master air Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen her som har erfaring med å endre poengbilletter hos SAS? Tenkte jeg skulle bestille meg en billett hjem til jul, men har ikke helt bestemt meg for når jeg skal dra tilbake. Det er jo alltids en mulighet å bestille kun en vei om gangen, men syns det er litt dumt å kaste bort 2500 poeng hvis jeg ikke må. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 noen som har erfaring med Burkina faso eller elfenbenkysten? som nevnt tidligere skulle jeg egentlig dratt for snart 2 månder siden med african travel fra gibraltar ned til sør afrika, men pga diverse ting måtte jeg gjøre om litt av planene nå har jeg bestilt fly til Ghana 15 nov. har et multi entry visum. 30dager per entry. resten av gruppa jeg skal reise med kommer til ghana ikke før rundt 5dec, så er planen og være i ghana fram til jul med gruppa så videre ned afrika jeg må derfor ut og inn igjen av landet. nabo landet skal jeg reise gjennom med gruppa så gidder ikke ta et visa run ditt. så kommer da endten til og bli Elfenbenkysten (jada, vet det har hvert litt små problem der) eller Burkina faso jeg må ta et visa run til, tenkte og kanskje være i et av landene 5/6dager så tilbake til Ghana så om noen har erfaring med et av de 2 landene? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har reist litt rundt i Elfenbenskysten. Vær klar over at det er mye kriminalitet og korrupsjon der. Kjører man rundt så har både politi og militære veisperringer hvor de krever inn penger. Det farlige er når andre ute på landsbygda finner ut at de skal gjøre det samme og setter opp sine egne improviserte sperringer for å få inn penger. Det er gjerne rusa folk som gjør dette. Det enkleste er å finne et sted på stranden ved Grand Bassam. Vi kjørte også nesten til Sassandra til et sted som het "Best of Africa". Veien der ute er morsomme om du har skikkelig 4X4, om ikke et mareritt. Det er en fordel å snakke fransk for å klare seg på Elfenbenkysten. Der vi bodde i Abidjan var det høye murer med piggtråd og maskingeværstilling utenfor. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 er Grand Bassam jeg har tenkt og dra til og være der noen dager. husker du hva hotellet du bodde på het og ca hvor mye det kosta? jeg finner ganske lite ny info om Grand Bassam og Elfenbenkysten, har hørt at det ikke er store uroligheter lengre i landet men det er det. jeg snakker ikke et ord fransk:P Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Husker ikke hva stedet her, men kan finne det. Husk at landet faktisk hadde en turistindustri med masse franskmenn som reiste dit, men det stoppet fullstendig da borgerkrigen kom. Så i 10 år har de fleste hotellene i området bare forfalt. Stedet hvor vi var var skikkelig drevet og bestod av små hvite murhytter. Om du ikke snakker fransk så er Ghana 100 ganger enklere å reise i. Endret 27. oktober 2011 av robertaas Lenke til kommentar
wailer Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Husker ikke hva stedet her, men kan finne det. Husk at landet faktisk hadde en turistindustri med masse franskmenn som reiste dit, men det stoppet fullstendig da borgerkrigen kom. Så i 10 år har de fleste hotellene i området bare forfalt. Stedet hvor vi var var skikkelig drevet og bestod av små hvite murhytter. Om du ikke snakker fransk så er Ghana 100 ganger enklere å reise i. jeg snakker ikke et ord fransk, så satser på og møtte noen på veien som snakker frank. skal til Ghana først, men skal være der sammen gruppa jeg skal reise med 1månde, og har nesten 3uker på meg før de kommer, så tenkte og utforske nabolandene Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 http://www.dinersclub.no/pow/wcp/dinersno.asp "For at vi skal kunne fortsette å tilby høy service og et godt utvalg av dagens aviser, TV, forfriskninger og telefon, kommer vi fra 1. januar 2012 til å kreve en avgift for tilgang til loungene. Prisen kommer til å bli 125 kroner per besøk." Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Mja, da var det ikke så lukrativt lenger. Forresten, noen som har vært på Safari World i Bangkok? Skal bruke billetten jeg vant 25-28NOV og tenkte å ta en dag der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Forresten, noen som har vært på Safari World i Bangkok? Skal bruke billetten jeg vant 25-28NOV og tenkte å ta en dag der. De som nå heter Aqua-word? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 http://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g293916-d455818-Reviews-Safari_World-Bangkok.html Dette. Tror ikke det heter Aqua World nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Sjekk nyhetene fra bangkok... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ah... Sorry, lang dag i dag. He-he-he. Men vi får se, er jo en knapp måned til jeg drar. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 noen som har erfaring med Burkina faso eller elfenbenkysten? som nevnt tidligere skulle jeg egentlig dratt for snart 2 månder siden med african travel fra gibraltar ned til sør afrika, men pga diverse ting måtte jeg gjøre om litt av planene nå har jeg bestilt fly til Ghana 15 nov. har et multi entry visum. 30dager per entry. resten av gruppa jeg skal reise med kommer til ghana ikke før rundt 5dec, så er planen og være i ghana fram til jul med gruppa så videre ned afrika jeg må derfor ut og inn igjen av landet. nabo landet skal jeg reise gjennom med gruppa så gidder ikke ta et visa run ditt. så kommer da endten til og bli Elfenbenkysten (jada, vet det har hvert litt små problem der) eller Burkina faso jeg må ta et visa run til, tenkte og kanskje være i et av landene 5/6dager så tilbake til Ghana så om noen har erfaring med et av de 2 landene? Hvilken turoperatør er det du reiser med? Hvordan var det å få ordnet visum til de andre landene (Nigeria, DRC, Kongo etc regner jeg med?).. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 noen som har erfaring med Burkina faso eller elfenbenkysten? som nevnt tidligere skulle jeg egentlig dratt for snart 2 månder siden med african travel fra gibraltar ned til sør afrika, men pga diverse ting måtte jeg gjøre om litt av planene nå har jeg bestilt fly til Ghana 15 nov. har et multi entry visum. 30dager per entry. resten av gruppa jeg skal reise med kommer til ghana ikke før rundt 5dec, så er planen og være i ghana fram til jul med gruppa så videre ned afrika jeg må derfor ut og inn igjen av landet. nabo landet skal jeg reise gjennom med gruppa så gidder ikke ta et visa run ditt. så kommer da endten til og bli Elfenbenkysten (jada, vet det har hvert litt små problem der) eller Burkina faso jeg må ta et visa run til, tenkte og kanskje være i et av landene 5/6dager så tilbake til Ghana så om noen har erfaring med et av de 2 landene? Hvilken turoperatør er det du reiser med? Hvordan var det å få ordnet visum til de andre landene (Nigeria, DRC, Kongo etc regner jeg med?).. reiser med africantrails. Ghana og Nigeria var de eneste visumene jeg trengte og skaffe før jeg dro fikk jeg beskjed om, de andre skal skaffes på veien. fikk et brev fra reise selvskapet etter jeg hadde betalt. brevet bekreftet at jeg skulle reise med dem, og at det var en overland tur. sendte brevet inn sammen passet, fikk visumet med engang Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 noen som har erfaring med Burkina faso eller elfenbenkysten? som nevnt tidligere skulle jeg egentlig dratt for snart 2 månder siden med african travel fra gibraltar ned til sør afrika, men pga diverse ting måtte jeg gjøre om litt av planene nå har jeg bestilt fly til Ghana 15 nov. har et multi entry visum. 30dager per entry. resten av gruppa jeg skal reise med kommer til ghana ikke før rundt 5dec, så er planen og være i ghana fram til jul med gruppa så videre ned afrika jeg må derfor ut og inn igjen av landet. nabo landet skal jeg reise gjennom med gruppa så gidder ikke ta et visa run ditt. så kommer da endten til og bli Elfenbenkysten (jada, vet det har hvert litt små problem der) eller Burkina faso jeg må ta et visa run til, tenkte og kanskje være i et av landene 5/6dager så tilbake til Ghana så om noen har erfaring med et av de 2 landene? Hvilken turoperatør er det du reiser med? Hvordan var det å få ordnet visum til de andre landene (Nigeria, DRC, Kongo etc regner jeg med?).. reiser med africantrails. Ghana og Nigeria var de eneste visumene jeg trengte og skaffe før jeg dro fikk jeg beskjed om, de andre skal skaffes på veien. fikk et brev fra reise selvskapet etter jeg hadde betalt. brevet bekreftet at jeg skulle reise med dem, og at det var en overland tur. sendte brevet inn sammen passet, fikk visumet med engang Takk, jeg har sett litt på turene deres. Jeg har alltid hatt inntrykk av at nigeriansk visum er noe drit å skaffe, men tydeligvis ikke. Litt synd at disse turene arrangeres på ukurante tider for min del, men har veldig lyst til å ta deler av Vest-Afrika-turen fra Ghana til ZA. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 noen som har erfaring med Burkina faso eller elfenbenkysten? som nevnt tidligere skulle jeg egentlig dratt for snart 2 månder siden med african travel fra gibraltar ned til sør afrika, men pga diverse ting måtte jeg gjøre om litt av planene nå har jeg bestilt fly til Ghana 15 nov. har et multi entry visum. 30dager per entry. resten av gruppa jeg skal reise med kommer til ghana ikke før rundt 5dec, så er planen og være i ghana fram til jul med gruppa så videre ned afrika jeg må derfor ut og inn igjen av landet. nabo landet skal jeg reise gjennom med gruppa så gidder ikke ta et visa run ditt. så kommer da endten til og bli Elfenbenkysten (jada, vet det har hvert litt små problem der) eller Burkina faso jeg må ta et visa run til, tenkte og kanskje være i et av landene 5/6dager så tilbake til Ghana så om noen har erfaring med et av de 2 landene? Hvilken turoperatør er det du reiser med? Hvordan var det å få ordnet visum til de andre landene (Nigeria, DRC, Kongo etc regner jeg med?).. reiser med africantrails. Ghana og Nigeria var de eneste visumene jeg trengte og skaffe før jeg dro fikk jeg beskjed om, de andre skal skaffes på veien. fikk et brev fra reise selvskapet etter jeg hadde betalt. brevet bekreftet at jeg skulle reise med dem, og at det var en overland tur. sendte brevet inn sammen passet, fikk visumet med engang Takk, jeg har sett litt på turene deres. Jeg har alltid hatt inntrykk av at nigeriansk visum er noe drit å skaffe, men tydeligvis ikke. Litt synd at disse turene arrangeres på ukurante tider for min del, men har veldig lyst til å ta deler av Vest-Afrika-turen fra Ghana til ZA. nigeria sin ambassade måtte også ha vaksine kortet mitt, som jeg ikke fikk tilbake, pluss kopi av lønnslipp/eller konto utskrift. fikk 1års multi entry visum. kosta en del da brukte nigeria sin ambassade i sverige. jeg skulle egentlig reist med de fra gibraltar. men måtte jobbe en månde til pga et prosjekt på jobben ble utsatt. så var planen og møtte dem i Mali, men det visumet fikk jeg problem med. så droppa det og flyr heller til Ghana Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg booket reise til bangkok med gulf air for noen uker siden. Altså avreise sist i januar. Ser at de opererer med en 737-700 fra privatair på strekningen cph - bah. Noen som har noen erfaring? Både med gulf air generelt, og 737-en "deres"? Får f.eks ikke lov til å trykke på flighten på seatguru. Tenkte prøve finne ut om de har noe entertainment system og sånn. Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 PrivatAir er vel "all business class" om jeg husker riktig, og -700 maskinen deres er vist en BBJ (Boeing Business Jet). Vil tro de er rimelig kurante Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 På gulf airs wiki står det at det er en BBJ ja, men med 16 klasse C (business?) og 78 Y (economy, den kjenner jeg ) Gulfairs hjemmeside sier slett ikke noe om at de har et sånn fly, og wikien sier ikke mer om det. Vel, i verste fall får man vel se noe på laptopen, med så få seter burde det jo være grei plass til å ta fram den. Så skal den bare ikke være cancelled som i dag :/ Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Uten å si sikkert så vil jeg tro at PrivatAir/GulfAir (usikker på hvem som stille manskap, catering o.l.) tilbyr en grei economy class også. Er nok sånn ca samme plass som i economy på andre selskaper, da de 16 business setene er skikkelige seter som tar mye plass. Men som sagt, bare synsing fra min side. Edit: fant et bilde som visstnok skal være fra economykabinen. Endret 2. november 2011 av koots Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå