Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Vil nå si at det er litt spess å ta kopi av pass for en tur til London :p

Ja, jeg gjorde det da jeg dro til Indonesia, men aldri gjort det ellers.

Ja kanskje :p Men det gjør vel alt mye lettere om jeg mister/blir frastjålet passet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Triks: ha en innscannet kopi av passet liggende på Dropbox, som vedlegg til en mail du har tilgang på etc.

Ser ellers ikke det store behovet for å ha en rett kopi i dette tilfellet.

Okei,takk :)

jeg har altid med en del kopier av passet når jeg har reist i asia, flere checkpointer av militær hvor de skal ha det, i india også skal dem også veldig ofte ha kopier av passet ditt når man skjekker inn

Hadde du med "amatør-kopier" på denne reisen?

Lenke til kommentar

Reiser til LA i september,overnatte i nærheten av flyplassen to netter og fly til Austin. Er det noe spesielt jeg må tenke på mtp å fly videre i landet eller er det bare tut å kjør så snart jeg er kommet inn i USA?

Om noen har tips til ok og billige hoteller i nærheten av LAX hadde det vært flott :)

Lenke til kommentar

Jeg skal til London på torsdag, så jeg følger selvfølgelig med på hva som skjer med opprørene. Men hvis de sprer seg til den delen jeg skal bo i, kan jeg få gratis hjemreise/erstatning for ting jeg allerede har betalt for (attraksjoner osv) av reiseforsikringen?

Lenke til kommentar

Roma i Italia er lett identifiserbar med St. Petersplassen, Panteon, Colusseum, St Angelo og Trevifontenet.

Barcelona i Spania identifiserer man på La Rambla, Park Guel og La Sagrada Familia.

Hva gjenkjente du Serbia på og hva er det siste landet? Er usikker på om det var Vietnam med Halong Bay, har jo ikke vært der enda.

Lenke til kommentar

Lunthansa kopierer Ryanair og deres terminologi ved å innføre kredittkortavgift eller "Optional Payment Charge".

"The Optional Payment Charge (OPC) is collected for every Lufthansa ticket with the form of payment "credit card" - regardless of the sales channel - if your journey commences in any of the following countries:

Finland, Netherlands, Great Britain: starting from September 5th, 2011 (date of purchase)

Germany, Switzerland, Belgium: starting from November 2nd, 2011 (date of purchase)

The Optional Payment Charge is currently not collected for bookings on Lufthansa.com when you chose other forms of payment as PayPal."

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/partner?nodeid=3368419&l=en

Lenke til kommentar

Småirriterende, men ingen krise for min del. (Spesielt siden de enda ikke tar ekstra betalt fra Norge.)

Håper bare de beholder gratis drikke på flightene sine. Ikke at jeg har noen problemer med å betale 20 kroner for en cola økonomisk sett, men jeg hater å måtte lete frem lommeboka fordi jeg er tørst.

Lenke til kommentar

Slik jeg har oppfattet dette tilbudet hvor folk prøver å få seg en førsteklassetur:

-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.

-Man betaler ca. 3 ganger mer enn beste tilbud i økonomi.

-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.

-Man må legge inn flere timers arbeid for en komplisert booking.

-Man får bedre sete og forpleiing på et fly hvor de fleste uansett sover.

-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.

-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.

Er det noe jeg har misoppfattet eller ikke fått med meg?

Lenke til kommentar

Slik jeg har oppfattet dette tilbudet hvor folk prøver å få seg en førsteklassetur:

-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.

-Man betaler ca. 3 ganger mer enn beste tilbud i økonomi.

-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.

-Man må legge inn flere timers arbeid for en komplisert booking.

-Man får bedre sete og forpleiing på et fly hvor de fleste uansett sover.

-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.

-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.

Er det noe jeg har misoppfattet eller ikke fått med meg?

- Tja, kommer jo an på. Peking, Seoul, Osaka og Tokyo er de letteste destinasjonene å finne plasser til. Og man får en gratis stopover så routingen blir f.eks Oslo-Seoul-Tokyo-Oslo. Hjelper å være fleksibel på datoer ja.

- Litt over 7000-8000NOK er en vanlig pris for overnevnte booking, men ingen kampanjepris nei.

- Det er en risk man tar med alle bonusordninger.

-De fleste på flyprat har vel sittet rundt 15-25min i telefon for å bestille sin booking, men det hjelper alltid med forhåndsarbeid.

- Jeg sover aldri på flighter som går midt på dagen i hvertfall :D

- Dette stemmer vel. Samt bli hentet av en Porsche/Mercedes i Frankfurt dersom du kjører Lufthansa. Ganske tøft i hvertfall.

-Man kan skryte av å ha flydd på første klasse interkontinentalt for 8000,- :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...