Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Var en kar i går som hadde bestilt eco-extra (eco-plus eller hva det heter) hos KLM og skulle på langtur (til Tokyo tror jeg det var).

 

 

Også på innsjekkingsdisken får han beskjed om at han er for stor for eco-plus. Da er du ganske stor eller??!?!

 

Hmm merkelig det da. Da må han være et monster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Air Baltic har ALDRI vaert medlem i Star Alliance. Var en periode SAS eide store deler av det og hadde sitt bonusprogram der.
Har tidligere fått Eurobonuspoeng ved å fly Air Baltic bestilt via Air Baltic.

 

SAS har fortsatt codeshare med AirBaltic og på sidene for Baltic Miles står det at man kan få poeng ved å fly med SAS.

Lenke til kommentar
Air Baltic har ALDRI vaert medlem i Star Alliance. Var en periode SAS eide store deler av det og hadde sitt bonusprogram der.
Har tidligere fått Eurobonuspoeng ved å fly Air Baltic bestilt via Air Baltic.

 

SAS har fortsatt codeshare med AirBaltic og på sidene for Baltic Miles står det at man kan få poeng ved å fly med SAS.

 

Det stemmer. Og ja det er rart at man ikke skal få poeng på codeshare flightene iallefall. Mulig du må ettersende til SAS. Men Air Baltic har som sagt aldri vært medlem av selve Star Alliance. Var det som egentlig var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Også på innsjekkingsdisken får han beskjed om at han er for stor for eco-plus. Da er du ganske stor eller??!?!
Det kan være KLm's 747-400 som har samme bredde i Economy og Economy Comfort Class på 17,5" eller 43,8 cm. Man trenger ikke akkurat være noe monster for å ha skulderbredde som er større enn det.
Lenke til kommentar

Fikk omsider booket billetter for sommerens ferietur i går. SFO-LPA tur/retur med AA/Iberia. Fant billetter til en litt hyggeligere pris og med litt mindre reisetid enn fryktet, men kan ikke si jeg ser frem til selve reisen.

 

Mellomlander på JFK og MAD på utreise, mens på hjemveien blir det MAD og ORD. Har ikke all verdens tid mellom flyvningene, men regner med at det burde gå smertefritt. Har selvsagt gjennomgående billetter.

Lenke til kommentar

 

Air Baltic har ALDRI vaert medlem i Star Alliance. Var en periode SAS eide store deler av det og hadde sitt bonusprogram der.

Av og til kan det ha sine klare fordeler å samle poeng hos de mindre selskapene som gjør sine egne avtaler på tvers av allianser.

 

Som f.eks. hos min favoritt, Alaska Airlines:

http://www.alaskaair.com/content/mileage-plan/partners/partner-overview.aspx

 

Jeg har faktisk fått 1:1 miles hos Alaska med billetter av billigste sort hos både KLM, Delta og IcelandAir. Billetter jeg ville fått bare 1:4 miles hos i flyselskapenes egne bonusprogram.

Lenke til kommentar
Som f.eks. hos min favoritt, Alaska Airlines:

http://www.alaskaair.com/content/mileage-plan/partners/partner-overview.aspx

 

Jeg har faktisk fått 1:1 miles hos Alaska med billetter av billigste sort hos både KLM, Delta og IcelandAir. Billetter jeg ville fått bare 1:4 miles hos i flyselskapenes egne bonusprogram.

Ser grei ut for samling av poeng, men Alaska Airlines er vel ikke så greit for bonusturer om man har basecamp i Norge.
Lenke til kommentar

Til kanariholmene fra vstkysten i USA? Finnes det ikke mange bedre valg i Karibien da?

Ikke akkurat drømmereisemålet i seg selv. Men bor man på andre siden av jorda enn resten av familien, får man ikke sett mye til de.

 

Så to uker ferie sammen med familie som er spredd over store deler av Norge fremstår ikke som så dumt når alternativet er å betale omtrent det samme for å fly til Norge og ta ferie der mens de man besøker er opptatt med full jobb etc. Særlig med tanke på at det ble umulig for meg å reise hjem sist jul som et resultat av visum-rot.

 

Karibien frister meg egentlig ikke veldig, men jeg håper å få til en langhelg før nyttår til enten Hawaii eller Mexicos stillehavskyst.

Lenke til kommentar

Var en kar i går som hadde bestilt eco-extra (eco-plus eller hva det heter) hos KLM og skulle på langtur (til Tokyo tror jeg det var).

 

 

Også på innsjekkingsdisken får han beskjed om at han er for stor for eco-plus. Da er du ganske stor eller??!?!

Om eco setene er tilsvarende charterseter i størrelse så trenger han ikke være så stor, sist jeg dro til egypt hadde jeg knærne i setet foran selv når ræva var helt inntill stolryggen, veldig ukomfortable 5 timer, jeg er bare 1.84 høy, og ikke sååå voldsomt feit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...