Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Gidder ikke å opprette en egen tråd, men noen som er kjent med at samtlige reiseselskap har sluttet å chartre fly fra Stavanger til Kos?

Er jo enda litt tidlig, men fra flere andre norske byer er det satt opp charterfly allerede.

Lenke til kommentar

Eneste rimeligere forsikringsalternativ jeg kan se enn Gouda et al er å ha noe som er mer i nærheten av en ren helseforsikring, mulig BUPA eller lignende er villige til å selge noe slikt. Det er jo strengt tatt ikke særlig nødvendig å betale for å få erstattet tapt bagasje om du uansett ikke har de helt store problemene med å kjøpe nytt om det fordufter.

Trikset med å returnere til Norge funker fint hvis det ikke skal allverden til for å få reisen under 45 eller 60 dager, men er man på feil side av kloden skal det en del til før det lønner seg.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om BUPA, er de store og kjente egentlig?

Siden deres virket ihvertfall grei, og fikk det ned i ca. 5k med dem, riktignok uten noe cover for eiendeler, så må isåfall la kameraet ligge hjemme (eneste av spesiell verdi jeg reiser med). Med dekning av verdisaker osv. ble det oppe i 9k.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

BUPA er rimelig anerkjent, blir blant annet brukt en del av store selskaper som utstasjonerer ansatte rundt omkring i verden.

Gouda har forresten lavere priser om du er under 35 og kan leve med egenandeler, tipper rett under 6000 for et halvår utenfor Europa.

... er det egentlig krise om en reiser med kamera og annet uten forsikring? Jeg har ingen store betenkeligheter med å reise uten. Forsvinner det får man heller kjøpe nytt, uansett om jeg er hjemme eller på tur. Tough luck.

Lenke til kommentar

Kjører Norwegian sine "nest-beste" fly til Berlin i mai 2013? De kjører neppe dreamliner, men de med internett ihvertfall? :)

Det er stor sjanse for det ja. Norwegian har 57 fly av typen Boeing 737-800 per dags dato, 45 av individene har antenna på taket, så internett på flyet har du stor sjanse med. Installasjonen for restede fly som ikke har fått installert skiboksen på taket er i gang igjen, så større sjans for wifi når du skal fly til Berlin i mai '13.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ryanair har lagt om kortbegyret til 2% og i tillegg inkludert et administrasjonsgebyr på 55 kr i billettprisen. De gjorde den andre endringen først etter et par dager slik at det har vært mulig å booke t/r til Polen til helt nede i 7,14 kr inkludert gebyr.

Jeg trodde det var feilprising da jeg først så det og det er noe Ryanair kunne gitt de reisende problemer med. Valgte derfor ikke tipse om dette.

Lenke til kommentar

Har med alt utenom stort stativ inn på flyet. Men en gang jeg virkelig hadde dratt til med en ekstra heftig mengde fotoutstyr og annen elektronikk ble jeg plukket ut tilfeldig til ekstra grundig sjekk i Tyskland (og når tyskerne skal være ekstra grundige er det lite som går fort), tok 20 min før de hadde fått scannet hver eneste lille duppeditt for eksplosiver.

Lenke til kommentar

To spørsmål:

1.) Har Gardermoen check-in-maskiner fra Lufthansa?

2.) Kamera + utstyr. Hva er deres rutiner rundt dette?

1. Jeg kan ikke svare deg på det.

2. Jeg har ikke mye utstyr, men jeg hadde en sekk hvor jeg la håndbagasje og presset en fotobag oppi. I fotobaggen lå det et 550D + 18-55+50mm+ekstra batteri+lader + overføringskabel. I sekken sammen med baggen hadde jeg vel bare vanlig håndbagasje.. Var en helt normal skolesekk med en Lowepro toploader av et slag presset ned i sekken :)

Edit: Hadde også macbooken liggende i sekken.. :p

Har med alt utenom stort stativ inn på flyet. Men en gang jeg virkelig hadde dratt til med en ekstra heftig mengde fotoutstyr og annen elektronikk ble jeg plukket ut tilfeldig til ekstra grundig sjekk i Tyskland (og når tyskerne skal være ekstra grundige er det lite som går fort), tok 20 min før de hadde fått scannet hver eneste lille duppeditt for eksplosiver.

Apropo scannere osv. De nakenscanerne i USA var virkelig ikke så ille, heller gode. Det var ikke noe "tilfeldig sjekk" bare "inn med deg" *scan* "Hadebra!".

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...