robertaas Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Har kun flydd dit med Finnair, tror de er raskest. Ble endel rot i Helsinki med dem og de fulgte ikke opp. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Har flydd Singapore Airlines, via London og Singapore. For så vidt ingenting å si på flightene (hverken i business eller economy, prisene var faktisk også kurante i begge tilfeller), men Heathrow er mas og eksersisen tar en del tid. Ikke noe for langhelger, altså. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Er snakk om litt lenger enn en langhelg, men jeg vil helst unngå Heathrow ja. Turkish har jeg gode erfaringer med, det har jeg forsåvidt med Finnair også. Takk for innspill Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hvilket selskap anbefaler dere fra OSL (evt. CPH) til HKG? Kompis av meg flytter til Hong Kong snart, og har invitert nedover. Har ikke hatt noen problemer de tre gangene jeg har flydd Finnair dit. En liten 70minutters forsinkelse den ene gangen, men det skjer jo selv de beste. Finnair har også bare nye, fine fly. De andre gangene har jeg flytt via andre destinasjoner i Kina, altså via Shenzhen. Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Jeg fløy nylig Oslo-Beijing, med mellomlanding i Heathrow. Brukte da British Airways. Det er selvfølgelig en relativt stor omvei, og det å fly Oslo-Helsinki-Hong Kong vil jeg heller anbefale. Grunnen til at jeg ikke valgte den ruten var fordi British Airways hadde noen relativt billige biletter oppe (kunn slått av Aeroflot) så tok heller den litt lengre veien. Fly i innland i Kina er forresten fantastisk bra. Flyene er i rute, gode sikkerhetsrutiner, gigantiske, rene og moderne flyplasser og flott service. Endret 4. desember 2011 av Error Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hvem fløy de med lokalt i Kina? Har selv hatt veldig dårlige erfaringer med Air China internasjonalt. Beijing er ofte hele nede i 3200,-, de er det nå også med Finnair om de har flere billetter igjen til den prisen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ting peker på at jeg kanskje blir jobbende i manilla et år eller så, og sitter jo da og kikker på mulighetene for reise med utgangspunkt derfra. Hvor kan man fly, og ikke minst, hvordan finner man flybiletter? Hvordan er prisene i forhold til å reise hjem (eller mer aktuellt, å få besøk av venner herfra)? Sitter og leter, men det er mye informasjon å sortere gjennom for en som bare har reist gjennom reiseselskaper tidligere. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Til reiser i regionen ville jeg sjekket Cebu Pacific. Til Norge ville jeg sjekket Qatar. Har hørt om Manila-OSLO-Manila for 3-4.000. Ut over dette er det bare å sjekke søkemotorer. Ellers har Manilla en forferdelig flyplass med 3 terminaler i hvert sitte hjørne av området og en halvtime med taxi i kaotisk trafikk mellom dem. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hvor kan man fly, og ikke minst, hvordan finner man flybiletter? Interessant område av verden! Til Manila vil jeg si at følgende routinger er blant de bedre: Oslo-Doha-Manila med Qatar Airways Oslo-Amsterdam-Manila med KLM Oslo-London-Hong Kong-Manila med Cathay Pacific. Oslo-London/København/Frankfurt-Singapore-Manila med Singapore Airlines. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Fly i innland i Kina er forresten fantastisk bra. Flyene er i rute, gode sikkerhetsrutiner, gigantiske, rene og moderne flyplasser og flott service. Og for ordens skyld så regnes ikke flygninger Kina-Hong Kong som innenlandsreiser og er sådan mye dyrere enn vanlig innlandsreiser. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jepp. Skal man reise fra Beijing-Hong Kong-Beijing må man og ha "multiple-entry"-visa (med mindre det er transfer, da kan man fly innom Beijing eller Shanghai på vei til Hong Kong uten å ha turistvisum til Kina). Men man trenger ikke visum på forhånd for å reise til Hong-Kong. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg trodde man kunne være 24 timer på flyplassen i Beijing eller 48 timer utenfor flyplassen i Shanghai uten å ha visum. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jo, stemmer det. Jeg tenkte mer på hvis man var på ferie i Beijing, og ville ta en tur til Hong-Kong. Er det bare transfer,går det greit, da får man bare "transferstempel" i passet og trenger ikke turistvisum. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Juhu, klarte få rom i 117. etasje. Sløver i solnedgangen ved bassenget i 118. Litt luksus kan man unne seg etter så mange billige flighter og overnattinger. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Juhu, klarte få rom i 117. etasje. Sløver i solnedgangen ved bassenget i 118. Litt luksus kan man unne seg etter så mange billige flighter og overnattinger. Hvor er nå dette da? 117 etasje høres meget fortreffelig ut. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ritz-Carlton Hong Kong. Det er kun verdens 5. høyeste bygg, men de andre har høye spir og lar ikke folk komme så nært toppen. Sitter ca. 20 meter høyere enn utsiktsplattformen i Burj Khalifa. Når jeg ser ut har jeg illusjonen av å være i et fly. 1 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 hva med skybar, har de det? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 hva med skybar, har de det? Ja, den heter Ozone og ligger i 118., men den er avstengt fra resten av hotellet med egne heiser opp fra resepsjonen i 103. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg vurderer en tur til orlando sommeren 2013 (juli). Når lønner det seg å bestile flybillett? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 hva med skybar, har de det? Ja, den heter Ozone og ligger i 118., men den er avstengt fra resten av hotellet med egne heiser opp fra resepsjonen i 103. Da må det nok bli en tur dit neste gang (mars) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå