kongenavtys Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 aaah,takk for svar Ser ut til at det blir rundt 8 timer på SVO, og det kan jeg nok takle med WIFI og en helt ok restaurantmeny sammen med resten av følge ! Lenke til kommentar
wailer Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) skal fly med Tap Portugal i oktober og ser de er medlem i Star Alliance. kan jeg bruke Lufthansa star alliance kortet mitt og få poeng da? Endret 25. august 2011 av wailer Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Damn. Skal fly fra Newark med SAS på søndag. Må nok regne med forsinkelse eller kansellering. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Damn. Skal fly fra Newark med SAS på søndag. Må nok regne med forsinkelse eller kansellering. Jeg skal fly strekningen MIA-EWR-OSL på tirsdag, så får håpe Irene ikke gjør om noe på den turen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Burde nok gå bra da. Newark blir nok ikke rammet like hardt som JFK. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Dere som har reist til USA, hvordan gjør dere det ift kravet om at bagasjen må være TSA-godkjent? Jeg fikk nemlig en helt ny og fin Samsonite-koffert til min bursdag i fjor, men den har ikke et slikt TSA-symbol på seg, og da virker det som kodelåsen på den ikke er TSA-godkjent. Vil jeg dermed være nødt til å kjøpe en helt ny koffert pga dette? Her er kofferten, for de som lurer. Endret 27. august 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Da dropper du bare å låse kofferten. Kjipt hvis de river den opp. Det har de nok anledning til å gjøre hvis de ønsker. Endret 27. august 2011 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Dere som har reist til USA, hvordan gjør dere det ift kravet om at bagasjen må være TSA-godkjent? Jeg fikk nemlig en helt ny og fin Samsonite-koffert til min bursdag i fjor, men den har ikke et slikt TSA-symbol på seg, og da virker det som kodelåsen på den ikke er TSA-godkjent. Vil jeg dermed være nødt til å kjøpe en helt ny koffert pga dette? Her er kofferten, for de som lurer. Er der den typen i hardplast?? Letteste er å ikke låse den, men la koden stå i åpen posisjon.. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Okay, så det er i orden å la den stå åpen altså? Vel, da kan det hende vi velger det, synes det er kjipt å kjøpe helt ny koffert bare for én reise. Endret 27. august 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Du kan jo vurdere å kjøpe en bagasjerem med TSA-lås for ekstra sikkerhet. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Ja, jeg tenkte på det, i grunn like greit, og mye billigere for min del. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg låser min aldri. Regner med at hvis noen vil inn i kofferten min så er det sikkert ikke vanskelig å få tak i en universalnøkkel. Verdisaker har jeg uansett stort sett alltid med i håndbagasjen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Verdisaker skal man uansett ikke oppbevare i innsjekket bagasje. Forsikringen dekker eks. ikke dyr elektronikk, eks. pc. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 For noen år siden reiste jeg med en koffert med vanlig lås og ved innsjekking i USA sa de den måtte være ulåst. Ved ankomst hadde noen tydeligvis vært inni kofferten fordi noen av klærne hang utenfor og da de hadde lukket kofferten slik hadde den blitt helt skjev. Flyselskapet nektet å erstatte ødelagte klær og koffert da de sa det var TSA som var ansvarlig for dette. Siden dengang har jeg sjekket inn mange ganger i USA med kodelås på kofferten. Ingen har bedt om at de skal være ulåst. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Å låse kofferten for å hindre innbrudd er poengløst. Jeg låser likevel min, for å hindre den fra å sprette opp sånn helt av seg selv. Det skjer faktisk iblant. Bagasjerem tror jeg må være en OK løsning om man skal til USA, den sikrer kofferten fra å åpne seg selv og er samtidig lett å åpne for TSA eller endog å klippe av om de skulle være dumme nok til å gjøre såpass. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Planlegger en helgetur til NY, greieste flights (fra Stavanger) ser ut til å være via Amsterdam med KLM. Finnes det voldsomt gode grunner til å gå for andre selskaper på economy? Må være 6-7 år siden jeg har flydd KLM economy på long haul. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 For noen år siden reiste jeg med en koffert med vanlig lås og ved innsjekking i USA sa de den måtte være ulåst. Ved ankomst hadde noen tydeligvis vært inni kofferten fordi noen av klærne hang utenfor og da de hadde lukket kofferten slik hadde den blitt helt skjev. Flyselskapet nektet å erstatte ødelagte klær og koffert da de sa det var TSA som var ansvarlig for dette. Siden dengang har jeg sjekket inn mange ganger i USA med kodelås på kofferten. Ingen har bedt om at de skal være ulåst. Ja vet at det er en særregel hvis bagasjen har blitt TSA sjekket og at flyselskapene ikke dekker det.. Kan forsåvidt gå an å låse kofferten, men iværstefall så vil de bryte opp låsen.. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Noen venner og jeg tenkte å ta en tur til syden neste sommer, men vi er bare 17 år alle sammen i sommermånedene. Noen som vet hvilke flyelskap som er "snille" på dette? Hørt at Ving og Star Tour gir lov til 17 åringer, stemmer dette? Det er også KANSKJE en person som er fylt 18 innen sommeren som er med, kan han ta ansvar for oss? Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Fløy ikke Widerøe mellom Torp og Bodø en stund? Har de sluttet med den ruten nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå