Tee-Zee Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Gi faen i bøker og kjøpe Kindle/iPad/Galaxy Tab? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Eller kjøp bøker på flyplassen når du kommer frem, og la de enten bli liggende igjen eller putt de i håndbagasjen. Er ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Har to små bøker, under et kg tilsammen. Hjelper fortsatt ikke på grensen, da jeg har 17kg. Alternativet ville være å enten ikke ta med nok klær, eller droppe svømmeføtter/snorkel. De sa dog ingenting på inncheck selv om den veide 17kg, startour pleier å være snille på slikt. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) bare og ikke ha så mye klær det, man klarer lett og reise jorda rundt på rundt med 6 til 8kg+svømmeføtter/maske noen ganger, da klarer du lett det også for 14 dager Endret 5. august 2011 av wailer Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 På startours sider står det at man kan ha med 20 kg, dog inkludert håndbagasje? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 bare og ikke ha så mye klær det, man klarer lett og reise jorda rundt på rundt med 6 til 8kg+svømmeføtter/maske noen ganger, da klarer du lett det også for 14 dager Kan ikke skjønne annet enn at problemet her er alt for mye klær. Nå er jeg ikke kravstor, men ser liten grunn til å dra på mer enn et par-tre kilo klær på de fleste turer. To bøker, derimot? Holder såvidt gjennom første helg ... Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Har to små bøker, under et kg tilsammen. Hjelper fortsatt ikke på grensen, da jeg har 17kg. Alternativet ville være å enten ikke ta med nok klær, eller droppe svømmeføtter/snorkel. De sa dog ingenting på inncheck selv om den veide 17kg, startour pleier å være snille på slikt. nei de er faktisk ikke såå snille, men har du 19kg i innsjekket bagasje og kun avis som håndbagasje så har du fortsatt under 20kg inkl håndbagasje.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Noen som har besøkt Knuffingen Airport i Hamburg? http://www.youtube.com/watch?v=X9IlPDOar7E Lenke til kommentar
;_; Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 ^Sykt! Hvor lenge før flyet går bør jeg være på flyplassen? Flyet mitt går 06:00 til København, holder det med 1 time? Tror ikke jeg har vært innom flyplassen i København før, om det ikke blir noen forsinkelser, burde det greit med 55 minutter før neste fly går (fly til og fra København er med SAS)? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 55 min i Køben går fint! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Med SAS i begge ender pleier halvtimen å holde fint på Kastrup. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvor lenge før flyet går bør jeg være på flyplassen? Flyet mitt går 06:00 til København, holder det med 1 time?Om du sjekker inn online og ikke skal ha med bagasje holder det å være ved gaten minst 20 minutter før avgang. Om du skal sjekke inn bagasje stenger de mottak av dette 60 minutter før avgang. http://www.osl.no/osl//bagasjeoginnsjekking/20_Innsjekking/X_Oppmotetid Osl anbefaler at du er på flyplassen 90 minutter før avgang ved utenlandsreise. Husk at du kan bli forsinket på vei til flyplassen, det har vært mye krøll med kollektivtrafikken dit i sommer, det er asfalteringsarbeider om natta og det har vært mangel på nære parkeringsplasser. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Takker for svar Blir kjørt til flyplassen, så trenger ikke å tenkte på forsinkelser i kollektivtrafikken for eksempel. Flyr heller ikke ut fra Oslo, men sjekket hjemmesiden til flyplassen og de anbefaler 90 minutter før avgang de også. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det er dette som skjer hvis man drar til Fiji: Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 hvor mye penger trenger man for en 6ukers tur i europa egentlig? har hvert over store deler av europa før men mest familie turer og lang turer. Latvia Litauen Polen Tjekkia Slovakia Østerike Liechtenstein Sveits Frankrike Spania Gibraltar er planen, kommer til og bo gratis i polen,sveits og spania hos kjent folk så sparer en del der, så om noen her har hvert på 1månde interrail tidligere, hvor mye penger brukte dere ca? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Regn €20 per natt i overnatting der du må betale, med såpass mange land går det vel fort en tusenlapp eller så i togreservasjoner. Om du bruker €4 eller €40 på middag hver dag er opp til deg – begge nivåer lar seg gjøre i alle land - og det er billigere å traske rundt i parker enn å gå inn på dyre museer. Deler du en vinflaske fra butikken kommer kveldens festligheter godt under en euro, også i øst betaler man fort 30 kroner for en øl på byen. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 jeg kommer til og bruke hostelworld for boende, er første gang jeg skal booke mye på forhånd nå, gidder rett og slett ikke og gå rundt for og fine billigste hostel som jeg gjør i Asia. Etter som hele afrika turen er booket og betalt (29200kr, for transport,boende og mat) er bare visum, suvenirer, ekstra aktviteter og fly hjem jeg må betale for der, fly billett fra Johannesburg til Oslo i april neste år er allerde booka med Qatar Airlines for 2800kr planen er og natttog/buss når jeg skal reise over lange strekninger alkohol pleier og bli den største kostnaden for meg på langurer Lenke til kommentar
;_; Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Reiser til London snart, og tenkte jeg skulle ta kopi av passet først. Kan jeg scanne passet hjemme, eller må/bør jeg ha en "rett kopi" (hvis ja, hvor kan det skaffes?)? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Postkontoret fikser 'rett kopi'. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Vil nå si at det er litt spess å ta kopi av pass for en tur til London Ja, jeg gjorde det da jeg dro til Indonesia, men aldri gjort det ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå