Euklid Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Neppe. Med mindre du får usannsynlig lite ut av tusenlappene dine (slik har jeg ikke akkurat oppfattet det) eller er ekstremt opptatt av marginale forskjeller i komfort. Personlig finner jeg "trip reports" dørgende kjedelige -- reiselitteraturens rennestein -- de som lar seg engasjere i slikt er sikkert villige til å bruke mer. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 da blir det ethiad, forskjeller i komfort bryr jeg meg i grunn lite om, pleier og sove de fleste lange flyturer uansett (hurra for sovetabletter) er bare at "alle" sier at qatar er verdens beste selvskap og 1000kr forskjell er ikke så mye, med qatar blir det 7 timer mellom landing i Doha mens Ethiad bare har 2timer i Abu Dhabi Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Doha's nye terminal er ikke ferdig før langt uti 2012 så jeg hadde ikke giddet å betale 1000kr ekstra for å slå i hjel 5t ekstra på en byggeplass. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Fra København til Brussel er det MD-80 med Scandinavian Airlines. Har aldri reist med en MD-80 maskin før, hvordan er de i forhold til en vanlig 737 som SAS oppererer med? Slik er sjarmen: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ikke spesielt sjarmerende (eneste jeg kan utsette er at blad/bok-nettet ofte er litt større i de eldre maskinene?), men holdbart for en 1-2 timers tur. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Får satse på at SAS faser ut MD 80 maskinene sine. De er nok litt skrøplige. Doha's nye terminal er ikke ferdig før langt uti 2012 så jeg hadde ikke giddet å betale 1000kr ekstra for å slå i hjel 5t ekstra på en byggeplass. Vel er vel en ny flyplass de bygger? Har hørt mye dårlig om Dohas terminal. Er ikke noen flybroer der så er alltid buss ut til flyene. Endret 27. juni 2011 av William_S Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Får satse på at SAS faser ut MD 80 maskinene sine. De er nok litt skrøplige. De skal skiftes ut med A320 fra og med 2016 og vil være fullstendig faset ut i 2019. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er 8 år frem i tid, til sammenligning er for eksempel flyene til Ryanair i snitt 3,3 år. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Får satse på at SAS faser ut MD 80 maskinene sine. De er nok litt skrøplige. De skal skiftes ut med A320 fra og med 2016 og vil være fullstendig faset ut i 2019. Nope, de skal være fullstendig utfaset fra 2014... http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/15/6A/A5/wkr0005.pdf Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Skjønner ikke hvorfor SAS ikke kan ha setereservasjon?. Man kan bare reservere sete 22 timer før avgang. Sånn sett er Norwegian bedre Da jeg har bestillt flyvningen gjennom SAS må jeg sikkert vente 22 timer før avgang for å reservere plass på Wideroe flyvningen som jeg skal ta først? Eller hvordan blir dette? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 De med gullkort kan visst reservere sete når de vil. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hehehe, robertaas får oppleve at man må elske SAS for å være godtatt på flyprat. Er altfor mange SAS-elskere der. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ser ikke helt problemet med at man må vente til 22 timer før. BA har en veldig like policy, selv om man kan betale ekstra for å reservere sete. Om man sjekker inn akkurat 22 timer før, er det fritt fram med hvor man vil sitte. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 BA tar seg godt betalt så man må beregne å betale en tusing ekstra over Atlanteren om man ikke har is i magen og vil vente til innsjekkingen med å skaffe seg et sete. Om jeg skal velge mellom BA og SAS ville jeg foretrukket løsninge til SAS, men det beste er selvsagt at alle passasjerer får velge sete når de vil og uten ekstra kostnader. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hehehe, robertaas får oppleve at man må elske SAS for å være godtatt på flyprat. Er altfor mange SAS-elskere der. Nasjonalisme gjør blind. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Synes ikke setereservasjon er så nøye jeg. Flyselskapene sperrer seter for bookingklasse Q (ofte den dårligste bookingklassen i økonomi) som plutselig åpner seg ved check in. Aeroflot har ikke setereservasjon ved bestilling for Q klasse overhodet, men det er likevel alltid flust med gode seter ved online checkin. Selv så har jeg reservert 1A FRA-ICN og det føles HELT herlig ut å kunne få lov til. Og hva angår SAS så burde man ikke like SAS som nordmann. De er i lommene til svenskene og danskene og har alltid jobbet i mot Gardermoen. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Noen som har erfaring med lange layovers? Jeg vurderer en flightsammensetning som vil gi meg ca 14t på Newark. Planen var da en kjapp tur inn til NYC. billetten vil jo være gjennomgående så jeg vet jo at dette normalt sett betyr at jeg ikke ser bagasjen før jeg er tilbake i Oslo. Det jeg er litt usikker på er om jeg kan risikere at de kun sjekker meg inn på første del og sier jeg må sjekke inn på ny når jeg kommer til Newark siden det er så lang layover. i så fall så faller litt av vitsen bort om jeg må styre med innsjekket bagasje også. Og ja jeg vet at dette er veldig knapp tid i NYC. Har vært der før og skal helt sikkert tilbake senere også, jeg vil bare ha litt "NYC følelse". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Noen som har erfaring med lange layovers? Jeg vurderer en flightsammensetning som vil gi meg ca 14t på Newark. Planen var da en kjapp tur inn til NYC. billetten vil jo være gjennomgående så jeg vet jo at dette normalt sett betyr at jeg ikke ser bagasjen før jeg er tilbake i Oslo. Det jeg er litt usikker på er om jeg kan risikere at de kun sjekker meg inn på første del og sier jeg må sjekke inn på ny når jeg kommer til Newark siden det er så lang layover. Jeg har skrevet litt om layover der i denne tripreporten.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1206132 Du må uansett hente bagasjen og sjekke den inn igjen, men det er forenklet prosedyre om for innlevering rett etter tollen for de som flyr innen ... tror det var 6 timer. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Du må uansett hente bagasjen og sjekke den inn igjen, men det er forenklet prosedyre om for innlevering rett etter tollen for de som flyr innen ... tror det var 6 timer. Takk for svar. Ser at jeg glemte å nevne at dette er på vei hjem fra vestkysten av USA så innkommende flight vil være innenriks. Så da slipper jeg vel å ta bagasjen gjennom tollen, men det er kanskje en 6 timers regel da også..? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Ny type trussel for de reisende: Utro tjenere på flyplassen i utlandet som bytter ut innsjekket koffert med én som er fullastet med narkotika. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10088168 Dette betyr antagelig at narkobanden har noen klar på Gardermoen til å hente opp slike kofferter. Om de har funnet en ny metode vil de antagelig bruke den flere ganger. Og det kan også bety at mange av koffertene som i det siste har blitt meldt stjålet fra begasjebåndet på Gardermoen i virkeligheten har blitt byttet ut allerede rett etter innsjekking. Endret 29. juni 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå