William_S Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 På Gardermoen skal man være nokså uheldig om man opplever bussing. Men hender noen ganger på ankommende fly med Norwegian parkerer på Schengen når man kommer fra non Schengen og man må da busses til passkontroll. På Gardermoen er det jetbridge 80-90% av tia når jeg har reist. Lenke til kommentar
operg Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Er det i det hele tatt mulig å snappe opp ledige seter hos Norwegian eller SAS (eller andre flyselskaper for så vidt) før avgang, og dette til en rimeligere pris enn hvis man hadde bestilt på internett en dag i forveien? Snakket med noen som er en god del eldre enn meg som mimret tilbake til "gamle dager" da de møtte opp på flyplassen og fikk restplasser på fly til spotpris, men jeg har aldri hørt om noen som har gjort det de siste årene. Spørsmålet mitt er derfor om det fremdeles er mulig? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Med Internett kan selskapene legge ut og folk snappe opp det son finnes av restplasser ukene før avgang. De som skal reise samme dag som de kjøper billett er desperate og selskapene tar derfor dobbel eller tredobbel pris for disse. SAS har imidlertid startet med å tilby de under 26 normale priser rett før avgang om det er plasser igjen: http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Priser/Ungdomsbilletter/Last-minute/ Dette er altså normale priser og da kan man like godt booke god tid i forveien og være sikret plass. I tillegg er det kun mulig å booke en vei om gangen så det kan fort blir dyrt om du ikke får den returen du er avhengig av. Endret 21. juni 2011 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det er enkelte som har prolemer med å slå av mikrofonen på flyene: http://www.click2houston.com/news/28313662/detail.html "Houston Pilot Suspended For Slurs, Swearing Over Air Traffic Radio" http://www.thesun.co.uk/scotsol/homepage/news/3647780/Cabin-crew-face-axe-for-foul-screen-jibe.html "BLUNDERING air crew are facing the sack after sending an abusive message to passengers' TV screens" Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Tur til Riga bestilt. Gleder meg. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Tur til Riga bestilt. Gleder meg. God tur! For min del er Oslo-Frankfurt-Seoul-Tokyo-Zurich-Oslo bestilt med US Airways miles i first class. Gleder meg som en unge på julaften og satser på noe ganske annet enn økonomiproduktet. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Oslo-København-Warszawa-Hanoi-Da Nang-Saigon-Phnom Penh-Siamreab-Bangkok-Hanoi-Warszawa-København-Oslo. Drar om 6 dager, blir stas det. 6800,- på apeklasse. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Tur til Riga bestilt. Gleder meg. Et godt valg. Veldig fin gamleby hvor man må huske å løfte blikket litt. Ta også toget en tur ut til Jurmala hvor det er strand og feriestemning. Gjør litt research for lokal transport, det er ikke alle taxier man bør gå inn i. Pass dere også for klubber og barer som dere plutselig kan bli invitert til: http://riga.usembassy.gov/warden0811.html http://wikitravel.org/en/Riga Endret 23. juni 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Et godt valg. Veldig fin gamleby hvor man må huske å løfte blikket litt. Ta også toget en tur ut til Jurmala hvor det er strand og feriestemning. Gjør litt research for lokal transport, det er ikke alle taxier man bør gå inn i. Pass dere også for klubber og barer som dere plutselig kan bli invitert til: http://riga.usembassy.gov/warden0811.html Takk for tips! Tror ikke det blir aktuelt med tur til Jurmala, men vi får se. Og ift klubber og barer så tror jeg nok det ikke blir noe problem siden ingen av oss kommer til å dra på noe slikt. Har hørt Riga ikke er så ulikt Praha, stemmer det? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Togstasjonen er like ved gamlebyen og toget tar 25 minutter til Jurmala så en tur dit trenger ikke spise en hel dag. Det er også mulig å ta båt dit, men det tar 2-3 timer. Riga har endel til felles med Praha, men gamlebyen er ganske så konsentrert og utenfor blir det veldig fort grå østblokk. De som er romantiske må huske å ta med hengelås for parken rundt gamlebyen! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Joda, det hadde vært interessant, absolutt, men tror ikke samboeren min er så interessert i å reise til Jurmala. Får spare det til en annen gang. Okay, spennende, vi begge elsket Praha som by så det høres fint ut. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Andre som ikke kommer inn på flyprat.no? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Andre som ikke kommer inn på flyprat.no? Har vært nede i hele dag og jeg prøvde 1 gang kl 08 i dag morres. Står feilmelding når du går inn på sia. De sliter med å få tak i rett mann med nøkkel. Er vel ikke slik at service folk er lett tilgjengelig 24/7 og særlig ikke helgene... Endret 25. juni 2011 av William_S Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 De er oppe igjen nå, men innlegg som jeg har blitt varslet om i løpet av dagen er borte så alt virker vel ikke helt som det skal enda. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Airbus tjener visst for mye for tiden. Nå skal det brukes penger på en ny versjon av Concorde. Folk velger uansett pris forran overlydshastighet og dette vil antagelig igjen bli en tapsprosjekt for spesielt interesserte. http://www.aftenposten.no/webtv/?video=4156095#section=video_nyheter;video=4156095 Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Har et lite spørsmål. Har bestilt billett med Lufthansa fra Stavanger til New York i september. Tilbaketuren er en co-share og blir opperert av Continental Airlines. Ser at man kun har lov å ha med seg 23 kg innsjekket bagasje. Hvis jeg ønsker et ekstra kolli på tilbaketuren, bestiller jeg det hos Lufthansa eller hos Continental? Og vet noen om det er billigere å bestille dette på forhånd på internett, eller om det er det samme om man betaler ved innsjekk? Endret 27. juni 2011 av Garreth Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har et lite spørsmål. Har bestilt billett med Lufthansa fra Stavanger til New York i september. Tilbaketuren er en co-share og blir opperert av Continental Airlines. Ser at man kun har lov å ha med seg 23 kg innsjekket bagasje. Hvis jeg ønsker et ekstra kolli på tilbaketuren, bestiller jeg det hos Lufthansa eller hos Continental? Og vet noen om det er billigere å bestille dette på forhånd på internett, eller om det er det samme om man betaler ved innsjekk? Dette skal du nok kunne bestille via LH. Sannsynligvis vil det være billigere å bestille dette på forhånd også, er nesten alltid dyrere i skranke på avreisedagen. Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei skal ta Trondheim-København-Brussel i sommer. Fra København til Brussel er det MD-80 med Scandinavian Airlines. Har aldri reist med en MD-80 maskin før, hvordan er de i forhold til en vanlig 737 som SAS oppererer med? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 MD'ene er eldre og langt mer slitne. Men de er koseligere da. Litt av sjarmen. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 er det verdt og betale 1000kr ekstra for og fly med qatar airlines (4200) enn 3200kr med Ethiad fra Moskva til Johannesburg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå