Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Strengt talt fatter og begriper jeg ikke hvorfor du vrir og vrenger på alt jeg skriver for å tolke det verst mulig. Men greit, jeg forstår bedre nå. Og med deg i nabosetet, hadde plutselig underholdningstilbudet ombord blitt veldig viktig for meg også.

 

Du gir fortsatt ikke nok opplysninger i innleggene dine til at det er mulig å komme med gode svar. Ting som når dere sal reise er viktig. Det er en vesens forskjell når det kommer til en tur neste uke, til høsten og neste sommer. Spesielt hva pris gjelder.

 

Du sier heller ingenting om hvor dere skal fra bortsett fra "Norge". Om du tror svaret på spørsmålet ditt vil være det samme uanswtt hvor i Norge man bor eller at folk burde skjønne at med Norge menes Gardermoen, så er det ikke jeg som er dum.

 

Forøvrig kan jeg si at om lengde på selve flyturen kan bli et problem, så kan det være en ide å sjekke ut IcelandAir med mellomlanding på Keflavik. Det går litt ekstra tid, men man får et etterlengtet avbrekk underveis. Fra resten av Europa er det ikke veldig mye som skiller når det kommer til hvor lang tid turen over dammen tar.

 

Jeg fløy IcelandAir mellom USA og Norge for noen måneder siden og fikk testet ut både economy og deres Saga Class (kun setet, hadde economy-billett). Personlig ville jeg ikke betalt det ekstra Saga Class koster, men setet var bra det. Underholdningen ombord var bra, selv syns jeg det var morsomt med filmer og tv-program fra Island i tillegg til det "alle andre" har. Mat er forøvrig ikke inkl. hos IcelandAir. Jeg sliter med å like flymat, så for meg betydde det lite fra eller til. Mat koster litt, men det er det kanskje verdt da man får langt mer å velge mellom enn på flyvninger hvor mat er inkl.

 

Hyggelig at du lager slike karakteristikker av meg, legg merke til at jeg ikke har laget noen av deg. Jeg tror nemlig jeg er meget hyggelig å ha i nabosetet, jeg er en som bryr meg ekstremt mye om komforten til samboeren min. Og det er derfor jeg spør. Ikke for min del, men for hans del. At du kan tolke det negativt er egentlig fantastisk. Og merkelig at Panerai klarte å svare meg med en gang, hvilket du tydeligvis har store problemer med.

 

Og nå skrev jeg faktisk at vi skal New York, som jeg også presiserte i mitt åpningsinnlegg. Kan være en idé å lese alt jeg skriver. Og jeg skrev "Norge" fordi det så vidt meg bekjent kun går fly til USA fra Oslo Gardermoen, og uansett så spiller det egentlig ingen rolle hvor flyet i Norge går fra slik sett (om det skulle være tilfelle at det går andre steder enn Oslo). Vi reiser i juni til neste år, så det blir vanskelig å gi noe svar ift det fordi billetter for juni 2012 ikke er lagt ut enda. Ellers er det ikke det som er viktigst for oss å få vite, men hvordan selskapene i sin helhet er og fungerer. Og i den anledning er det ofte slik at noen selskaper er kjente for å være dyrere enn andre, som i at "det og det selskapet har mange gebyrer og gir lite for pengene" eller "det og det selskapet har generelt sett lave priser hvor man får mye for pengene". Det var det jeg mente med pris.

 

Ellers takk for beskrivelse av IcelandAir, vi skal ta dem med i vår vurdering.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nå skrev jeg faktisk at vi skal New York, som jeg også presiserte i mitt åpningsinnlegg. Kan være en idé å lese alt jeg skriver.

Jeg mente selvsagt at du ikke nevner hvor dere REISER FRA, noe som burde være åpenbart i konteksten det ble brukt.

 

For tur juni neste år, er det vanskelig å si noe sikkert. Sannsynligvis kan dere trygt vente til etter nyttår med å bestille. Kampanjer og tilbud vil dukke opp, men min erfaring er at disse sjeldent er veldig gode når det gjelder turer til og fra USA. Kanskje kan det være en ide å gå på nettsidene til de aktuelle flyselskapene og abonnere på nyhetsbrevene deres. Tilbud på economy comfort eller tilsvarende dukker opp med jevne mellomrom - de tilbudene er nok mer verdt enn tilbudene for økonomiseter i kroner, men prisen ligger fortsatt godt over vanlig økonomipriser.

 

For videre research kan du søke på billetter for i sommer eller høst for å få inntrykk av hvilke ruter som er tilgjengelige og ikke minst hvilke fly de bruker på rutene. Bare vær klar over at det kan bli endringer det kommende året.

 

Vet man hvilke fly som benyttes, så finnes det masse informasjon på internett. http://seatguru.com/ gir deg setekart samt informasjon om seteavstand, underholdningstilbud, matservering etc. I tillegg kan man gjøre bildesøk på Google for bilder av interiør. Det ligger også mange videoer fra ombord på ulike fly på Youtube. Selv flyr jeg Iberias Airbus A340 denne sommeren og det var ikke noe problem å finne masse informasjon om de flyene før jeg bestilte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mente selvsagt at du ikke nevner hvor dere REISER FRA, noe som burde være åpenbart i konteksten det ble brukt.

Så lenge det ikke spiller noen rolle så ser jeg ikke vitsen med det. Norge er godt nok. Det har ikke så mye med komfort på selve flyet å gjøre.

 

For tur juni neste år, er det vanskelig å si noe sikkert. Sannsynligvis kan dere trygt vente til etter nyttår med å bestille. Kampanjer og tilbud vil dukke opp, men min erfaring er at disse sjeldent er veldig gode når det gjelder turer til og fra USA. Kanskje kan det være en ide å gå på nettsidene til de aktuelle flyselskapene og abonnere på nyhetsbrevene deres. Tilbud på economy comfort eller tilsvarende dukker opp med jevne mellomrom - de tilbudene er nok mer verdt enn tilbudene for økonomiseter i kroner, men prisen ligger fortsatt godt over vanlig økonomipriser.

 

For videre research kan du søke på billetter for i sommer eller høst for å få inntrykk av hvilke ruter som er tilgjengelige og ikke minst hvilke fly de bruker på rutene. Bare vær klar over at det kan bli endringer det kommende året.

 

Vet man hvilke fly som benyttes, så finnes det masse informasjon på internett. http://seatguru.com/ gir deg setekart samt informasjon om seteavstand, underholdningstilbud, matservering etc. I tillegg kan man gjøre bildesøk på Google for bilder av interiør. Det ligger også mange videoer fra ombord på ulike fly på Youtube. Selv flyr jeg Iberias Airbus A340 denne sommeren og det var ikke noe problem å finne masse informasjon om de flyene før jeg bestilte.

 

Alt dette har jeg klart å finne ut av selv. Og jeg vet selvsagt hvordan man skal gjøre research, hvilket jeg også allerede har gjort. Derimot sier det meg ikke så mye om hvordan andre opplever de ulike flyselskapene, og derfor jeg spør her inne.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke spiller noen rolle så ser jeg ikke vitsen med det. Norge er godt nok. Det har ikke så mye med komfort på selve flyet å gjøre.

Nei. Men det har mye å si for komforten på reisen totalt sett. Du sier også at pris er viktig og oppgir makspris, og da betyr det mye hvor i Norge man reiser fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke spiller noen rolle så ser jeg ikke vitsen med det. Norge er godt nok. Det har ikke så mye med komfort på selve flyet å gjøre.

Nei. Men det har mye å si for komforten på reisen totalt sett. Du sier også at pris er viktig og oppgir makspris, og da betyr det mye hvor i Norge man reiser fra.

 

Ja, men nå er det ikke reisetida spesifikt jeg tenkte mest på. Jeg tipper de fleste forstår hva jeg mente da jeg skrev Norge, hvilket betyr Oslo Gardermoen, rett og slett fordi det er der flyene som ofte til USA går i fra. Selvsagt vil det koste ekstra for oss å komme oss fra sørlandet, der vi bor nå, til Oslo, men det er en kostnad som ikke tas med i flyreisen siden vi antagelig ferierer i Oslo-området når vi skal reise til New York.

 

Og et priseksempel var gitt fordi det viser hvor mye vi har å gå på, men det er ikke noe absolutt, slik at folk f.eks kan skrive "men de bør du ikke velge, for de er dyre generelt sett og gir lite igjen for pengene". Flybilletter varierer selvsagt, men hvis jeg ser på mai 2012 ligger de på mellom 9-11 000 kr for to stykker t/r i økonomiklassen, alt ettersom. Så vet jeg at disse forandrer seg. Nå har vi utgangspunktet et stort budsjett så det kan være vi like gjerne bruker 20 000 kr på billettene hvis vi føler det er verdt det.

 

Men da må vi vite noe om komforten og hva flyselskapene har å tilby. Hjelper ikke meg mye at det står spesifikt hva som er inkludert i de ulike klassene hos f.eks SAS hvis opplevelsen av dem ikke er noen særlig, eller hvis det ikke er noen merkbar forskjell mellom klassene.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg tipper de fleste forstår hva jeg mente da jeg skrev Norge, hvilket betyr Oslo Gardermoen, rett og slett fordi det er der flyene som ofte til USA går i fra.

I beg to differ.

 

Jeg har flydd en hel del mellom Norge og USA uten å være innom Gardermoen. Er man i Oslo-området, vil det nok være natulig å fly fra Gardermoen om man skal til New York. Men er man på andre kanter av landet (hvilket nesten halvparten av nordmenn er) finnes det mange gode alternativ. Må man uansett ha en mellomlanding, vil det være dumt å begrense seg til flyvninger til og fra Gardermoen.

 

KLM har daglige flyvninger fra Kristiansand, Bergen, Torp, Værnes, Stavanger og Gardermoen til Schipol. Schipol skal etter hva jeg ha lest være den mest brukte populære flyplass-HUBen internasjonalt for nordmenn. Etter å ha bodd tilsammen 5 år utenlands legger jeg veldig godt merke til nordmenn rundt meg, enten de snakker seg imellom eller går med VG under armen. Og på Schipol er det nordmenn overalt.

 

I tillegg til KLM/Schipol finnes det flere alternativer. Om sommeren flyr IcelandAir til/fra Værnes, Stavanger og Bergen med kjapp transitt på Keflavik tilrettelagt for nordmenn på vei til eller fra USA. Fra både Bergen og Stavanger er vel også mellomlanding i London et alternativ å regne med. Lufthansa flyr vel derfra til Tyskland også.

 

Skal man uansett mellomlande, har det sine fordeler å ikke gjøre det på Gardermoen. Da må man ta ut bagasje og sjekke inn på nytt etter å ha passert tollen.

 

Nå vet jeg ikke hvilke reiseplaner dere har, men kanskje er det også en god ide å sjekke ut mulighetene for å ikke bestille en tradisjonell flybillett. Jeg mener kanskje å ha huske du en gang skrev noe om cruise. En billett til New York med retur fra Miami eller Fort Lauderdale trenger ikke å koste mer enn tur/retur til New York. Er Kristiansand mer praktisk på hjemreisen enn Gardermoen, kan man også vurdere retur dit.

 

I tillegg kan det være tusenlapper å spare på å bestille fly og hotell samlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I beg to differ.

 

Jeg har flydd en hel del mellom Norge og USA uten å være innom Gardermoen. Er man i Oslo-området, vil det nok være natulig å fly fra Gardermoen om man skal til New York. Men er man på andre kanter av landet (hvilket nesten halvparten av nordmenn er) finnes det mange gode alternativ. Må man uansett ha en mellomlanding, vil det være dumt å begrense seg til flyvninger til og fra Gardermoen.

 

KLM har daglige flyvninger fra Kristiansand, Bergen, Torp, Værnes, Stavanger og Gardermoen til Schipol. Schipol skal etter hva jeg ha lest være den mest brukte populære flyplass-HUBen internasjonalt for nordmenn. Etter å ha bodd tilsammen 5 år utenlands legger jeg veldig godt merke til nordmenn rundt meg, enten de snakker seg imellom eller går med VG under armen. Og på Schipol er det nordmenn overalt.

 

I tillegg til KLM/Schipol finnes det flere alternativer. Om sommeren flyr IcelandAir til/fra Værnes, Stavanger og Bergen med kjapp transitt på Keflavik tilrettelagt for nordmenn på vei til eller fra USA. Fra både Bergen og Stavanger er vel også mellomlanding i London et alternativ å regne med. Lufthansa flyr vel derfra til Tyskland også.

 

Skal man uansett mellomlande, har det sine fordeler å ikke gjøre det på Gardermoen. Da må man ta ut bagasje og sjekke inn på nytt etter å ha passert tollen.

 

Nå vet jeg ikke hvilke reiseplaner dere har, men kanskje er det også en god ide å sjekke ut mulighetene for å ikke bestille en tradisjonell flybillett. Jeg mener kanskje å ha huske du en gang skrev noe om cruise. En billett til New York med retur fra Miami eller Fort Lauderdale trenger ikke å koste mer enn tur/retur til New York. Er Kristiansand mer praktisk på hjemreisen enn Gardermoen, kan man også vurdere retur dit.

 

I tillegg kan det være tusenlapper å spare på å bestille fly og hotell samlet.

 

Hvor vi drar fra spiller egentlig ingen trille, derfor blir denne diskusjonen egentlig helt meningsløs for mitt vedkommende. Vi reiser fra der det er billigst billetter, om det så er Gardermoen, Sola, Værnes, eller Bodø for den saks skyld. Gardermoen blir det nok antagelig fordi det kan hende vi velger direkteflyvning over til New York, vi får se hva det blir til. Uansett sa ikke jeg at alle flyvninger går fra Gardermoen, men at mange, evt du fleste gjør det. Uansett blir dette bare flisespikkeri fordi vi egentlig ikke bryr oss stort om hvor vi drar fra så lenge vi kommer oss til New York i utgangspunktet.

 

Reiseplanene har vi allerede lagt klare, så det er ikke egentlig noe å diskutere. Det blir t/r Norge (hvor enn det måtte være fra, sannsynligvis Oslo) - New York og deretter t/r New York - Fort Lauderdale/Miami. Vi skal være minst en uke i Florida, syv netter på cruise og fem netter i New York etter cruiset, så da blir det slik.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg har et godt forslag til deg: let selv, for tror ikke det er mange igjen i denne tråden som faktisk er interessert i å hjelpe deg når du er så kritisk og negativ til alt og alle.

 

Hvis komfort er kjempeviktig pga sykdom ville jeg bare gjort det enkelt og kjøpt Business/First med noen som har kort reisetid. Fly direkte med Continental, de flyr med 757 på denne ruten og der har de helt flate liggeseter. Ja, det sprenger budsjettet deres litt, men da kan du sende samboeren din frem og så kan du sitte bakerst, så klarer dere det vel nesten akkurat til 20.000. Da får han komforten han trenger, dere opprettholder nesten budsjettet og det tar ikke lang tid med direkteflyet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har et godt forslag til deg: let selv, for tror ikke det er mange igjen i denne tråden som faktisk er interessert i å hjelpe deg når du er så kritisk og negativ til alt og alle.

 

Hvis komfort er kjempeviktig pga sykdom ville jeg bare gjort det enkelt og kjøpt Business/First med noen som har kort reisetid. Fly direkte med Continental, de flyr med 757 på denne ruten og der har de helt flate liggeseter. Ja, det sprenger budsjettet deres litt, men da kan du sende samboeren din frem og så kan du sitte bakerst, så klarer dere det vel nesten akkurat til 20.000. Da får han komforten han trenger, dere opprettholder nesten budsjettet og det tar ikke lang tid med direkteflyet.

 

Jeg beklager at jeg virker negativ, jeg er faktisk meget takknemlig for all hjelp jeg får som er til nytte, dessverre så føltes det mer som om det ble fokusert på det som ikke er relevant for oss mer enn det som faktisk er relevant. Når man også føler at man bli personlig angrepet fordi man kun ønsker sin kjæres beste så føles det litt frustrende og faktisk en smule sårende. Da blir jeg rett og slett ikke mottagelig for innspill fra den parten.

 

Uansett, vi må også dessverre sitte sammen, så forslaget ditt er forsåvidt greit, men det passer ikke oss. Det har igjen med hans sykdom å gjøre. Men det er jo det jeg lurer uansett, er det virkelig den store forskjellen mellom klassene på de ulike flyene og hvorvidt det er noen vits å faktisk f.eks kjøpe business class.

 

Og det er også derfor jeg spør, som jeg har nevnt tidligere, fordi det hjelper ikke hva de ulike selskapene skriver hvis det ikke stemmer med hva folk faktisk føler og mener. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg virker negativ, jeg er faktisk meget takknemlig for all hjelp jeg får som er til nytte, dessverre så føltes det mer som om det ble fokusert på det som ikke er relevant for oss mer enn det som faktisk er relevant. Når man også føler at man bli personlig angrepet fordi man kun ønsker sin kjæres beste så føles det litt frustrende og faktisk en smule sårende. Da gidder jeg rett og slett ikke helt å lytte

Kanskje du skal slutte å være en liten bitchy bedreviter, og lytte til de som faktisk har langt mer erfaring med flyving enn deg, men som allerede nevnt har nok toget for mer hjelp allerede gått i denne tråden. Les tilbake i tråden, fra ditt første svar, les svarene du har fått, og dine svar. Se om du kan finne ut hvorfor ingen gidder å hjelpe deg lenger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å komme med noe konstruktivt og hjelpende kan jeg si at SAS flyr direkte fra OSL-NYC.

 

De flyr Airbus 330 som ofte kan oppleves større og mindre inneklemt enn CO's 757.

 

Takk! :)

 

Hvordan er benplass og den typen ting? Hvis du har flydd med dem, hvordan føltes det? Følte du at det greit med plass?

Lenke til kommentar

Sant det, og Economy Extra på A330/A340 er veldig kurant. Du får noe bedre beinplass, det er vel 2-3-2-konfigurasjon (i stedet for 2-4-2), så når dere bestiller sammen slipper du garantert å krype over fremmede for å komme deg ut av setet. Du får også en liten "fotskammel" som kommer ut, og for min del gjorde den en god del forskjell på komforten -- da får du litt støtte for beina når du lener setet bakover, og jeg hadde det komfortabelt på vei fra CPH til SEA.

 

Nå aner jeg ikke helt hvordan det ligger prismessig, var ikke jeg som betalte billetten, men man kan alltids oppgradere for poeng. Kjøper du poeng nå er det 50% bonus, og du trenger 10.000 poeng hver vei per person, så pakken med 30.000 poeng og 15.000 poeng i bonus til €1000 holder da fint. Det er vel i underkant av 8000 kroner, og du kan finne noen billige billetter bort, så da kan man overholde budsjettet fint -- normalt ligger vel prisene under kampanje på 4-5.000 kroner. Blir under 20.000 hvis du får greie priser på billettene bort, du får veldig brukbare seter jeg ikke hadde problemer med å sitte i over lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det, og Economy Extra på A330/A340 er veldig kurant. Du får noe bedre beinplass, det er vel 2-3-2-konfigurasjon (i stedet for 2-4-2), så når dere bestiller sammen slipper du garantert å krype over fremmede for å komme deg ut av setet. Du får også en liten "fotskammel" som kommer ut, og for min del gjorde den en god del forskjell på komforten -- da får du litt støtte for beina når du lener setet bakover, og jeg hadde det komfortabelt på vei fra CPH til SEA.

 

Nå aner jeg ikke helt hvordan det ligger prismessig, var ikke jeg som betalte billetten, men man kan alltids oppgradere for poeng. Kjøper du poeng nå er det 50% bonus, og du trenger 10.000 poeng hver vei per person, så pakken med 30.000 poeng og 15.000 poeng i bonus til €1000 holder da fint. Det er vel i underkant av 8000 kroner, og du kan finne noen billige billetter bort, så da kan man overholde budsjettet fint -- normalt ligger vel prisene under kampanje på 4-5.000 kroner. Blir under 20.000 hvis du får greie priser på billettene bort, du får veldig brukbare seter jeg ikke hadde problemer med å sitte i over lang tid.

 

Takk for meget gode tips, dette må jeg sjekke ut! :) Har nemlig sett på economy extra på SAS, det lå på 25600 kr for to stykker t/r mai neste år. Så er det klart, det er lenge til, får håpe det går ned i pris, men det virker veldig fristende å velge economy extra, det må jeg si. Uansett, dette med poengene var en meget smart idé, faktisk ikke noe jeg hadde tenkt over. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

I dag morges kom det spakt fra cockpit en halvtimes tid etter avgang "ehh, ja, vi har bestemt oss for å snu. Lander om 20 minutter." Den helt store dramatikken uteble, men endte opp tre timer forsinket -- litt kjipt med fem timer i landet som utgangspunkt.

 

Hadde for øvrig economy extra-billett på et fly uten annet enn economy og business (SAS-billett, flyet var eurowings), er det ikke litt merkelig at de i går hevdet de var utsolgt for economy-billetter når klassen jeg faktisk kjøpte ikke fantes?

Lenke til kommentar

I mars fløy jeg co til new york. Det var litt lite fly 3 + 3. Men maten var god, betjeningen hyggelig. Ok seter. Jeg har også flydd klm/north west til orlando fra krs. Det var et større fly 2 + 4 + 2. Helt kurant det også.

 

Takk, det var akkurat noe slikt jeg var ute etter å høre. Jeg har ikke så stor kjennskap til CO: hvordan er det ift klasser, stor forskjell mellom de, verdt å bruke ekstra penger på de, eller er economy (som jeg regner med det heter) like greit å velge det billigste?

 

Jeg er litt usikker på om co har bedre seter for economy extra. De har business, men da er nok prisen en del ekstra. For min del er economy og de billigste billettene helt kurant. Jeg ønsker å reise billigst mulig. Jeg laget forresten en tripreport fra den forrige turen min. Du finner den sikkert hvis du leter litt, jeg sitter på mob og får ikke linket til den.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om co har bedre seter for economy extra. De har business, men da er nok prisen en del ekstra. For min del er economy og de billigste billettene helt kurant. Jeg ønsker å reise billigst mulig. Jeg laget forresten en tripreport fra den forrige turen min. Du finner den sikkert hvis du leter litt, jeg sitter på mob og får ikke linket til den.

 

Kjekt å vite, og ja, tar gjerne en titt på tripreporten din, flott med litt innspill. :)

Lenke til kommentar

Har bl.a. flydd CPH-EWR som er nesten samme flygning som kan være aktuell for dere. Jeg reiste på economy og for meg og kameratene var det mer enn bra nok.

Såklart fordelene med economy extra er litt bedre plass, du kan starte og stoppe filmene slik det passer seg (på economy går de bare kontinuerlig) og du får velge mellom to varme måltider (når jeg reiste kunne du få fisk istedenfor det andre på economy fikk).

Har ikke erfaringer fra andre selskaper som flyr mellom Norge og USA når det kommer til lengre turer, men reiser for 3. gang over i august med SAS og har vært veldig fornøyd med reisene.

 

Du kan se en forskjell på klassene her.

Lenke til kommentar

 

Reiseplanene har vi allerede lagt klare, så det er ikke egentlig noe å diskutere. Det blir t/r Norge (hvor enn det måtte være fra, sannsynligvis Oslo) - New York og deretter t/r New York - Fort Lauderdale/Miami. Vi skal være minst en uke i Florida, syv netter på cruise og fem netter i New York etter cruiset, så da blir det slik.

 

Bare for å spørre: Skal dere også være i New York før dere drar til Florida, eller bare de 5 nettene etter? I så fall ville jeg ikke tatt bryet med å fly via New York først. selv om det går direktefly fra Oslo til New York (som også er den eneste direkteruten fra Norge til USA, og trafikkeres av SAS og Continental (som er i ferd med å bli United), så er det ikke nødvendigvis den raskeste, og mest behagelige vegen fra der i Norge du er, til dit i USA du skal.

 

Hvis jeg nå da går ut i fra at dere først skal til Florida, og at dere er i Oslo på det tidspunktet dere skal reise. Om dere flyr CO (som innen den tid faktisk heter United) eller SK til Newark, så må dere gjennom immigration og toll der, før dere flyr videre til Florida. Det inkluderer også å hente ut bagasje, ta denne gjennom tollen, og sjekke den inn på nytt

 

La oss si at dere f.eks. flyr KLM/British Airways/Air France/Lufthansa/YouNameIt Airways via en hub her i Europa, og videre derfra direkte til f.eks. Miami. Da går bagasjen automatisk videre på den flyplassen dere mellomlander på, og dere må ikke gjennom noe mer enn en sikkerhetskontroll/passkontroll. Altså en mye "enklere" mellomlanding.

 

Da kan dere f.eks. booke såkalt "open-jaw", hvor dere f.eks. kan starte i Oslo og fly via en europeisk hub til Miami, for så å fly hjem fra New York, via den samme hub'en og hjem til Oslo/Sørlandet.

 

KLM kan anbefales, siden de flyr til ganske mange norske flyplasser. Jeg vet ikke hvor på sørlandet dere holder til, men de flyr som tidligere nevnt i tråden, til både Torp, Kjevik og Sola - samt fra Oslo, som dere startet turen der. Da kan dere f.eks. booke Oslo-Miami//New York-Kjevik. KLM har også noe kalt Economy Comfort, som er economy-seter med litt mer benplass, og som kan lenes lenger bakover, som man kan bestille for 60-150 Euro en vei.

 

I tillegg kan jeg nevne at den samme bagasjen, også må gjennom tollen og sjekkes inn på nytt om dere f.eks. kommer med SK fra Newark til Oslo, og skal videre til f.eks. Kjevik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...