;_; Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Litt OT, men noen som veit om et sted man kan få tatt passfoto i Oslo i morgen? Politistasjonen? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Har de åpent da? Det er vel helligdag i morgen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 De har også automat inne på Oslo s, den tar kort. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Samme gjelder Nationaltheateret. Brukte den for et par uker siden. 80,- for fire passfoto i farger. 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Har de åpent da? Det er vel helligdag i morgen. Jeg misforsto nok. Trodde du skulle fornye passet/få nødpass eller noe og derfor trengte å ta et bilde. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Skal til Canada til sommeren. Oslo-Amsterdam-Canada. Reiser alene, 16 år. Tips for å ikke rote meg bort på terminaler og slikt i amsterdam? takk Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Følg skiltene, amsterdam er veldig oversiktlig selv om den er stor. Her har du et kart hvis u vet hvilke gates du skal skifte mellom. Endret 27. mai 2012 av multisync Lenke til kommentar
Fish Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Okei, takk ! Noe annet jeg burde passe på? Lenke til kommentar
master air Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Grensevaktene i Toronto (antar at du skal gjennom der for customs/immigration, uavhengig av hvor du skal tilslutt) kan være ganske kjipe, men gjelder å ikke bry seg noe om det i ettertid. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Grensevaktene i Toronto (antar at du skal gjennom der for customs/immigration, uavhengig av hvor du skal tilslutt) kan være ganske kjipe, men gjelder å ikke bry seg noe om det i ettertid.Toronto er det eneste stedet i verden hvor jeg har blitt tatt til side for ekstra utspørring. De påstod det ikke var normalt at folk tok en helgetur dit fra Europa. 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Syntes de var helt ok jeg da. Jeg klarte å drite meg totalt ut og glemme å plukke med meg bagasjen da jeg var i zoombiemode etter immigration, så ble tatt til side ved customs når jeg fikk kommet meg tilbake inn og hentet bagasjen. Han gadd ikke å åpne kofferten min en gang, bare spurte meg noen spørsmål og lot meg gå. Lenke til kommentar
master air Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Sist jeg var der, klarte ikke han jeg snakket med å begripe at jeg kom tilbake til Canada for å besøke venner og familie etter at jeg hadde bodd der et år før. Ble utspørt ganske lenge før han godtok at jeg bare var tilbake for å møte gamle venner. Tror jeg skal begynne med trikset til en venn av meg, han sier alltid at han er i landet for å jobbe, i følge ham blir grensevaktene mye hyggeligere med en gang og det er lite spørsmål så han kommer fort igjennom. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Grensevaktene i Toronto (antar at du skal gjennom der for customs/immigration, uavhengig av hvor du skal tilslutt) kan være ganske kjipe, men gjelder å ikke bry seg noe om det i ettertid. Jeg skal rett til Vancouver Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Må si meg overasket over hvor billige SAS sine ungdomsbilletter er! Betalte 900 t/r Amsterdam tidligere i år, og nå kjøpte jeg Stavanger-Milano og Roma-Stavanger neste uke for rundt 1500 sammenlagt. Har alltid trodd at Norwegian skulle være så billig, men SAS var billigere enn både Norwegian og det jeg fant på Momondo … Bare et tips for de av dere som ikke vet om det. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 SAS har sust nedover i popularitet etter at norwegian kom på banen, økonomi klasse med SAS er så godt som det samma som å fly norwegian. på mange områder er faktisk norwegian mer liberale enn SAS, spesielt mtp sportsutstyr. og når jeg er på det temaet: Jeg har da vært så uheldig å ikke fått solgt en kajakk jeg skal ha med fra UK til Norge, som pedantene sas er så kan man ta med vindsurfeutstyr, kiting eller sykkel med størelser opp til 40*70*200cm, men en kajakk innen disse dimensjonene er ikke OK...... særinger uansett, tror dere jeg vil slite med å sjekke inn kajakken som kitingutstyr? i teorien så kan jeg bruke den til kiting, har bare ikke kite Lenke til kommentar
Guro_ Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noen som har noen tips til gode sider der jeg kan søke etter billige flyturer? Jeg skal reise til gran canaria (las palmas) i høstferien (uke 40), og prisene dit er så latterlig høye! Oppholdet er i tillegg fra lørdag til lørdag, så det hjelper ikke å komme dit på fredagen. Det billigste jeg fant på finn.no fra Trondheim var 4500 kr for tur/retur. 17 timer reisetid, hehe Men hvis jeg sparer noen tusen på å måtte ta melkerute, så synes jeg det er helt greit Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noen som har noen tips til gode sider der jeg kan søke etter billige flyturer? Da dette spørsmålet er en gjenganger er sidene listet i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674492 Husk å søke flere steder. Det varierer hvem som er billigst, ofte er det rett til flyselskapet! Lenke til kommentar
foorex Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Det irriterer meg at jeg må betale over 9000,- for SAS og 11500,- for KLM for en vei billett til Philadelphia. Jeg skal reise rundt 20 aug. Noen som er flinke til å spå, og tror prisen vil synke iløpet av sommeren? Burde jeg bestille snarest hvis prisen skulle stige? Edit: Kan fly til New York. Men det var faktisk dyrere! Endret 31. mai 2012 av matshg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det irriterer meg at jeg må betale over 9000,- for SAS og 11500,- for KLM for en vei billett til Philadelphia. Jeg skal reise rundt 20 aug. Noen som er flinke til å spå, og tror prisen vil synke iløpet av sommeren? Burde jeg bestille snarest hvis prisen skulle stige? Edit: Kan fly til New York. Men det var faktisk dyrere! Av merkelig grunner koster det dobbelt så mye med enveisbillett på økonom på interkontinentale reiser. Bestill tur-retur og prisene blir halvparten så høye, det er bare å la være å bruke returen eller ta den på en sen dato som du muligens kan benytte. Billigst i perioden er antagelig BA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå