Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Neppe. Med mindre du får usannsynlig lite ut av tusenlappene dine (slik har jeg ikke akkurat oppfattet det) eller er ekstremt opptatt av marginale forskjeller i komfort. Personlig finner jeg "trip reports" dørgende kjedelige -- reiselitteraturens rennestein -- de som lar seg engasjere i slikt er sikkert villige til å bruke mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da blir det ethiad, forskjeller i komfort bryr jeg meg i grunn lite om, pleier og sove de fleste lange flyturer uansett (hurra for sovetabletter)

er bare at "alle" sier at qatar er verdens beste selvskap og 1000kr forskjell er ikke så mye,

med qatar blir det 7 timer mellom landing i Doha mens Ethiad bare har 2timer i Abu Dhabi

Lenke til kommentar

Får satse på at SAS faser ut MD 80 maskinene sine. De er nok litt skrøplige.

Doha's nye terminal er ikke ferdig før langt uti 2012 så jeg hadde ikke giddet å betale 1000kr ekstra for å slå i hjel 5t ekstra på en byggeplass.

Vel er vel en ny flyplass de bygger? Har hørt mye dårlig om Dohas terminal. Er ikke noen flybroer der så er alltid buss ut til flyene.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor SAS ikke kan ha setereservasjon?.

Man kan bare reservere sete 22 timer før avgang.

Sånn sett er Norwegian bedre :D

Da jeg har bestillt flyvningen gjennom SAS må jeg sikkert vente 22 timer før avgang for å reservere plass på Wideroe flyvningen som jeg skal ta først? Eller hvordan blir dette?

Lenke til kommentar

BA tar seg godt betalt så man må beregne å betale en tusing ekstra over Atlanteren om man ikke har is i magen og vil vente til innsjekkingen med å skaffe seg et sete.

Om jeg skal velge mellom BA og SAS ville jeg foretrukket løsninge til SAS, men det beste er selvsagt at alle passasjerer får velge sete når de vil og uten ekstra kostnader.

Lenke til kommentar

Synes ikke setereservasjon er så nøye jeg. Flyselskapene sperrer seter for bookingklasse Q (ofte den dårligste bookingklassen i økonomi) som plutselig åpner seg ved check in. Aeroflot har ikke setereservasjon ved bestilling for Q klasse overhodet, men det er likevel alltid flust med gode seter ved online checkin. Selv så har jeg reservert 1A FRA-ICN og det føles HELT herlig ut å kunne få lov til.

Og hva angår SAS så burde man ikke like SAS som nordmann. De er i lommene til svenskene og danskene og har alltid jobbet i mot Gardermoen.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med lange layovers?

Jeg vurderer en flightsammensetning som vil gi meg ca 14t på Newark. Planen var da en kjapp tur inn til NYC. billetten vil jo være gjennomgående så jeg vet jo at dette normalt sett betyr at jeg ikke ser bagasjen før jeg er tilbake i Oslo.

Det jeg er litt usikker på er om jeg kan risikere at de kun sjekker meg inn på første del og sier jeg må sjekke inn på ny når jeg kommer til Newark siden det er så lang layover. i så fall så faller litt av vitsen bort om jeg må styre med innsjekket bagasje også.

Og ja jeg vet at dette er veldig knapp tid i NYC. Har vært der før og skal helt sikkert tilbake senere også, jeg vil bare ha litt "NYC følelse". :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med lange layovers?

Jeg vurderer en flightsammensetning som vil gi meg ca 14t på Newark. Planen var da en kjapp tur inn til NYC. billetten vil jo være gjennomgående så jeg vet jo at dette normalt sett betyr at jeg ikke ser bagasjen før jeg er tilbake i Oslo.

Det jeg er litt usikker på er om jeg kan risikere at de kun sjekker meg inn på første del og sier jeg må sjekke inn på ny når jeg kommer til Newark siden det er så lang layover.

Jeg har skrevet litt om layover der i denne tripreporten.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1206132

Du må uansett hente bagasjen og sjekke den inn igjen, men det er forenklet prosedyre om for innlevering rett etter tollen for de som flyr innen ... tror det var 6 timer.

Lenke til kommentar

Du må uansett hente bagasjen og sjekke den inn igjen, men det er forenklet prosedyre om for innlevering rett etter tollen for de som flyr innen ... tror det var 6 timer.

Takk for svar.

Ser at jeg glemte å nevne at dette er på vei hjem fra vestkysten av USA så innkommende flight vil være innenriks. Så da slipper jeg vel å ta bagasjen gjennom tollen, men det er kanskje en 6 timers regel da også..?

Lenke til kommentar

Ny type trussel for de reisende: Utro tjenere på flyplassen i utlandet som bytter ut innsjekket koffert med én som er fullastet med narkotika.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10088168

Dette betyr antagelig at narkobanden har noen klar på Gardermoen til å hente opp slike kofferter. Om de har funnet en ny metode vil de antagelig bruke den flere ganger. Og det kan også bety at mange av koffertene som i det siste har blitt meldt stjålet fra begasjebåndet på Gardermoen i virkeligheten har blitt byttet ut allerede rett etter innsjekking.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...