det kom et nytt for å få oss over fjellet så var det plutselig en for mye på flyet. Så da brukte de nesten en time på å rope opp hele flyet :) Er jammen herlig når alt går på tverke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...