Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et skikkelig dilemma, har nesten tømt eurobonuskontoen helt på bonusreiser.

Har en god del poeng hos Trumf som om jeg overfører dem gjør meg i stand til å hoppe på nye tilbud med poengrabatt på bonusreiser, men det er også av og til tilbud med ekstra poeng ved overføring fra Trumf til Eurobonus. Det har ikke vært noen slike siden mars. Så skal jeg vente med å overføre poengene til jeg får bedre vekslingskurs eller skal jeg overføre med en gang? Om jeg venter og det plutselig kommer tilbud på reiser så vil det ta minst 4 dager å overføre poengene og da er det for sent til å benytte tilbudet. :hmm:

Lenke til kommentar

Noen som har meldt seg på EuroBonus PointBooster? Jeg planlegger to helgeturer (London og Helsinki), svarte at jeg kom til å ta 5 enkeltreiser, kunne selvfølgelig svart 6, men om jeg flyr via Oslo til/fra Helsinki får jeg 0 ekstra poeng.

Du har sikkert et vanvittig høyt tall du kan sende inn, robertaas (om du flyr mye med SAS, that is)?

Lenke til kommentar

Det ble OneWorld altså. Jeg skal reise med Qatar snart, har allerede bestilt reisen og laga meg bruker på qatar, men kan jeg nå få poengene inn på finnairkontoen min isteden?

Ikke hvis du skal reise "snart". Sånne innmeldinger tar gjerne et års tid. Tror jeg leste "12 to 18 months" et sted om Qatars innmelding i OW.

Lenke til kommentar
Har en god del poeng hos Trumf som om jeg overfører dem gjør meg i stand til å hoppe på nye tilbud med poengrabatt på bonusreiser, men det er også av og til tilbud med ekstra poeng ved overføring fra Trumf til Eurobonus. Det har ikke vært noen slike siden mars. Så skal jeg vente med å overføre poengene til jeg får bedre vekslingskurs eller skal jeg overføre med en gang?

Og der kom tilbudet. Ikke like bra denne gangen, men det blir antagelig en stund til neste:

https://www.trumf.no/Reise/SAS-EuroBonus/Fa-ekstra-EuroBonus-poeng/

Lenke til kommentar

Fader, den delen om f.o.m. 8. oktober fikk ikke jeg med meg, jaja, da blir det ikke noen ekstra poeng på meg denne gangen heller..

Regnet du med reiser du hadde bestilt før 8. oktober også?

Edit: Så på tur til London før i dag, og la merke til at Economy Roundtrip ofte var dyrere enn å velge Economy (dette er da med SAS), vet noen hvorfor?

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Gjorde det, har bare tenkt meg på to utlandsturer resten av året, og de er allerede bestilt. Får skylde på at jeg ikke tenkte helt klart med at jeg er i eksamensmodus og lever i en boble. Kunne vært atomkrig om dagen og jeg hadde antageligvis ikke fått det med meg. Med mindre lesesalen ble sprengt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

At de flys av Blue1, som er eid av SAS?

Men det er ikke codeshare?

Edit:

Fant svaret jeg lette etter. Lønner seg å lese alle vilkårene. Da får ikke jeg noen ekstrapoeng jeg heller.

EuroBonus PointBooster:

"Betingelser/unntak:

*Code-share-flyginger (som flys av annet flyselskap enn SAS; Widerøe eller Blue1)*"

"*Codeshare-flyginger:

Med en code-share flyging menes en kommersiell flyavgang som drives av ett flyselskap, men markedsføres av andre. Flykoder som markedsføres som SK3000-SK3999, SK6000-SK9999 er codeshare-avganger operert av en av SAS partnere. Disse avgangene er ikke inkludert i PointBooster"

Edit 2: Tror kanskje jeg flyr via København når jeg skal til London (utreise), jeg regnet med vilje én enkeltreise mindre enn det jeg kunne ta, i tilfelle jeg skulle fly hjem fra Helsinki via Oslo. Tjener tross alt 2500 poeng ekstra, det er jo litt.

Endret av Punainen
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig tråd, men prøver lykken. Skal til Istanbul i starten av desember. Hvilke flyseleskaper pleier å ha billige flyreiser dit fra Gardermoen/Rygge?
Turkish har av og til tilbud, reiste t/r til under 1k.

Siden du er så sent ute er antagelig Air Baltic via Riga det billifgste.

Lenke til kommentar

Du kommer deg til Istanbul Atatürk fra Gardermoen til 1600 kr med Turkish, sjekka akkurat. Jeg vet ikke når du skal dra, så jeg spesifiserte fra 4. - 10. desember (men det ser nå ganske likt ut prismessig i dagene før og etter: http://i.imgur.com/N5fyS.png ). Fordelen med å fly Turkish er at det er direkteflyvning, pluss at de har en meget god matservering om bord

Endret av Gendarmerie
Lenke til kommentar

Har bestilt tur for to voksne til Storbritania. Skal fly med Ryanair til Edingburgh, kommer midnatt. Skal overnatte i Edinburgh og videre til Newcaslte med tog. Er ikke veldig reisevant så jeg har noen spørsmål:

1. Vi har betalt for 15kg koffert, har vi også i tilleg lov til å ha med hver vår håndbagasje?

2. Er det lett å få hotell i Edinburgh klokka 12 på natta uten å forhåndsbestille?

3. Ca. pris for togtur (to pers) mellom Edinburgh og Newcastle?

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...