robertaas Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Helsinki er 1 og halv time fra oslo med fly, ganske dyrt tempen er som norge i feb, jeg likte Helsinki veldig godt når jeg var der for noen uker siden, ikke noe søppel, lett og komme seg rundtVerdt et besøk, men har allerede vært der. selv har jeg titta på lang helg tur til GibraltarKlippen gjør man unna på en dag, har vært der. ellers så liker jeg Lisbon godt, Madeira likte jeg godt når jeg var der for mange år siden med mor me og gikk turLisboa er bra, men har vært der. Veldig bra for en kort tur om vinteren. Madeira er en god ide til en helgetur, men det er vel kun TAP man kan fly med da og de har dårlige connections. Fly 06:30 fra et reisemål er uaktuelt for en helgetur. Azorene har jeg hørt mye bra om, der kan du dykke med hvalhai og andre hvaler om du er heldigHar vært der og anbefaler en tur dit. Umulige connections for de som prøver helgetur dit. eller hva med Cape VerdeHar lyst til å dra dit, men dyr flight og umulige connections for en helgetur. Det er mer et typisk chartermål så jeg tenkte heller ta en hel uke der en gang. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) BeirutSpennende, men mye regn og lite badetemperaturer i februar. Har masse uoppdagede områder, men utfodringne er å finne noe for den vanskelige måneden februar uten å bruke noen fridager. Er takknemlig for alle forslag. Endret 12. juli 2011 av robertaas Lenke til kommentar
wailer Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 robertaas du gjør det ikke lett:P hva med Oman, har hørt mye bra Armenia, Georgia, Azerbaijan er steder som frister meg til kanskje neste sykkel tur. Kroatia? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 robertaas du gjør det ikke lett:PFebruar er en veldig vanskelig reisemåned om man ikke skal brenne av flere fridager. Det er derfor jeg ber om tips. hva med Oman, har hørt mye braGodt tips, men var der i vinter. Armenia, Georgia, Azerbaijan er steder som frister meg til kanskje neste sykkel tur.De er alle for kalde i februar. Kroatia?Veldig godt forslag. Har enda ikke vært helt sørvest i landet. Dubrovnik passer for en helgetur og det burde ikke være for kaldt i februar. Ser man må fly med Croatia Airlines for å komme seg dit om vinteren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Shanghai....egentlig er det Macau , har vert der lol Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Quiz: Hvor mye skjønner du av skiltene på flyplassene? http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/08/schiphol.signs.quiz/index.html Klarte å bomme på 3, har tydeligvis reist for lite. 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Quiz: Hvor mye skjønner du av skiltene på flyplassene? http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/08/schiphol.signs.quiz/index.html Klarte å bomme på 3, har tydeligvis reist for lite. 8/10. Og jeg har langt fra reist like mye som enkelte inne her. De jeg bommet på var (spoiler til quizen): ektepar-toalett og paranoramautsikt. Endret 14. juli 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hva med en liten spoiler alert? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Quiz: Hvor mye skjønner du av skiltene på flyplassene? http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/08/schiphol.signs.quiz/index.html Klarte å bomme på 3, har tydeligvis reist for lite. Greide 6/10. EDIT: Men Robertaas, har du vært i Zagreb, for eksempel? Jeg mener til den februar-turen din. Endret 14. juli 2011 av Hanske Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Men Robertaas, har du vært i Zagreb, for eksempel? Jeg mener til den februar-turen din.For kaldt i februar. Da er Dubrovnik bedre. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Quiz: Hvor mye skjønner du av skiltene på flyplassene? http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/08/schiphol.signs.quiz/index.html Klarte å bomme på 3, har tydeligvis reist for lite. Fikk 7/10 jeg og, og jeg har nesten bare reist innenlands og ikke vært på halvparten av flyplassene de var fra. Tror dere en internett quiz kan brukes som en god grunn til å reise mye? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tror dere en internett quiz kan brukes som en god grunn til å reise mye? Klart, her kan alle påskudd brukes. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Klart, her kan alle påskudd brukes. Yeah, about that, Snakka med pappa og tror det nesten fungerer.. Må bare finne en grunn til å dra til Schiphol Edit: leif Endret 14. juli 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 6/10 Reiser ikke i nærheten så mye som det mange andre her inne gjør. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Men Robertaas, har du vært i Zagreb, for eksempel? Jeg mener til den februar-turen din.For kaldt i februar. Da er Dubrovnik bedre. Dra til Dubrovnik, da. Det virker jo veldig vanskelig dette her. For de varmeste destinasjonene er jo flyturen lang. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Dra til Dubrovnik, da. Det virker jo veldig vanskelig dette her. For de varmeste destinasjonene er jo flyturen lang.Prøver ikke å være vanskelig, prøver bare å finne gode destinasjoner for februar. Vil også tro at andre kan la seg inspirere av muligheten for spennende helgeturer midt på vinteren. Det er ikke noe problem at flyturen er lang om tidene er bedre. Skal jeg for eksempel til Dubrovnik må jeg enten reise så tidlig at det er ubehagelig eller reise litt senere og komme frem altfor sent på kvelden. Jeg vil uansett få en dårlig start på helgen. Retur er typisk 16:10-23:05 så jeg vil også komme sent hjem søndag. Reiser jeg derimot østover kan jeg reise dagen før rett fra jobb og komme frem uthvilt og tidligere på dagen enn om jeg hadde dratt til Dubrovnik. På returen flyr jeg med tidssonene så jeg border ca. samtidig lokal tid og kommer hjem samtidig. Så bare man klarer å slappe av på fly så kan det faktisk være en mye mer behagelig reise og gi lengere tid på destinasjonen om man tar en lengere tur enn om man tar en kort tur. Endret 14. juli 2011 av robertaas Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hadde gleden av å stå på Maho Beach på St. Martin her om dagen. Var rimelig heftig å se en jumbo lande noen få meter over hode på deg! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hadde gleden av å stå på Maho Beach på St. Martin her om dagen. Var rimelig heftig å se en jumbo lande noen få meter over hode på deg!Er kiting tillatt på den stranden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå