Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Man blir kun hentet om flyet fra Norge parkerer pa fjernpark i Frankfurt. Noe som jeg tror er rimelig vanlig, dog det er mindre og mindre av det. Jeg ble iallefall hentet da vi parkerte ved en Non Schengen gate og det var buss til Schengen seksjonen. Man blir forresten kjort til B seksjonen. First class terminalen til LH er noe man bare ma oppleve. Forutsetter at man ma ga landside, ellers sa blir man kjort til flyet fra first class lounge i B seksjonen om flyet du skal videre med gar fra A eller C eller fjernpark. Dog sa er garantien for limotransferen pa first class terminalen 100%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.

 

Er det noe jeg har misoppfattet eller ikke fått med meg?

Sånn. Hvis du ikke legger så stor vekt på slikt er det nok bortkastet energi. Forumet har visst ikke blinkende skrift.

 

Det er verdt å tenke over hvilken del av dette man har som fritidsinteresse. Det er helt legitimt å være spesielt interessert i flyselskaper, dyre billetter og annet dill, for min egen del ligger dette ganske godt til siden av det jeg bryr meg om, for de som bruker dagene på Flyprat er setebredde og oppropssekvens ved boarding hobby god som noen.

Lenke til kommentar

Er redd jeg ikke kan fortsette å nyte helger med flere døgn på apeklasse om jeg opplever dette.

 

Naja. Hehe. Du er vel kanskje den pa forumet som hopper pa hvert eneste Lufthansa tilbud eller hur? :innocent: Helgeturer til fjerne strok er nok ikke min greie. Trenger litt mer tid. Dessuten er 8-10k normalpris til de fjerneste himmelstrok i hoysesong. Btw sa venter jeg pa en tripreport fra Polynesia. Og det kan neppe ha kosta 4000 kr. :tease:

Lenke til kommentar
Du er vel kanskje den pa forumet som hopper pa hvert eneste Lufthansa tilbud eller hur? :innocent:
De har mange fristende tilbud, men jeg er som oftest fullbooket i perioden de har tilbud eller det er destinasjoner jeg allerede har vært på. Har kun hatt en tur med Lufthansa de siste 12 månedene.
Helgeturer til fjerne strok er nok ikke min greie. Trenger litt mer tid. Dessuten er 8-10k normalpris til de fjerneste himmelstrok i hoysesong.
Ikke når jeg bestiller. ;)
Btw sa venter jeg pa en tripreport fra Polynesia. Og det kan neppe ha kosta 4000 kr. :tease:
Har fått backlog på tripreporter, men det kommer muligens etterhvert. Blir jeg hjemme i februar får jeg sikkert god tid. Prioriterer jo å bruke til å å forberede nye reiser.

 

Ellers kan jeg garantere at turen til polynesia kostet over 4k og at den også kostet mere enn turen min til Fiji. Prisen er uansett unntatt offentligheten. :innocent:

Lenke til kommentar

 

 

Ellers kan jeg garantere at turen til polynesia kostet over 4k og at den også kostet mere enn turen min til Fiji. Prisen er uansett unntatt offentligheten. :innocent:

 

Ikke vaer sa beskjeden da hehe. Billigste jeg greier a finne til PPT er rundt 12-13000 kr. :ermm: Da tror jeg jaggu US Airways er billigere, men innebaerer noe bissarre routinger da Air New Zealand er det eneste i Star som flyr dit.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.

 

Kan du si litt mer om dette? Skal til Sør-Korea om ikke så veldig lenge.

 

Mulig jeg er sent ute....

 

Edit: Sjekket det litt opp. Må jeg kjøpe poeng nok (evt. 50%) og så kjøpe reise med dem?

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.

 

Kan du si litt mer om dette? Skal til Sør-Korea om ikke så veldig lenge.

 

Mulig jeg er sent ute....

 

Edit: Sjekket det litt opp. Må jeg kjøpe poeng nok (evt. 50%) og så kjøpe reise med dem?

 

Ja du ma kjope 50k poeng og med kampanjen far du da 100k. Kampanjen gjelder til uti september engang.

Les mer om dette her.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=90998

Lenke til kommentar

Prøver å bestille meg billetter innad i USA, men sliter med å få ta med meg bagasje. Har prøvd flere av linkene på finn.no nå, men alle kommer opp med tillatt bagasje: 0 kolli a 20 kg, uten noe som helst mulighet til å endre. Hva må jeggjøre for å få reise med bagasje? Må jeg ty til en annen side for bestilling kanskje?

Eller er det slik at man ordner slik når det er tid for check inn på flyplassen?

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Prøver å bestille meg billetter innad i USA, men sliter med å få ta med meg bagasje. Har prøvd flere av linkene på finn.no nå, men alle kommer opp med tillatt bagasje: 0 kolli a 20 kg, uten noe som helst mulighet til å endre. Hva må jeggjøre for å få reise med bagasje? Må jeg ty til en annen side for bestilling kanskje?
I USA oppfører flyselskapene seg som lavprisselskapene i Europa. Å måtte betale ekstra for bagasje er vanig, men ikke om man har gjennomgående billett fra Europa.

 

Du har 3 valg:

-Bestill rett fra sidene til flyselskapene og legg på bagasje under bestillingen.

-Bestill der hvor du tror det er billigst og bestill så ekstra bagasje på sidene til flyselskapene.

-bestill der hvor du tror det er billigst og betal så ekstra for bagasjen når du kommer til flyplassen.

 

Det siste blir antagelig dyrest,men sjekk uansett med sidene til de du skal fly med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moro at jeg sitter å trykker F5 med engang jeg ser du vandrer i tråden, da jeg vet at svaret snart kommer :)

 

Ja har nå sjekket mange sider og prisen jeg får oppgitt er den samme overalt.

PRøver nå å bestille direkte fra selskapet (American Airline), men selv der får jeg ikke merket av for baggasje noen plass. Har funnet prisene, men ikke mer.

Er det slik at jeg må endre bestillingene etterpå for å få med baggasje? Eller kanskje å vente til flyplassen er eneste mulighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...