robertaas Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Kom meg inn i en Concorde i helgen. Synd de ikke flyr lengere, tenk hvor mye jeg da kunne fått unna på en helg. Endret 17. juni 2012 av robertaas Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Concorde hadde virkelig vært en opplevelse og få fly, ja! Med ditt tempo ville vel en normal helgetur blitt Shanghai-New York-Paris eller noe sånt. Edit: Hvor i verden var du for å være inne i en? Hadde vært interessant og fått gå en tur inni. Endret 17. juni 2012 av ChristianL Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Har hørt så mye snakk om hvor dårlig plass det var inni så jeg ble overrasket over hvor god plass det var. Man kan få det med seg om man har litt tid på flyplassen i Manchester. De prøver å gjøre mye styr av bestilte omvisninger der med diplomer, chamips og greier, men som "drop in" kom jeg med på en liten omvisning for 5 pund.: http://www.manchesterairport.co.uk/manweb.nsf/Content/runwayvisitorpark Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Noen som vet om British Airways videresender baggasjen? Skal ha 1,5 time mellomlanding i Heathrow før flyet går til NY. Jeg antar du har en sammenhengende billett med BA hele vegen? I så fall gjør de det. Det er noe alle selskaper gjør. BA er forøvrig også greie med å videresendt bagasje på separate billetter, men bare om du skal videre med BA eller et annet selskap i Oneworld-alliansen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg antar du har en sammenhengende billett med BA hele vegen? I så fall gjør de det. Det er noe alle selskaper gjør.Det er 3 unntak for dette selv om man har gjennomgående billett og har sjekket inn bagasjen til den endelige destinasjonen:a) Om du reiser til et annet land og skal fly videre til en annen flyplass i landet. Bagasjen må da fortolles ved den flørste flyplassen i landet du er innom og sjekkes inn igjen. b) Om man flyr via USA og skal til en annet land. Da må bagasjen gjennom toll og sikkerhetssjekkes i USA før den sjekkes inn igjen. Det er noen ytterst få unntak for dette. c) Om du skal bytte flyplass. For eksempel Gatwick-Heathrow, CDG-Orly eller JFK-Newark. Da må du selv transportere baggasjen og sjekke den inn igjen på neste flyplass. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 4) Om du har for mange legs i reisen din til at det ikke er plass på bagasjetaggen. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Noen som vet om British Airways videresender baggasjen? Skal ha 1,5 time mellomlanding i Heathrow før flyet går til NY. Jeg antar du har en sammenhengende billett med BA hele vegen? I så fall gjør de det. Det er noe alle selskaper gjør. BA er forøvrig også greie med å videresendt bagasje på separate billetter, men bare om du skal videre med BA eller et annet selskap i Oneworld-alliansen. Okei, da satser jeg på det, men får vel høre i skranken for sikkerhetskyld ja;) Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 5) Om du har en for lang stopp på en flyplass. Vet ikke hvor grensa går, men måtte ihvertfall sjekke inn på nytt med rundt 20 timers stopp. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg vet dette har vært oppe før, men søker nok på feil ord ellerno for jeg finner det ikke... Noen som har noen formening om hvor lang tid det er lurt å beregne mellom flighter når man IKKE har gjennomgående billett? Jeg har billett til San Francisco som ankommer 1610, og nå har planene endret seg litt og jeg skal videre til Las Vegas samme kvelden. Jeg ser for meg sånn 4-5t men jeg må si jeg skyter litt i blinde.Må jo ta høyde for forsinkelse i immigrasjon, sent innkommet fly og ikke minst sjekke inn alt på nytt. Hva ville andre ha gjort? Jeg flyr inn med United og kommer til fly videre med United, men det har vel ikke akkurat så mye å si. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Husk at det kan også komme ruteendringer som gjør at korrespondansen ikke lengere er mulig. Prøv å få gjennomgående billett om mulig, det er gjerne også billigere. Husk at du kan bestille billett av typen "open jaw" hvor du ikke reiser til og fra samme flyplass. Du må veie risikoen opp mot hvor mye det vil koste deg om du misser flyet. En måte å minimere risiko er å også bestille en senere billett videre. Den har jeg brukt et par ganger om det er billige lokale flighter. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Ruteendring er jo også en ting ja.. :-s Litt usikker på hvor lett det er å endre den billetten jeg alllerede har til SFO. Og om det er mulig så kommer det vel fort noen endringsgebyrer også i tillegg til billettprisen. Akkurat nå så ligger prisen på rundt 650kr for SFO-LAS 19 juli og det er jo ikke så veldig avskrekkende. Tviler riktignok på at det er prisen jeg vil få om jeg ikke rekker det... Hvor stor margin ville du beregnet? ( skal ikke holde deg personlig ansvarlig om det viser seg å bli for knapt. ) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Jeg må av og til videre med en annen billett eller en annen type transport, men da bruker jeg legge inn et døgns buffer med planer om aktiviteter på stedet slik at det blir en integrert del av turen og ikke bare dødtid. Ytterst sjelden har jeg bare noen timers buffer mellom separate billetter, men da har jeg bestandig en backup-plan. Endret 19. juni 2012 av robertaas Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Etter at eg bestilte flyreisa mi, så har avgangstida blitt endra, men billetten har framleis den gamle tida (fekk på e-post). Er det eit problem? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Etter at eg bestilte flyreisa mi, så har avgangstida blitt endra, men billetten har framleis den gamle tida (fekk på e-post). Er det eit problem?Gamle e-poster oppdaterer seg ikke. Det som skjer er at du vanligvis får en ny e-post med nye tider. Denne har kanskje blitt stoppet av et spamfilter hos deg? Ellers kan du vanligvis logge seg inn hos flyselskapet og printe ut på nytt. Man opererer uansett ikke lengere med fysiske flybilletter. Det du printer ut er bare en bestilllngsbekreftelse, detaler for flyreisen eller selve boardingkortet. Om det er noe krøll er det alltid greit å ha dette med på papir. Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har ikkje fått noke ny e-post, men gjekk inn og fekk tilsendt link til "mi reise", men der var det framleis oppført med gamle tider. Men eg sjekka og på checkmytrip.com og der stod det riktige tider. Men kva er eigentleg nødvendig av dokument å ha med seg på flyplassen? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Sjelden mer enn ID/pass og kortet du betalte med. Men papir kan være greit som backup i tilfelle noe skjer. Personlig gidder jeg aldri dra på slikt for reiser innen europa; innenfor Norge bruker jeg stort sett ikke noe som helst -- innsjekking på telefon, boardingkort på RF-chip. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Har ikkje fått noke ny e-post, men gjekk inn og fekk tilsendt link til "mi reise", men der var det framleis oppført med gamle tider. Men eg sjekka og på checkmytrip.com og der stod det riktige tider.Det høres veldig merkelig ut. Hvilket flyselskap er dette og er det samme flightnummer? Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det er wideroe, og nei, det er eit nytt flightnummer. Men einaste staden det nye flightnummeret står er på checkmytrip, ikkje på dei dei dokumenta eg har fått tilsendt på mail. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Blir dine bonuspoeng nullstilt hvert år med Flying Blue? Eller er det slik at de blir nullstilt hvis du ikke har reist med dem på over et år? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Blir dine bonuspoeng nullstilt hvert år med Flying Blue? Eller er det slik at de blir nullstilt hvis du ikke har reist med dem på over et år?Tror det var 18 måneder du har på deg for å få en betalt tur til før poengene forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå