Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har reist til USA, hvordan gjør dere det ift kravet om at bagasjen må være TSA-godkjent? Jeg fikk nemlig en helt ny og fin Samsonite-koffert til min bursdag i fjor, men den har ikke et slikt TSA-symbol på seg, og da virker det som kodelåsen på den ikke er TSA-godkjent. Vil jeg dermed være nødt til å kjøpe en helt ny koffert pga dette? Her er kofferten, for de som lurer.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Dere som har reist til USA, hvordan gjør dere det ift kravet om at bagasjen må være TSA-godkjent? Jeg fikk nemlig en helt ny og fin Samsonite-koffert til min bursdag i fjor, men den har ikke et slikt TSA-symbol på seg, og da virker det som kodelåsen på den ikke er TSA-godkjent. Vil jeg dermed være nødt til å kjøpe en helt ny koffert pga dette? Her er kofferten, for de som lurer.

Er der den typen i hardplast?? Letteste er å ikke låse den, men la koden stå i åpen posisjon..

Lenke til kommentar

For noen år siden reiste jeg med en koffert med vanlig lås og ved innsjekking i USA sa de den måtte være ulåst. Ved ankomst hadde noen tydeligvis vært inni kofferten fordi noen av klærne hang utenfor og da de hadde lukket kofferten slik hadde den blitt helt skjev. Flyselskapet nektet å erstatte ødelagte klær og koffert da de sa det var TSA som var ansvarlig for dette.

Siden dengang har jeg sjekket inn mange ganger i USA med kodelås på kofferten. Ingen har bedt om at de skal være ulåst.

Lenke til kommentar

Å låse kofferten for å hindre innbrudd er poengløst. Jeg låser likevel min, for å hindre den fra å sprette opp sånn helt av seg selv. Det skjer faktisk iblant. Bagasjerem tror jeg må være en OK løsning om man skal til USA, den sikrer kofferten fra å åpne seg selv og er samtidig lett å åpne for TSA eller endog å klippe av om de skulle være dumme nok til å gjøre såpass.

Lenke til kommentar

For noen år siden reiste jeg med en koffert med vanlig lås og ved innsjekking i USA sa de den måtte være ulåst. Ved ankomst hadde noen tydeligvis vært inni kofferten fordi noen av klærne hang utenfor og da de hadde lukket kofferten slik hadde den blitt helt skjev. Flyselskapet nektet å erstatte ødelagte klær og koffert da de sa det var TSA som var ansvarlig for dette.

Siden dengang har jeg sjekket inn mange ganger i USA med kodelås på kofferten. Ingen har bedt om at de skal være ulåst.

Ja vet at det er en særregel hvis bagasjen har blitt TSA sjekket og at flyselskapene ikke dekker det..

Kan forsåvidt gå an å låse kofferten, men iværstefall så vil de bryte opp låsen..

Lenke til kommentar

Noen venner og jeg tenkte å ta en tur til syden neste sommer, men vi er bare 17 år alle sammen i sommermånedene. Noen som vet hvilke flyelskap som er "snille" på dette? :) Hørt at Ving og Star Tour gir lov til 17 åringer, stemmer dette? Det er også KANSKJE en person som er fylt 18 innen sommeren som er med, kan han ta ansvar for oss? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...