Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer en tur til Los Angeles i september og lurer litt på hvilket selskap man burde sikte etter om man resier økonomi klasse. Tenker da mest i forhold til plass. Er 1,86 høy og vil helst ha det mest mulig komfortabelt over Atlanterhavet. Vil helst reise blligst mulig, men om jeg får en betraktelig bedre tur av å punge ut en høvding ekstra vil jeg vurdere det sterkt.

Lenke til kommentar

Sykeste flyturene noen sinne.

Karen gikk ned ca. 1-2 meter over en elv saa vi hadde traer paa begge sider.

Skarpe svinger saa jeg var redd vingen skulle treffe vannet, og han gjorde oss vektloese et par ganger ved aa fly lavt rett mot et skraaning for saa ta oss rett opp, deretter droppe ned foer han tok kontroll igjen :w00t:

Utrolig kult, men noe skummelt ogsaa :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

noen som vet om det er mulighet for å ha 2 norske pass?

jeg reiser en del og passet mitt blir ganske slitt, forrige gang ble det ødelagt i central asia, noe som gjorde at jeg fik store problemer og komme ut av et land, fikk våpen rettet mot hodet av grensevakter pga de trodde passet var falskt.

så jeg kan i grunn trenge 2 pass.

vet at eks, tyskere kan ha 2 stk

Lenke til kommentar

noen som vet om det er mulighet for å ha 2 norske pass?

jeg reiser en del og passet mitt blir ganske slitt, forrige gang ble det ødelagt i central asia, noe som gjorde at jeg fik store problemer og komme ut av et land, fikk våpen rettet mot hodet av grensevakter pga de trodde passet var falskt.

så jeg kan i grunn trenge 2 pass.

vet at eks, tyskere kan ha 2 stk

Du kan kun ha to pass om du har en bekreftelse fra arbeidsgiver at du trenger det, feks om du reiser mye en uke hvor det andre passet er inne til visumsøknader eller at du reiser en del i Midtøsten i forbindelse med feks jobb.

Selv så er jeg dobbelt statsborger så kan ha to pass uansett jeg. :whistle:

Lenke til kommentar

Da har jeg jammen begynt på TR av Vietnam-turen. Regner med den kommer i løpet av uken, William :)

Jeg gjør nå litt research på hvilket sted jeg vil avlegge et besøk neste år.

Slik det ligger an nå er det hard konkurranse mellom:

Burma (Myanmar)

Øst-Afrika (Uganda hadde vært særs kult).

Filippinene og Malaysia (Jungel i Malysia og strender i Filippinene most likely).

Colombia og Venezuela (samme som over + Angel Falls i Venezuela).

En outsider er Sri Lanka, men der er jeg mer usikker igjen.

Setter pris på tilbakemelding og/eller nye destinasjoner jeg bør oppføre på listen.

Lenke til kommentar

Da har jeg jammen begynt på TR av Vietnam-turen. Regner med den kommer i løpet av uken, William :)

Jeg gjør nå litt research på hvilket sted jeg vil avlegge et besøk neste år.

Slik det ligger an nå er det hard konkurranse mellom:

Burma (Myanmar)

Øst-Afrika (Uganda hadde vært særs kult).

Filippinene og Malaysia (Jungel i Malysia og strender i Filippinene most likely).

Colombia og Venezuela (samme som over + Angel Falls i Venezuela).

En outsider er Sri Lanka, men der er jeg mer usikker igjen.

Setter pris på tilbakemelding og/eller nye destinasjoner jeg bør oppføre på listen.

Om US Airways kjører sin 100% kampanje igjen så bør du unne deg en Asiatur i first. Legger du på 10k miles kan du komme til Filippinene. Dessverre er dette et område hvor du har den hellige gral innenfor award seats i Star Alliance. Singapore Airlines feks.... Det skal også sies at US Airways agenter er like sure som Ryanair agenter på telefonen.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Om US Airways kjører sin 100% kampanje igjen så bør du unne deg en Asiatur i first. Legger du på 10k miles kan du komme til Filippinene. Dessverre er dette et område hvor du har den hellige gral innenfor award seats i Star Alliance. Singapore Airlines feks.... Det skal også sies at US Airways agenter er like sure som Ryanair agenter på telefonen.

Tenker jeg skal fly på agentbilletter jeg, og jeg har sett meg ut Qatar Airways som kom med et ypperlig agenttilbud til byrået vårt (grunnet deres oppstart i Oslo)

Dermed utgår Colombia og Venezuela, hvis jeg skal fly med Qatar altså.

Lenke til kommentar

takk William_S for svar, ser ut som jeg må på smiske tur til sjefen på i løpet av uka da:)

ser ut som planen om afrika på sykkel blir utsatt til neste år, så nå står denne turen mellom canada ned til brazil eller vest afrika ned, hvis det blir vest afrika ned til sør afrika tror jeg, jeg skla være kjedelig og bokke en overland tur, gidder ikke drive og slitte med visum til en del av landene alene. og de anbefaler og ha 2 pass de som fikser turen. selvskapet kan også gi meg et brev som sier jeg trenger 2 pass, se hva norske politiet mener om det:)

Mchansern

Malaysia og Filippinene har jeg hvert flere ganger begge steder og kan anbefales på det sterkeste, var senest over 2 månder på filippinene tidligere i år, et av mine favoritt land i asia, billig men litt trøtsomt og reise rundt pga så mange øyer. Palawan anbefales på det sterskeste

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal fly på agentbilletter jeg, og jeg har sett meg ut Qatar Airways som kom med et ypperlig agenttilbud til byrået vårt (grunnet deres oppstart i Oslo)

Dermed utgår Colombia og Venezuela, hvis jeg skal fly med Qatar altså.

De tilbudene gjaldt vel monkey? Tror ikke det er mulig å få first class billiger enn US Airways sine "tilbud" agenttilbud eller ei. Hehe. Koster vel omtrent like mye som økonomibilletter gjør til vanlig. Ellers har man jo fifth freedom ruter som BKK-HKG med Emirates som fremdeles selger first class til 5-6k. Fifth freedom ruter er populære hos de som skal tjene mye bonuspoeng.

Lenke til kommentar

tenker meg dette er tråden å spørre om bonuspoeng osv.. jeg har et eurobonus kort og til julen skal jeg og familien reise til thailand, alle flygningene er innenfor star alliance så jeg får bonuspoeng for de mener jeg. og ut ifra det jeg har regna ut så blir totalen av bonuspoeng etter denne reisen nærmere 30 000. og dette kan jo komme godt med da jeg er utenlandsstudent og reiser mye fram og tilbake. men det jeg lurer på er om man kan "kjøpe" oppgradering fra standard eurobonus til sølv med bonuspoeng selv om jeg er utenfor den 12. måneders evalueringsfasen eller hva det nå heter?

å kunne kjøpe en reise hjem for poengene har vært vel å bra det men fordelene med sølvkort er mere fristende

Lenke til kommentar

30.000? Du er klar over at du bare får for reisen du tar, og ikke for alle på samme bookingen? Med Business på SAS fra Oslo til Bangkok ender jeg med 24.000 poeng, 12.000 på økonomi.

Det er bare de vanlige poengene som teller mot EBS-status, ikke ekstrapoeng du får ved å f.eks. kjøpe poeng, bruke EuroBonus-kredittkort til varekjøp og slikt, så du må nok belage deg på å fly nok for å tjene nok poeng til EBS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...