Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har flydd Singapore Airlines, via London og Singapore. For så vidt ingenting å si på flightene (hverken i business eller economy, prisene var faktisk også kurante i begge tilfeller), men Heathrow er mas og eksersisen tar en del tid. Ikke noe for langhelger, altså.

Lenke til kommentar

Hvilket selskap anbefaler dere fra OSL (evt. CPH) til HKG? Kompis av meg flytter til Hong Kong snart, og har invitert nedover.

Har ikke hatt noen problemer de tre gangene jeg har flydd Finnair dit. En liten 70minutters forsinkelse den ene gangen, men det skjer jo selv de beste. Finnair har også bare nye, fine fly.

De andre gangene har jeg flytt via andre destinasjoner i Kina, altså via Shenzhen.

Lenke til kommentar

Jeg fløy nylig Oslo-Beijing, med mellomlanding i Heathrow. Brukte da British Airways. Det er selvfølgelig en relativt stor omvei, og det å fly Oslo-Helsinki-Hong Kong vil jeg heller anbefale. Grunnen til at jeg ikke valgte den ruten var fordi British Airways hadde noen relativt billige biletter oppe (kunn slått av Aeroflot) så tok heller den litt lengre veien.

Fly i innland i Kina er forresten fantastisk bra. Flyene er i rute, gode sikkerhetsrutiner, gigantiske, rene og moderne flyplasser og flott service.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ting peker på at jeg kanskje blir jobbende i manilla et år eller så, og sitter jo da og kikker på mulighetene for reise med utgangspunkt derfra.

Hvor kan man fly, og ikke minst, hvordan finner man flybiletter?

Hvordan er prisene i forhold til å reise hjem (eller mer aktuellt, å få besøk av venner herfra)?

Sitter og leter, men det er mye informasjon å sortere gjennom for en som bare har reist gjennom reiseselskaper tidligere.

Lenke til kommentar

Til reiser i regionen ville jeg sjekket Cebu Pacific.

Til Norge ville jeg sjekket Qatar. Har hørt om Manila-OSLO-Manila for 3-4.000.

Ut over dette er det bare å sjekke søkemotorer. Ellers har Manilla en forferdelig flyplass med 3 terminaler i hvert sitte hjørne av området og en halvtime med taxi i kaotisk trafikk mellom dem.

Lenke til kommentar

Hvor kan man fly, og ikke minst, hvordan finner man flybiletter?

Interessant område av verden!

Til Manila vil jeg si at følgende routinger er blant de bedre:

Oslo-Doha-Manila med Qatar Airways

Oslo-Amsterdam-Manila med KLM

Oslo-London-Hong Kong-Manila med Cathay Pacific.

Oslo-London/København/Frankfurt-Singapore-Manila med Singapore Airlines.

Lenke til kommentar

Fly i innland i Kina er forresten fantastisk bra. Flyene er i rute, gode sikkerhetsrutiner, gigantiske, rene og moderne flyplasser og flott service.

Og for ordens skyld så regnes ikke flygninger Kina-Hong Kong som innenlandsreiser og er sådan mye dyrere enn vanlig innlandsreiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...